[PC] Amnesia: A Machine for Pigs

demake

Seksuelt godteri
#21
Gnøøøh, jeg er sjuk, vil skremmes og får ikke penger før fredag av ~laanekassen~ :ras:
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Kanskje like greit for det bare kræsjer for folk flest. De flittige fluene hos Frictional jobber med saken, men det ser ut til at det er Steam sin skyld. :sukk:

E: Om det kræsjer med en gang du starter spillet kan det være pga. no USB-dill. I de fleste tilfeller er det gamepader som gjør det, men det funka og å deaktivere et webkamera for en kis. Fjern ting midlertidig i device manageren og restart PCen.
Eller gjør som meg, gnurr og vent på patch.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Tjolabings, da veit jeg hva som skjer når ~'*LøNnA*'~ kommer på torsdag (IKKE FØR TORSDAG I NORGES RIKESTE LAND ERNA MÅ BLI FJERNA).
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Så jeg droppa å gnurre og rota baki PCen så nå funker det. Eller det vil si, gammaen i spillet er fåkka så jeg må sette den jævlig mørkt for at ikke spillet skal ha et blått filter. Ikke at det er no stort problem.
Er dog litt skuffa over at de har fjerna både sanity meteret og olje til lampa. Sikkert for å appelere til casuals som skal mekke youtuber mens de hviner som svin.
Men men, stemninga sitter i det minste. Sålangt er det ikke på langt nær så skummelt som orginalen, men det er creepy som faen. Den mer intense frykten får Outlast stå for. Foreløpig ihvertfall. Tipper det tar seg opp når først grisene dukker opp.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Jeh, dette spillet har tapt omtrent alt fra orginalen.
Jeg ble akkurat drept av en fiende og istedet for å lade meg inn på et tidligere tidspunkt ble jeg spawna i et nytt rom og tingen jeg drev å gjorde var fullført. Man kan ikke dø i dette spillet. Det finnes ingenting å frykte fra de skumle tinga som kryper rundt i skyggene! Dreper de deg bare respawner du fordi dette er Bioshock. Hva i faen? Å sette Dear Esther folka på dette var kanskje ikke så jævla lurt.
Spill Outlast.
 

demake

Seksuelt godteri
#26
Buuuuh. Kommer til å spille uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Vel fordelen er at stort sett alle kan spille dette. Om jeg ser bort fra de store klagene mine så er det fortsatt jævla skummelt og storyen er fascinerende, men det er ikke så ballekrympende skummelt som orginalen. Det er verdt å spille. Men Outlast er mer verdt å spille om du vil bli skikkelig redd.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#28
Det er mer storybasert (som forventa fra The Chinese Room) og jeg er enig i at mye av gameplayet er forenkla fra Dark Descent. Jeg kan ikke si at jeg savner veldig mye av inventory-managementet eller lampeoljesystemet fra enern dog. Stemninga i spillet er fortsatt fantastisk, og spesielt lyden er helt fenomenal. Eneste jeg virkelig savnet var flere eller litt vanskeligere puzzles, da man fiser igjennom litt vel enkelt til tider.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Det får være måte på å dumme ned inventoryet da. De har fjerna det helt så man må klikke og holde på dingser og bære dem med seg så det svever forran en gjennom flere rom. De fortjener dog skryt for at man kan plukke med seg griseskrotter og kaste dem veggimellom. Det er en ting fler spill trenger.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Ok, nå begynner jeg å nærme meg slutten og bare sjøp denne spillen. Mange har sagt at det minner om Dear Esther fordi Chineese Room har mekka det, men det er bare delvis riktig. Storyen er veldig konkret denne gangen selvom den er batshit på visse punkter og etterhvert som du finner ut mer om maskina begynner du å føle total avsky samtidig som du må finne ut mer. Du kommer til et punkt hvor du innser hva som foregår og blir garantert helt nononocat. Det som fortsatt gjelder er at det ikke er grusomt skummelt, men det betyr bare at flere folk kan spille det.
Og det jeg skrev i spoileren stemmer bare delvis så det er mer faremoment enn jeg trodde. Jeg digger dette så jævlig.

I ukas Idle Thumbs foreslo de forøvrig at Frictional kunne gjøre Amnesia til en permanent greie hvor andre studioer mekker spillet. Så foreslår de såklart at folka som mekka Outlast lager det neste og jeh, det hadde eid no jævlig.

E: Jo og det med gammaen skal være sånn. Har du spillet på for lyst blir det blått i starten så skru ned. Dealen med USB-dingser er blitt patcha.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Du har evig lampeolje og det er bare noen få situasjoner hvor du må gjemme deg og skru den av. Spillet er skummelt, men på en helt annen måte.
 

demake

Seksuelt godteri
#33
Ja, så jeg stakk i kjerka en tur. Nok for i dag foråsiresånn.

Vil aldri fylle bensin igjen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Jeg MÅ spille dette alene, i mørket, ellers ramler jeg bare helt ut og tenker "jøss dette var jo ganske stilig" istedenfor å bli redd. Når det er sagt satt frua i naborommet og så på noe såperæl akkurat, det hjalp ikke så mye da en sånn derre ting plutselig kom luskende inn i lysstrålen min.

