Arcade Cabinet Building

#1
Heisann..

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette emnet, men kanskje noen her var interesserte å ta en liten titt :)

Det gått litt fram og tilbake med Wallace, Jin_ & megselv har begynt såvidt hittil med å lage ett kabinett.

Det kabinettet det blir er en slags hybrid av dette;
http://img1.uplood.fr/free/r6pl_viewlix.jpg
http://fast1.onesite.com/capcom-unity.com/user/s-kill/10e9b4b5b14978bf49c158725b0ab821.jpg
Alle løsningene er ikke 100% klare, men det meste kommer til å bli gjort i helgen.


Dette kommer altså til å bli ett ”sit down” kabinett. For de som allerede lurer så kommer det ikke til å bli to stk. TE sticks som står i kabinettet. Dette første dette er en prototyp. For muligheten for å smelle opp flere. Disse kan hjelpe fint til på f.eks RBN sine Ranbats og Casuals.

Endrer nok litt her iløpet av tiden som går, bruker denne threaden til litt updates også.
Jin_ & Wallace kommer nok også til å bruke den threaden litt.
Så underveis og noen som ikke er med har lyst til å stille noen spm. Så kan vi gjøre vårt beste på å svare på disse.


Oppdaterer med noen bilder. Tok mange bilder, men kommer bare til å poste etpar da det ikke er så intressant å se flere bilder med mdf hauger :p



Garasjen ser ut som et helvete :p



Kabinettet begynner å ta form!



Ferdig cab med hjemmesnekra arcade stools! :p



Panelet hvor sticks skal mountes etterhvert.
 
#2
Vil gjerne vite hva for noe elektronikk derre har tenkt å smette i, samt hvor mye penger og tid man bør beregne for et sånt prosjekt. Alltid gøy å bygge ting.
 
#3
Sånn man ser på siste bilde, sånn så den ut etter roughly 9 timer. Startet 14.00 på en søndag og avsluttet 23.00. Jeg regner med at vi skal være helt ferdig om vi bruker en 2 sånne dager til. Med pussing, maling, drive med kabler osv.

Er ikke heeelt sikker på kostnaden enda, siden det er jo litt fordelt ettersom vi regner med å lage fler. Men jeg regner med at totalt når vi er ferdige har vi vel brukt en... 6500-7000,- (Nå er jo en TV for 3300-3700,- en god del av den summen). Tenker å ha en 32'

Planen blir å ha en PS3 og PC stående inni der. Det blir jo litt sånn med en liten dør foran så PS3'en og sånn kan bli tatt ut og inn. Blir litt morro og plutselig starte ett gammelt gammelt spill på en arcade hehe :)

Blir nok enten en bil amp og noen speakers. Hvis ikke jeg jukser litt og smeller inn noen PC høytalere hehe.

Har ikke tenkt noe over om vi skal ha belysning og sånn fancy greier. Avgjør en god del idag tenker jeg.
 
#4
Minor updates :)





 
#6
Jeg skal se om jeg finner de tegningene vi brukte jeg ;)

2 problem da, det er jo en annen som har laget sine tegninger til sin egen han har laget, så vi har jo endret enn del sånn sett også er de på fransk....
 
#8
halp gnak!

Hvordan legger jeg til en fil? :S
Har den nå i .pdf

:S