Anbefal spill til tha Xbox 360

#1
Okey. Jeg har eller skal kjøpe meg xbox 360 og vil helst slippe å bruke penger på spill jeg blir fort lei av. Jeg får Halo 2 og jeg skal kjøpe Gears of war, Lego star wars 2, CoD 2 og Halo 3. Så jeg lurte på om det var noen som ville gi meg anbefalinger på andre spill?
 
#2
Om du har planer om å spille over internett, kan det være greit å investere i et par spil som har multiplayer. Du har jo allerede tenkt å kjøpe Call Of Duty 2, et spill som fremdeles er det spillet jeg spiller mest etter å ha hatt maskinen siden den ble sluppet i desember. Singleplayeren er ikke noe spennende, men multiplayeren er nærmest uslåelig.

Om Saints Row faller i smak (du kan laste ned en demo på XBoxen) kan det også være verdt å plukke opp. Et massivt spill med masse å gjøre og masse å oppdage. Akkurat som i GTA-spillene.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#3
Trådnavnet fikk det til å ligne på et kjøp/salg/bytte-emne, så jeg endra det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Hett tips: Dead Rising. Du er en fotojournalist fanget i et digert kjøpesenter sammen med tusenvis av sultne zombier, og en håndfull med andre overlevende. Du har tre dager på deg til å finne ut hva som egentlig foregår, eller bare romstere rundt og finne på spikk. Store muligheter for gjentatt spilling, massevis å utforske og finne ut, og til og med et RPG-lite-system. Anbefales. :)
 
#5
Enchanted Arms er riktignok det eneste, men det er likevel et ganske fornøyelig jrpg til X360. Engasjerende nok, ganske artig battlesystem, random encounters, linjært, klisjefylt og til tider litt teit. Akkurat hva du forventer av et middels bra jrpg. Ikke århundrets spill, men heller ikke så halvgærnt.

Dessuten er ikke spillet så overdrevent langt. Jeg har vel omtrent 40 timer bak meg, og progress bar viser 90%.

Test Drive Unlimited er forøvrig veldig bra, men ikke forvent deg et 100% online spill som jeg gjorde, da blir du nemlig skuffet. Det er vel omtrent som en mer voksen utgave av et online Need For Speed Underground.
 
#6
Om du ikke vil kjøpe korte spill, bør du kanskje vente til Dead Rising blir litt billigere. Absolutt et morsomt spill, men det tar deg veldig kort tid å bli ferdig med det. Tilogmed å unlocke alt tar veldig liten tid.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Yetibukser

Hett tips: Dead Rising. Du er en fotojournalist fanget i et digert kjøpesenter sammen med tusenvis av sultne zombier, og en håndfull med andre overlevende. Du har tre dager på deg til å finne ut hva som egentlig foregår, eller bare romstere rundt og finne på spikk. Store muligheter for gjentatt spilling, massevis å utforske og finne ut, og til og med et RPG-lite-system. Anbefales. :)
Men selvfølgelig så har jo spillet 18 års aldersgrense <_<.

Føler meg litt snytt her når det gjelder det at ingen har nevnt Lost Odyssey og Blue Dragon. Det er jo en stund til spilla kommer, men det er likevel verdt å nevne dem ^_^.

Begge er Turn-Based RPG spill med Hironobu Sakaguchi i spissen, altså en klar suksè (ihvertfall i min gate).
 
#8
Jeg trodde da virkelig poenget var at spillene skal allerede være ute?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Ja, men hvordan kan du anbefale et spill du aldri har prøvd? Du aner jo ikke noe om det kommer til å bli bra eller ikke. :doh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Den var fin.
 
#13
SITAT(Yetipants @ 01.10.06, 20.17) 25941
Ja, men hvordan kan du anbefale et spill du aldri har prøvd? Du aner jo ikke noe om det kommer til å bli bra eller ikke. :doh:
[/b]
Nobuo Uematsu lager musikken og Hironobu Sakaguchi styrer greia, kan du virkelig si at det i det hele tatt finnes en failure rate her :usikker: ?

Jaja, så er jeg vel litt Mistwalker fanboy, men... :elsk:
 
#14
Failure er at spillet blir dritkjedelig etter noen timer, sorry for å si det. Hundre fiender på skjermen, og det tar ca. ganske lang tid å ta en av dem, fordi det er turbasert. :p

Jeg anbefaler Dead Rising, Test Drive: Unlimited, LEGO Star Wars 2, Call of Duty 2, PGR 3, GRAW og Saint's Row til 360!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Aleks: ...men da må du også ta det med i betraktningen, og holde kjeften om akkurat det når du skal anbefale spill. Det finnes de som synes Perfect Dark Zero er koselige saker også og som ville anbefalt det, men jeg ville dengt hvis jeg kjøpte det spillet på en anbefaling. Tenk litt på det.
 
#16
Eh, jeg skjønte ikke helt innlegget ditt der, Ololav, men Dead Rising er bra greier. PDZ er ikke det. :)

En godt, billigt kjøp er Halo 2.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#19
SITAT(Alex @ 01.10.06, 17.33) 25886
Om du ikke vil kjøpe korte spill, bør du kanskje vente til Dead Rising blir litt billigere. Absolutt et morsomt spill, men det tar deg veldig kort tid å bli ferdig med det. Tilogmed å unlocke alt tar veldig liten tid.
[/b]
Er dette en innvending flere har? Jeg vurderer å kjøpe en 360 på grunn av Dead Rising og har lest endel omtaler om spillet, og jeg tror ingen av dem nevnte et problem med at det er for kort. Jeg trodde tvert imot den største fordelen var at det er svært og omfattende nok til å bli spilt igjennom 3-4 ganger eller mer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Aner ikke helt hva Alex snakker om, men jeg føler jeg har hatt det mye artig allerede, og jeg er bare på slutten av dag 2 og har gått glipp av godt over halvparten av selve historien. Følelsen er også at det ligger mange mysterier og lurer rundt omkring, bare jeg finner ut hvor jeg skal lete.

Dessuten: I dag drepte jeg et spekkberg av ei lesbisk politidame som hadde kidnappet masse søte, små ungjenter til sin egen lille S&M-dungeon inne i ei klessjappe. Fikk mange gode pantyshots av dem også. Og som ren bonus gjorde jeg dette kun iført boksershorts og Fedora-hatt. :elsk:

Konklusjon: Dead Rising er et knakende godt spill. Jeg gir det 9/10.