Uansett, dette kombinerer elegant to av mine favoritter innen skrekk; body horror og konseptet med konstant, uendelig, automatisert og systematisert vold. Kontrasten mellom de to tingene er vel det jeg har lagt mest merke til så langt, ved siden av et svært påfallende fokus på kvinnebryster. I kjerka var hodet til jomfru Maria bytta ut med et grisehode på to statuer, og glassmaleriet viste grise-Jesus. Legg til ymse Kristus-og-Maria-malerier og bilder av Leda og svanen så er vel symbolikken hamra inn med pressluftbor etter hvert. Så, ja. Mistenker jeg veit hvilken vei dette går, noe som igjen gir meg håp om at gutta har lagt inn en fin twist etter hvert som gjør at det ikke blir helt Sweeney Todd.

Liker forøvrig evig lampeolje-juksekoden og at det er mer fokus på utforsking og historie enn å drive og pusle med dilldall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Kan jo skrible litt mer om førsteinntrykk og sånt også da. For det første: Aner ikke om det er The Chinese Rooms fortjeneste, men stemmeskuespillet på hovedpersonene er mucho, mucho bedre. Bare synd med unga, som suger (som alltid med unger i spill). Dernest liker jeg små referanser til folk og konsepter som plasserer spillet tids- og stedsmessig, som at Babbage nevnes i et notat og den generelle holdningen til maskineri, arbeidere og folk. Litt mer negativt så... vel, det samme skrivebordet med det samme innholdet ble gjentatt fem-seks ganger i løpet av den første delen av spillet. Også litt pussig at det er montert låsebraketter uten noen åpenbar låsemekanisme på de fleste dørene og skatollene rundt om, men bedre det enn at det ligger det samme skrammelet i alle skuffer antar jeg.

Uansett: Tenkte smått på hva slags appell dette kommer til å få. Jeg veit at Amnesia var ganske utbredt hos ungdomsskoleelever (antar det er pewdiepies fortjeneste), lurer på hvordan dette blir når fokuset ligger et ganske annet sted. Regner ikke med at så veldig mange kids rett og slett er gode nok i engelsk til å forstå opplegget. Tipper at de fleste kommer til å klage over at det ikke er like skummelt, teit og dum oppfølger osv. Vel, dem om det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Har spilt et godt stykke nå, alt peker mot at jeg er inne i the final stretch, og (ps her avslører jeg hele greia som er det avgjørende mysteriet i spillet så kanskje ikke klikk hvis du har tenkt å teste)...
...det var bare Sweeney Todd med noe mumbo-jumbo lagt til? Skuffende. For dere som ikke har sett Sweeney Todd kan jeg avsløre at det er ikke mye skummelt. Har forsåvidt fortsatt trua på at det kommer noe mer horribelt mot slutten, dog.
Mer aktuelt, og noe jeg faens forlanger at Frictional fikser til neste gang: Mekk surroundlyd i den jævla motoren for helvete. Jeg HAR et surround-oppsett her, og hvis jeg ikke får brukt det i et skrekkspill så er det rimelig labert. Minecraft klarer det, og det spillet holdes sammen med hyssing, så skjerpings.

Apropos hyssing så var det et par megateite bugs et par steder. En gang deisa jeg rett gjennom gulvet; quit, restart, og litt lenger borti korridoren ble jeg slått inn i veggen av en gissegiss. Etter nok en quit og restart var det smult farvann, men jeg lover at skrekkfaktoren sank en del akkurat da. Uansett: Har nok fått med meg The Big Reveal nå, og hvis noen skulle være i tvil om dette er verdt å bruke tid på, så må jeg nok si at det er det. The devil is in the details, som de sier, og i dette tilfellet er nok det virkelig fæle i alt det spillet ikke viser. Noe som sier ganske mye med tanke på de greiene du må gjennom etter hvert.

MEN! En jæskla stor feil som er blitt begått, er at fiendene du møter er såpass... vel, lite skremmende. Ikke bare mangler de skrekkfaktoren fra The Dark Descent (null sanity-måler), men det er stort sett bare en type (noen få setpieces mikser det opp littegrann, men det er sjeldent) og i tillegg blir du altfor godt kjent med dem (uten at jeg skal røpe noe av det). Ble maltraktert et par ganger og det var mer irriterende enn skummelt. Men, men, joa. Vanskelig å få gjort det annerledes uten å bryte med settingen, så ok. Pluss at det er mange lange strekker uten fiender, og det er der spillet virkelig blomstrer.
 

demake

Seksuelt godteri
#39
Jeg liker dette bedre enn Dark Descent i allefall. Jeg tror det er noe med settingen som fenger meg, og alle notatene man finner er velskrevne og verdt å lese.

Men svina er kanskje litt for lite skumle som du sier. Jeg er mer redd når jeg bare ser en skygge eller hører noe i det fjerne enn når ei purke plutselig havner oppi grillen min.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#40
Jeg spilte jo Dark Descent en gang husker jeg. Så så jeg den første skyggen som bevegde seg. Jeg skrudde av spillet og har aldri rørt det igjen.