Animal Crossing: Wild World

SHDR

Gullmedlem
#1
Dette begynner kanskje å bli littegrann gammelt, men nå har jeg omsider fått slått de skitne klørne mine i Animal Crossing: Wild World til DS. Foreløpig inntrykk, etter omtrent én times spill, er at dette er skrekkelig vanedannende på samme måte som Harvest Moon (hvorfor er det ingen Harvest Moon-spill på DS?). Jeg fanger sommerfugler, fisker, planter blomster, tramper i blomsterbedet til Tom Nook (den kjeltringen) og gremmes over alle de ufyselig stygge teppene som er til salgs. Jeg har dekorert loftet mitt med fisk, og har skrevet utrivelige og kanskje litt vel creepy brev til de tre stakkarene som lever i byen min foreløpig. Jeg har fått den lokale gorillaen til å omtale meg som "Monkehlova".

Jeg er temmelig fascinert over den grafiske utformingen foreløpig. Jeg har ikke spilt Animal Crossing før, så jeg vet ikke om de andre spillene i serien er penere enn dette eller ikke, men animasjonen og stilen er iallfall utrolig gjennomført. Det virker som om tekniske begrensninger unngås ved å ha en ekstremt nær horisont, som gir deg en litt pussig følelse av at byen din er en egen verden. En svært liten verden, riktignok, men den er iallfall din. De få figurene jeg har sett til nå er veldig søte, rimelig karakteristiske og temmelig uttrykksfulle. Jeg er overrasket over tonen i spillet så langt. Det er noe littegrann røft over det hele, som hindrer spillet i å bli ubehagelig sukkersøtt. At oversettelsen later til å være fullstendig topp, er heller ikke akkurat leit. Nintendo gjør glatt noe av den beste lokaliseringen i bransjen (jamnfør Paper Mario 2), og dette er enda en fulltreffer. Sørger for å heve kvalitetsfølelsen i spillet noe skrekkelig. Hvorfor gidder ingen andre spandere de par titalls tusen som skal til for å få godkjent oversettelse?

Jeg har ikke kommet så langt som at jeg har fått komponert noen nasjonalsang (som jeg sånn halvveis fikk inntrykk av at var mulig, men jeg kan jo selvsagt ta uanstendig feil), malt noen bilder eller fått laget et passe obskønt flagg til den vesle byen min, men jeg har fått ristet kirsebæra av alle trærne i området, og tømt elvene for fisk (er det noen grenser for hvor mange man kan trekke opp om dagen?) allerede første dagen. Jeg ser for meg at jeg kommer til å tilbringe avskylig mye mer tid her enn jeg egentlig hadde regnet med; det er forbausende appellerende til å være så komplett meningsløst. For eksempel er dette langt mer tilgjengelig og underholdende enn for eksempel Lost in blue, som kanskje blir bedre og bedre ettersom man kommer mer og mer inn i det, men som presterer å være ekstremt uvennlig de første par timene du spiller det. Du får ganske enkelt ingen lyst til å fortsette med det.

Animal Crossing virker så langt å være mer adspredelse enn spill. Det er ikke noen utfordring i det som jeg klarer å spore, men det er mengder med ting å gjøre. Det er ingen mål utover de du skaper deg selv, men alle mulighetene du har tilgjengelig gjør det lett å ha det morsomt. Andre som har erfaringer å dele? Jeg kommer sikkert til å oppdatere her litt ettersom jeg kommer lenger og lenger ut i det (og for å lette min dårlige samvittighet over at dette har ligget så lenge uten å ha blitt rørt).
 
D

Deleted member 91

Gjest
#2
Jeg henger også litt etter, og har ennå ikke fått tak i det. Har planer om å kjøpe det så fort jeg får penger (dog New Super Mario Bros. er førsteprioritert), så da skal dere alle få besøke Nicholand.

Spørsmål: Er alle tingene du kan gjøre faktisk morsomme? Jeg har jævlig lett for å gå lei spill hvor jeg ikke har noe bestemt mål, og tingene du gjør faktisk ikke *er* morsomme (se Nintendogs). Når man fisker, er det et mini-game eller noe interaktivt ved det, eller skjer alt i form av små cut-scenes? Isåfall frykter jeg at jeg kommer til å gå lei skrekkelig fort ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Du slenger uti åtet nær fisken, og så må du trykke idet den biter. Mer er det ikke.
 
