Anbefal meg et spill

feytus

deep space 9mm
#1
Yo peeps! Jeg har ikke fulgt noe som helst med på hva som har kommet og gått de siste par årene av PS3-spill, jeg har MGS 4, Assassin's Creed, GTA 4, Little Big Planet, Fifa 09, Skate og noen andre skidespill som fulgte med Playstation. I går var jeg rundt omkring på flere spillsjapper og skulle finne meg et nytt spill - greia er at jeg ikke er noen fan av shoot-em-ups type løpe rundt og gønne på som en gærning (MGS er fett, for da må man snike seg litt rundt), og jeg vil våge å påstå at 80% av spillene i spillhyllene var nettopp shoot-em-ups, eller i det minste tilsynelatende det.

Har dere noen spill å anbefale, som gjerne er litt originiale og morsomme å spille (jeg så et som het Katamatari eller noe sånt, men tja, konseptet virka jo rimelig dølt, egentlig). Det kan godt være noe med skyting, så lenge det har en spennende twist (som f.eks. snikinga i MGS, og har forøvrig prøvd Ghostbusters, og syns det var kjedelig). Jeg fant ingen spill som tiltalte meg overhodet.

Hvordan er det nye Resident Evil? Er det som i 4'ern, hvor man bare skal kjøre på med skyting, eller er det litt som de forrige, hvor man måtte løse puzzles og faktisk ble skremt hver gang fiendene kom?

Jaja, litt rant-aktig, det her, men alle anbefalinger tas i mot med takk! :)
 
#2
Jeg kan anbefale Batman: Arkham Asylum. Ble faktisk positivt overrasket, for jeg hadde ikke forventet at jeg skulle finne et så bra Batman-spill. Trenger ikke engang være fan av Batman for å like dette spillet. Det er forøvrig et third-person action-spill, og her handler det faktisk om å snike seg litt rundt al a MGS, samtidig som at det er action-fyllt.

Resident Evil 5 er nokså likt Resident Evil 4, men jeg synes stemningen er hakket bedre i 4-ern. Likevel et spill jeg vil anbefale, riktignok hvis man likte 4-ern. Det er ikke som de gamle spillene, der du faktisk blir skremt innimellom.

Forøvrig dukker FIFA 10 snart opp.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Resident Evil 5 er Resident Evil 4, bare halvparten så langt og halvparten så morsomt, og elendig story som er en skikkelig skuffende slutt på Umbrella-storylinen.

Selv om du ikke er fan av å løpe rundt som en gærning må jeg anbefale Ratchet & Clank-spilla, de er fantastiske.

Og Siren: Blood Curse er det beste survival horror-spillet siden Project Zero (siden Resident Evil har vært actionspill siden 4).
 
#4
Når man eier en PS3 finnes det ingen unnskyldning for å ikke eie Demon's Souls. Jeg har ikke hørt noe om at det kommer til europa ennå, men nå har jo jeg dette spillet så jeg har ikke akkuratt lett etter nyheter heller. Spillet er fantastisk. Absolutt et av de beste spilla til PS3, og etter min mening et av de beste spillene du finner der ute. Det er en egen tråd om spillet her på forumet. Det meste av spoilere der er vel skjult også, så det er relativ trygt å lese.

http://www.spillegal.no/forum/showthread.php?t=17183
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Demon's Souls kommer ut i USA hvert øyeblikk også, så det er lettere å få tak i nå enn noen gang før. ^^
 
#6
6. oktober for å være nøyaktig. Utrolig nok så glemte jeg å ta med at det kom til USA. Hele den europakommentaren skulle lede til det.
Jeg har lyst på alle godsakene man får dersom man forhåndsbestiller.:elsk:

Tror jammen det blir litt Demon's Souls i kveld..
 

feytus

deep space 9mm
#7
Aiai, takk for tipsene! :) Visste forøvrig at Fifa kommer om litt, det er stort sett det eneste jeg har fulgt med på de siste årene.

Ratched & Clank har jeg hørt mye bra om, en kompis av meg har visst blitt hekta i det siste. Kanskje jeg skal sjekke ut det.

Må si jeg er skeptisk til både Batman og Demon's Souls, men det hadde jo ikke skadet å prøve. Demon's Souls ser litt God of War-aktig ut, og jeg syns sånne spill er ganske dølle, egentlig, hehe, men! Det kan jo for all del være kult. Uansett, takk for tipsene! :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Demon's Souls er milevis unna God of War. God of War er et reint actionspill, Demon's Souls er et action-rollespill hvor det kreves planlegging, utforsking og god strategi i tillegg til mestring av våpen og magi. Det er fortsatt et actionspill, men det har så mye mer dybde enn f.eks. God of War at opplevelsen blir en helt annen. Det er heller ikke det letteste spillet du kan spille, og det er langt, så du kan regne med å bli sittende i et par uker snarere enn noen kvelder som med reine actionspill. Demon's Souls er så langt mitt toppspill i år, så er det nevnt. ^^
 

feytus

deep space 9mm
#9
Drar opp denne igjen, jeg. Nå kommer visst Demon Souls ut her til lands om bare noen ganske få dager - kommer nok til å teste det. Er det andre spill som har kommet ut i det siste som er verdt å sjekke ut?

Fant endelig Shadow of the Colossus i en bruktbutikk i går. The Last Guardian er egentlig det eneste spillet jeg gleder meg til om dagen. Noen som har hørt noe nytt om når det kommer? :)
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#10
The rage atm må vel være Red Dead Redemption, men det er egentlig bare et GTA i den ville vesten. Hvis du vil ha et originalt spill bør du sjekke Heavy Rain.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Normalt ville jeg plukka opp Demons's Souls's på dag en, men Transformers dukker opp samtidig så eh. Kan vente litt til.
 
#12
Du trenger ikke noe annet enn Demon's Souls denne sommeren, men skulle du spilt noe annet så er jeg enig med Drauden.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#15
The rage atm må vel være Red Dead Redemption, men det er egentlig bare et GTA i den ville vesten. Hvis du vil ha et originalt spill bør du sjekke Heavy Rain.
høhøh heavy rain spill lol.

Jeg plukka opp split/second for en stund siden, og det er grei skuring om man er hypp på litt arcade-racing med masse ekplosjoner, men om du hater kjip og urettferdig AI burde du kanskje ligge unna. Og så har du jo Alpha Protocol, soml har fått mye ufortjent pes, i og med at det egentlig er ganske så ålreit. Har sine skjønnhetsfeil og irritasjonsmomenter, men verdt en gjennomspilling om du liker den slags.

og +1 på Infamous. Finner det vel ganske billig nå. Mener å huske at det var helt greit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Bare slenger inn et godt ord for Alpha Protocol her sammen med Nabbe. Vær obs på at du er nødt til å holde ut en del dritt for å kunne like det, da.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#17
Sant. Første delen er ikke mye å rope hurra for, men så tar det seg opp. Synd det snubler og faller litt på trynet igjen i endgamet (les: kjipeste bossen, hellikoptere, raeg).
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#18
Noe som all in all gir et helt decent spill, men da ville jeg for eksempel heller kjøpt noe bra du antagelig får billigere, som inFamous.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Da får jeg tipse litt om inFamous også: Hvis du går for Trophies, pass på å samle XP sånn at du får oppgradert alt av abilities før du tar sistebossen (ved å, dessverre, prøve og "feile" gjentatte ganger på oppdrag). Du skjønner hvorfor når du kommer dit.
 
#20
Silent Hill 5.
Fått mye dårlig krydder(sikkert whina her jeg og), men det er et solid horrorspill med en grei historie og kule puzzles.