Animal Crossing (GC)

Når du får vite hva slags musikk de forskjellige dyrene lytter til (det får du vite når du trykker på A foran musikkanlegget). Etter det fær du bort til Totakeke a.k.a. K.K. Slider og snakker med han. Svar "Oh, yeah" når han spør om han skal jamme for deg. Etter det spør han ett spørsmål til og da svarer du det nederste svaret. Da vil gjerne vite hva slags forespørsel du har. Er du glemsk kan det være lurt å skrive ned tittelen på låten (her kan du bruke noen av brevene på brevkolonnen), når du trykker på A foran musikkanlegget. Også, skriver du forespørselen til han. Jeg kan sikkert skrive enda mer detaljert, men tror jeg lar være...

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Spiller du med flere byer på en gang? :blunk:
[/b]
Nei, jeg har slettet byen min noen ganger og begynt på nytt av diverse grunner, himmelropende idiot som jeg er.

Den lukta ironi lang vei. Jeg har egentlig aldri sett K.K på en Lørdag... jeg har ikke sett han i det hele tatt :ehm...:
er det et bestemt tidspunkt han er der på?

Hører det snakkes mye om tider, dager osv.

Jeg tviler, men det er vel ikke slik at spillet foregår i samme tid som virkeligheten?

JEG hadde syntes det var tøft. Men de fleste gidder kanskje ikke holde på med et spill så lenge.

Hehe, det har seg slik at spillet faktisk er med vår tid :p
Det er dritkult. Er liksom en annerledes spill opplevelse, sida du må være der da og da. Butikkene stenges osv. anbefales :tommelopp:

Oi! Knall!

Hva om man stiller på klokka på selve Gamecuben da? Eller stiller man klokka i spillet første gang man starter eller no?

Man kan gjøre det på de to forskjellige måter. Noen som har vært "smart" nok til å stille klokka ni timer foran GC-klokka i selve spillet på memory card B for å simulere tidsforskjellen mellom Norge og Japan? Kalle tilleggsbyen (memory card B) for noe japansk som Osaka, Nagano, Kyoto, Tokyo, Honshu, Hokkaido, Kyushu, Izumo, Sapporo, m.m. :svette:

Edit: Eventuelt stille klokka på selve spillet seks-ni timer bak i tida for å simulere EST (New York) og PST (Los Angeles)? Og, hvorfor ikke stille datoen flere ti år fremover for å leve samme tidsår som folkan i GitS? Eller, fære tilbake i tida da Jesus var ett menneske. Å bli sånn dæran tids-turist. :flau:

Har nok ikke det :p har ikke en gang laga en by på det andre kortet.
Hvis jeg skal gjøre dette, må jeg da bytte om på memorycardene?

Den første gangen må man nok det, inntil man har muligheten til å lagre (når man er ferdig med å jobbe for Nook). Så setter man den nyopprettete landsbyen tilbake til slot B og setter den første landsbyen til slot A. Etter det er det bare å gå til stasjonen og snakke med Porter. Han vil da spørre om du ta en tur med toget... "wait a moment. Preparing memory card in slot B"... :) En klassiker. Hehe

Edit: Hva synes du forresten om idéene som jeg redigerte inn på det forrige innlegget? Ganske sprøtt. :D
Edit2: Glemte forresten å nevne at man ikke bør ha den første landsbyen på slot B når man skal opprette tilleggsbyen. Da hopper man nemlig rett til slot B og man må da gå inn i byen for å lagre og avslutte, ellers kommer den fæle mr. Resetti på døra di for å kjefte. Riktignok er det mer fornøyelig, enn ekkelt. Liker bare han ikke.

Hehe, din syke syke mann ;P
Dra tilbake til tida da dinosaurene rådde. DA hadde museums ugla fått noe å glo på =D

Så prosessen er altså slik; man har byen sin på A og samtidig som man da er inne på menyen sier man "Im new" og da lager man en by på B?

Endre

Ødela forumet
Noen her som har skaffet seg DS-versjonen? Jeg har ikke spilt GC-versjonen, men storkoser meg med Wild World for tiden (vel, ikke akkurat nå ... dama låner det). Hvis noen andre har spilt det, kan jeg lage et emne om det så vi kan dele inntrykk.

Redigert: Det burde jeg sett.

Foresten, har noen nye spørsmål :p

Er det noen insekter å fange om vinteren?

Det at fiskene skifter i elva. Er det hver måned eller hver sesong (3måneder)? Med tanke på at det er januar nå, er det ny fisk i elva da?

Jeg laget en snømann, og fikk tapet av han. Denne tapeten var verdt mye penger, så jeg solgte den. Nå angrer jeg, fordi jeg vil ha flere poeng fra de dommerne, for å vinne ting og slikt (?)
hvis jeg lager en ny snømann, får jeg gave da og?

thats all for now lzm. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hørm.
Sesongene for fisk varierer for hver enkelt fiskesort - noen fisk dukker opp for eksempel i januar til og med mars, noen i mai til og med august og så videre. Fisk i vei og se om du fanger noen du ikke har fra før av. :)
Såvidt jeg vet er det noen få insekter du kan fange om vinteren - jeg mener å huske at den du må grave etter er blant dem...
Dette med snømannen vet jeg ærlig talt ikke. :ehm...:

Uansett så spørs det om ikke jeg må fyre opp Animal Crossing selv igjen, får skikkelig lyst når jeg leser denne tråden. :p

Så prosessen er altså slik; man har byen sin på A og samtidig som man da er inne på menyen sier man "Im new" og da lager man en by på B?
[/b]
Man tar memory carden du har på slot B og setter den i slot A. Da dukker Totakeke opp, akkurat på samme måte som da du først startet opp.

Fant ut, laga en ny by tidligere idag. Den ble mye tøffere enn min! den hadde en bakketopp hvor det gikk opp på flere kanter osv :p
Det insektet man må grave etter... er det noen tegn på bakken eller må man springe rundt og grave overalt?

Jeg tror Yetipants forveksler det å slå med spade mot en stein, med det å grave tilfeldig i jorda. Pill bug spretter da frem og begynner å vase rundt. Du kan jo prøve å tenke ut hva slags ordspill oversetteren har skrevet. <_<

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tror du ikke vet om det insektet som graver seg ned i bakken og som lager en slags virrende lyd som du må gå etter og så grave frem. Hørte det flere ganger da jeg spilte i dag, men gadd ikke lete da jeg ikke har fått kjøpt insektsnett enda.
Satser på at Nookern har det i morra. :tommelopp:

åy, har hørt lyden ja. Shit, da blir man sittende i natt også med det spillet. Jeg som skal ut å øvelseskjøre i morgen :p. Var å kjørte idag, og holdt på å kollidere i en stillestående henger...hvis noen brydde seg :ler:

Er det bare en type insekt som er å svirrer under bakken da? eller har det seg slik at jeg blir sittende hele natta å prøve å finne forskjellige? Åy, nå er foresten nooks 3. butikk oppgradering ferdig, den må jeg gå å se. Popper innom senere, håper på raskt svar ;)

edit: Foresten, er det noen som har prøvd ut noen av buggene i spillet? Leste om en del, bare lurte.