#4
SITAT(Yetipants @ 08.05.2006, 19.04) 1361
Du slenger uti åtet nær fisken, og så må du trykke idet den biter. Mer er det ikke.
[/b]
Sånn som i WoW.

Får nok mine skitne klør i dette spillet om ikke lenge. Jeg var dessverre veldig ufornøyd med Nintendogs fordi jeg mente det rett og slett var kjedelig. Hvem gidder vel gå turer som er mer kjedelige enn ekte turer, og det skal det mye til.
Men jeg likte jo Sims, ihvertfall litt. Så jeg får vel krysse fingrene for at jeg blir glad i å fiske, lage nasjonalsang og alle de andre tingene du kan gjøre. Jeg har ihvertfall fått intrykk av dette er et spill som er veldig gøy i begynnelsen, men deretter taper seg opp når spillmønsteret ditt begynner å bli altfor likt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
For min del ble det slutt på Wild World da Phoenix Wright og senere Tetris DS dukket opp.
Men jeg liker det fortsatt, så en av dagene besøker jeg nok byen min igjen. :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#6
Si ifra om du er interessert i å selge det, da. ... :$ Det gjelder alle dere andre også, egentlig.
 
#7
Kjøpte nettopp fiskestang av Nook. Jeg går foran elven, trykker X, og når det kommer sånne bølgegreier rundt 'beitet' trykker jeg A, men personen min bare drar den opp og ingenting skjer :confused:.
Help?

EDIT: Fant det ut >.<
 

K999

Keystone State Of Mind
#8
Jeg kjøpte dette på realease datoen her i norge, og prøver å få spilt litt hver dag, men som Yetipants sa, så etter Pheonix wright, Metroid prime hunters og tetris Ds i dag, så blir det nok mye mindre Animal Crossing, men jeg besøker gjerne noen byer, hvis noen er ivrige etter en plukk etende tyv. :D
 

Endre

Ødela forumet
#9
Ikke for å være kjip, men prøv å holde spørsmål som: Selger du spillet? Hvordan gjør jeg X i spillet? eller kommentarer som «Jeg spiller heller spill X i stedet» utenfor dette emnet (bruk f.eks. PM, Kjøp, salg og bytte- eller Spør forumet-seksjonen til det) Det er mye mer interessant for de som kanskje vurderer å skaffe spillet, å lese om hvordan det faktisk er.

Så ... kudos til Shadar.
 

SHDR

Gullmedlem
#10
Videre nedtegninger i Trogdors krøniker: Etter en hel, hard dag uten batteri på DS-en (jeg hadde lagt den i dvale uten å tenke på at laderen min lå hos besteforeldrene mine), fikk jeg omsider luket ugress og pratet møkk med folk igjen i går kveld.

Jeg ble møtt i døra av en aggressiv mulvarp. Det ser ut til at han hadde blitt grådig fornærmet over at jeg hadde slått av DS-en min uten å save (hvilket ikke var tilfelle, siden det var batteriet som hadde gått ut), og gav meg en laaaaaaaang leksjon i betydningen av ansvar og hvordan man i det virkelige liv ikke bare kunne slå av og prøve på nytt. "The sweet is all that sweeter in between all that sour". Hadde jeg virkelig vært en skitten "resetter", ville jeg faktisk blitt litt forlegen, og selv om jeg egentlig ikke fortjente skyllebøtta, var det morsomt å lese fordi Animal Crossing rett og slett er så himla velskrevet!

En hvalross og en ny katt har flyttet inn i nabolaget. Jeg gav hvalrossen en fisk, og fikk meg en umiddelbar perlevenn, og pludret litt med pusen, som latet til å være en rocker eller noe i den duren der. Hadde iallfall innredet huset sitt som en kjeller. Deretter ble jeg utfordret til en rekke fiskekonkurranser, som jeg selvsagt vant. Siden jeg vant en cabana-tapet og et surfebrett, bestemte jeg meg for å innrede hytta mi i tacky Hawaii-stil. Bølgebryteren og brannhydranten jeg vant passet ikke like godt inn, beklageligvis.

Jeg slo opp et par notater med tung sexual innuendo, og sendte et par tilsvarende tvilsomme brev ("Here, have a cherry. I popped it myself.") for å spre glede i landsbyen, og fisket litt mer. Jeg tenker å donere en del av fangsten min til museet i byen. Eventuelt sende den rundt med posten. Kanskje hvis jeg graver den ned først ...

