Apollo Justice: Ace Attorney

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, Capcom har gitt ut en demo av det neste Ace Attorney-spillet. Den kan du spille hos Eurogamer så lenge du har Flash installert. Artig smaksprøve, bare synd at tiltalte i den rettssaken man får prøve seg på bare er en slækk boms som spiller piano. <_<

Lodin

Der Waaaah
Er det virkelig sånn de spilla er? For jeg hadde tenkt å plukke opp det første eller no, men det der var jævla kjedelig og langdrygt. -_-

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg veit ikke hva slags vrangforestillinger du har om spilla om du tror det er noe særlig annet enn tekst, peking og klikking. Når det er sagt var det en relativt kjip demo, så om du tror du kan like det burde du grave fram enern uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Burde kanskje stått "Content warning: I hope you like text" på Ace Attorney-spilla, ja. Uansett er det to spillfaser du kan prøve deg på i spillene; rettssaldramaet hvor du bruker bevis og finner motsetninger for å finne den skyldige, og etterforskningsfasen hvor du avhører folk, finner spor og er polti (ja, jeg vet at det ikke gir mening at forsvarsadvokaten etterforsker saken selv, men det er en del av sjarmen for min del). Selv prøvde jeg ikke demoen noe særlig siden jeg vil vente til jeg får kassetten i hånda, men det kan jo være artig for de som ikke har prøvd Ace Attorney før å se om de liker spillene. Mission accomplished for Lodin, med andre ord. :p

Lodin

Der Waaaah
Hovedproblemet er vel at det ikke var noe særlig humor der. At Apollo er nervøs før sin første rettsak og at den misstenkte er en viss kjendis incognito er ikke sånn kjempemorsomt. At spilla hovedsaklig er prating er forsåvidt ikke så ille og jeg vil jo tro det er bedre i de endelige utgavene. Skal som sagt prøve å få tak i 1 en gang.

Men jeg holder fortsatt en knapp på at Harvey Birdman er det bedre spillet. :p

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm er det bare tekst i disse spillene og ingen tale i dem? :eek: Da vil jeg jo nesten si at Law & Order er ett bedre spill, siden de ihvertfall inneholder tale så vidt jeg kan huske. Sånna spill blir fort kjedelig hvis dem bare inneholder text.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da vil jeg nesten si at det er tvingende nødvendig at du holder til helvete kjeft.

SITAT(Lodin @ 17.01.08, 15.56) 98405
Hovedproblemet er vel at det ikke var noe særlig humor der. At Apollo er nervøs før sin første rettsak og at den misstenkte er en viss kjendis incognito er ikke sånn kjempemorsomt. At spilla hovedsaklig er prating er forsåvidt ikke så ille og jeg vil jo tro det er bedre i de endelige utgavene. Skal som sagt prøve å få tak i 1 en gang.

Men jeg holder fortsatt en knapp på at Harvey Birdman er det bedre spillet. :p
[/b]
Speaking of which... jeg har eneren i europeisk originalcover til NDS, fremstår som nytt. Interessert?!

Synes forresten serien er dritkjedelig og lite morsom, jeg har vel ikke humor...

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Nå aner jo ikke jeg åssen det ferdige Apollo Justice kommer til å være, men den demoen der ga ikke akkurat ett god mersmak av Phoenix Wright-serien opp til dette punktet. Du pekte ut en obvious contradicton (eller rather, Winston Payne gjorde) og så var det slutt. Skal love deg at serien inneholder større gåter og utfordringer enn dette. Og jeg synes humoren er topp :D

Mye tekst? Jeg var for opptatt med å følge med på den spennende duellen som utspiller seg i rettsalen til å merke det. ^_^ Og fra og med toeren blir også scenene utenfor rettsalen litt mer tiltrekkende, takket være inkluderingen av Psyche-Locks.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa, men det er likevel viktig å understreke at det er historien og humoren som er selve essensen i Phoenix Wright. Hvis du må ha action hele tida og ikke takler å lese og følge med på en temmelig innvikla historie, da er rett og slett ikke Ace Attorney noe for deg. Hvis du derimot liker å lese noe som er morsomt, smart skrevet og ikke så reint lite sjarmerende, så vil jeg anbefale deg å prøve Ace Attorney. Jeg ble iallfall sjarmert ved første møte, og magien har aldri helt lagt seg. Har spilt gjennom de to første spillene to ganger hver, holder på med tredje (venter med å spille mer til jeg endelig får summa meg til å kjøpe det), og fireren venter jeg i spenning på, ikke minst etter denne demoen.

PS: Hvis noen på ramme alvor mener det ville vært mye bedre om spillene inkluderte tale istedenfor bare tekst, så vil jeg påpeke at det først av alt ville tatt seks-sju DS-kort bare for å få plass til alle lydklippene, og at det skal EKSTREMT mye til for at et spill som varer i tjue timer ikke begynner å irritere før eller seinere hvis alle skal drive og tjatre i vei hele tida. Så var det sagt.

Lodin

Der Waaaah
Men var egentlig den demoen særlig morsom, smart skrevet eller ikke så reint lite sjarmerende?
Og var det noen advokater som satter fyr på håret til Guile fra Street Fighter?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gir da vel blanke faen i hvordan demoen er, jeg snakker om spillserien som sådan. :p

Lodin

Der Waaaah
Så det spiller ingen rolle om demoen til det tredje spillet i en serie er noe bajs fordi de som allerede har spilt forgjengerne og elsket dem uansett kommer til å kjøpe det?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:eng101: 4.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Spillet er ute! Det er fett! Hovedvitnet i den første rettssaken heter Orly til etternavn! :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay. I den første rettssaken redder du en boms (hmm) fra å bli uskyldig dømt for drap. I den andre rettssaken begynner du med å skulle løse tre mysterier: Finn ut hvem som kjørte på bomsen sånn at han vrikka ankelen, spor opp en stjålet nudelvogn og finn de forsvunne trusene til dattera til bomsen. :blunk:

Fant spillet i postkassen i dag, og har spilt det i hele dag, med bare ett par pauser. Ja, det er så bra.

Uten å spoile noe, kan jeg nevne at dette spillet snur alle standardene i Phoenix Wright-spillene på hodet, uten at det mister det viktige med dem. Det føles allikevel fortsatt som et PW-spill.
Grafikken har fått en ansiktsløftning, med super-smooth animasjoner (i motsetning til de hakkete animasjonene i PW), flere detaljer og ganske god 3D-grafikk. De tar også DS-ens krefter (i forhold til GBA lizm) enda lengre enn hva Case 5 i enern gjorde, med f.eks. diagrammer i 3D, istedet for bare 2D. Det påvirker spillet betraktelig.

Sånn ellers er det en ny måte å finne ut av om vitner lyver i dette spillet. Men jeg klarer ikke å komme på en måte å forklare det uten å spoile noe. Kanskje Yetipantsu, som er bedre med ord enn meg, klarer det?

Lodin

Der Waaaah
Og imens har jeg funnet ut hvem som satte fyr på huset til Harvey* og hvem det var som stjal alle klenodiene hans**.

*Det var Muffy, men hvem andre er egentlig første person til å rykke ut for å skade ham?
**X The Eliminator! Ooooh, han satte bare igjen dødslaseren sin hos deg i fylla.