Fra og med i morgen er jeg atter online, og kan begynne å ta imot gjester i den råtne vesle byen min. Alle som har lyst, og har noen heite tips til hvordan jeg kan forbedre meg og mitt, er velkomne. Vennekode postes siden.

Inntrykk så langt: Jeg tipper jeg er blitt bitt av den ekle avhengigheten alle som spiller Animal Crossing prater om. Da jeg våknet i dag, var det første jeg tenkte på at Tom Nook har nytt inventar til salgs, og at regnet sikkert har stanset (det har hamret ned i to dager nå). Jeg *gledet* meg til å se om noe av det kunne passe inn i hytta mi. Om jeg gjør en hederlig innsats i dag får jeg nedbetalt første lånet mitt, og får en litt feitere crib å pimpe. Urk.

Jeg føler meg skitten. Dette spillet er så materialistisk at det nesten ikke er morsomt.
 
#11
Føkk, Animal Crossing til GC be ubeskrivelig kjedelig etterhvert som jeg fikk nedbetalt lånet og det var intet annet å gjøre, så jeg tror jeg uansett står over dette. Husker imidlertidig at jeg hadde en fiffig nasjonalsang :hehe:
 
#12
Jeg fikk dette i begynnelsen av Januar i år, og ble meget imponert. Etter å ha nedbetalt to lån, fanget en masse fisk, innredet huset pluss andreetasjen, fanget bugs, fått tak i malerier osv ble det rett og slett bare døvt...det var utrolig gøy så lenge det varte, men det ble liksom en "hva nå?" følelse som gjorde at andre spill kom foran. Har kanskje noe med at jeg aldri fikk spilt over WiFi, og bare har to typer frukt. :(
 
#13
Jeg kjøpte spillet her om dagen da jeg skaffet meg Nintendo DS Lite. Jeg kjøpte det først og fremst fordi det hadde WiFi muligheter og jeg syntes det hørtes ut som et interessant lite spill. Dessverre fant jeg fort ut at routeren min ikke støtter WiFi og jeg gidder ikke å investere i en USB adapter helt enda.
Allikevel synes jeg det er et fint spill, med bra grafisk utforming og endel forskjellige ting å gjøre. Sliter dessverre litt med å tjene penger, for all fisken jeg fanger gir jeg til museet og alle skjellene jeg finner på stranda får man ikke allverdens penger for. Men må si at jeg blir litt glad i figurene som bor i byen min, og musikken er fengende og fin.
 
#14
Skulle kjøpe dette av ho som jobber på Spiderman i fredrikstad for 200,- for noen dager siden, men oppholdet mitt i Fredrikstad ble kortere enn forventet så det ble ikke noe av, men siden alle andre her er såpass fornøyde med det, og det er sommer og sola skinner, havner det nok i mine hender om ikke så altfor lenge.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#15
Endelig gribbet det til meg, så nå var det jammen meg på tide med en aldri så liten bump.

Har ikke akkurat spilt sinnsykt mye nå, men har om ikke annet fått et generelt inntrykk av hva det går i. Såvidt fått pyntet opp huset mitt med litt tilfeldig skrot jeg fant i søpla (sjarmerende) og noen blomster jeg stjal, og gjort et par småtteri for Nook. Grafikken er faktisk rimelig kurante saker, deilig med 3D-grafikk som fungerer på DS, og horisantløsningen var veldig fiffig samtidig som det passet inn med resten av spillet. Polishen over det hele er faktisk veldig imponerende, og du får inntrykket av at ting er veldig gjennomført. Har som sagt ikke akkurat gjort noe nyttig, men jeg gleder meg til jeg får shit nok til å komme ordentlig igang med ting. Skal teste mer når jeg er mindre .. shit, men så langt så sitter jeg igjen med et positivt inntrykk.
 
#16
Så... jeg hører at for å få SPOILER:den siste oppgraderingen i av sjappa til tom nook, så må man få en annen person til å kjøpe noe fra ham, noe som altså involverer nettspilling. Og det kunne jo ha vært litt moro å gjort det uansett, så noen som vil besøke byen min?
 
Sist redigert:
#18
SITAT(Dark Nemesis @ 05.09.06, 13.12) 22724
Er dette spillet virkelig verdt penga? Skal h et nytt DS spil i løpet av uka, men New Super Mario Bros. frister....
[/b]

mange andre spill som også frister

kjøper meg bærbar i morra...jess