Assassins Creed 2: The Da Vinci Creed

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
A.C var repeterende uansett hva du gjorde. Ser at dagbladet har gått apeshit med en 6-er på terningen.
Hva synes folk som har spilt det?
Et av årets fem beste spill. Alt som var ordentlig dårlig er bedre, det som var middels er fortsatt gaske middels men alt det som var kult med AC1 er det mer og bedre av.

(Skal ikke gi inntrykk av at jeg har sittet med det lenge, men likevel)

Et av årets fem beste spill. Alt som var ordentlig dårlig er bedre, det som var middels er fortsatt gaske middels men alt det som var kult med AC1 er det mer og bedre av.

(Skal ikke gi inntrykk av at jeg har sittet med det lenge, men likevel)
Kan si med en gang at spillet er langt mindre repetivt enn det første.
Jeg vil påstå å si at AC2 er bedre enn AC1 på absolutt alle punkter. Når det er sagt så fullførte jeg aldri AC1, men det var nettopp fordi alle oppdrag var så å si identiske.
AC2 derimot klarer jeg ikke å legge i fra meg og jeg tror jeg nærmer meg slutten nå.
Jeg anbefaler AC2 glatt.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og plutselig er det den nittende og releasedag. Jeg har fortsatt noen prosjekter, så dette blir nok mitt romjulsspill...

... om jeg klarere å vente så lenge, lover ingenting. Løp, kjøp, og fortell!

Lodin

Der Waaaah
Bestilte hos CDon, men de dicksa har såklart ikke fått det inn. Så var de enda større dicks og gadd ikke si ifra før jeg sendte en mail.
Avbestilte og dro til Platepromperiet og der deler de ut koder for den ene DLC greia som følger med i spesialutgaven til de første som kjøper. Er et lite bonusbrett så det er sikkert greit å få med.

E: Men istedetfor kode til Splinter Cell demo fikk jeg et skin til det der jævla Avatar spillet.

RAEG

E2: Jo også får man ekstra shizz for å regge seg hos Uplay som er den nye sosiale skiten til Ubi.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
En enda verre idé er å la windows-programmer bestemme språket sitt basert på location i stedet for LANGUAGE i registeret..

Neida, bare gå inn på settingsa til selve boksen så skifter du location til england eller noe. Måtte gjøre det samme selv da jeg kjente død inni meg av å se oppdragsnavn som "Gutter er gutter".

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Er kampsystemet like vansklig å mestre som i 1'rn?

Lodin

Der Waaaah
Næh, never er et eget våpen som man kan comboe og countre med. Desuten er grabbing mer avansert enn at man bare pælmer folk. Man kan skalle og kne'e dem til kuene kommer hjem. Man kan fritt dodge når man vil med A og det gjør det lettere å komme unna eller å jage på folk man har kasta. Også er fiendene litt mer agresive virker det som og det er vanskeligere å blokke angrep fra flankene så man må hele tiden holde dem forran seg.
Men egentlig er det ganske likt da. :p

Jeg skal innrømme at ejg liker veldig godt AC1, men fikk aldri rundet det pga flere månders opphold. Merker at det er utrolig tiltak og begynne på nytt igjen. Må man ha spilt det første, for å få forståelse og samme glede av 2érn?

Historien er ganske uavhengig og det du trenger å vite blir oppsummert i en video i begynnelsen av spillet, så det er bare å hoppe rett på toeren.

Har spilt det en del selv og selv om jeg er enig i mye av det folk sier om at det fikser mange av feilene til eneren, men mange av problemene er der fortsatt. AIen er fortsatt veldig "gamey" og kampsystemet tillater fortsatt at man kan slakte seg gjennom alle oppdragene. Pacingen er bedre, men mange av sideoppdragene har tilsynelatende ingen formål, hvertfall ikke som jeg har lagt merke til enda. Jeg liker det, men ville ikke anbefalt det til noen som ikke var glad i eneren. Det er på mange måter akkurat det samme spillet bare i en ny setting, hvertfall så virker det sånn så langt.

Lodin

Der Waaaah
Hvis man spilte gjennom halve Asscreed 1 er det i grunn ikke så mye man gikk glipp av. Altair killer alle tempelridderne på lista si. Så viser det seg at Al Mualim, sjefen hans var bad guy all allong og skal bruke den hellige gral/eplet til å slavebinde alle assassinsene og ta over all makt i Midtøsten. Altair killer ham så i en kjip bossfight. Etter dette våkner Desmond opp og Lucy viser seg å ha vært dobbeltagent for assassinsene hele tida. Mangler en finger å greier. Hu forlater så Desmond igjen, men gir ham tilgang til et bakrom hvor det er en PC. Den er full av informasjon om Assburgo og bedriftene deres. Det viser seg at det finnes flere epler der ute og de fleste viktige folk opp gjennom verdenshistorien har benyttet seg av dem. Etter at man har titta gjennom det oppdager Desmond at han har fått eagle vision, de greien Altair kunne se offerene sine med også i virkeligheten. Det viser seg at hele kontoret og soverommet er dekt av kryptisk tekst og symboler skrivi i blod. Det er skrevet av en tidligere forsøkskanin, nummer 16 og omtrent samtlige konspirasjonsteorier der ute er representert. Etter dette er det ikke noe mer å gjøre enn å traske rundt og Asscreed 2 starter på akkurat dette punktet.

En ting. I starten av 2, når Lucy plugger Desmond inn i den gamle animusen igjen. Var det bare meg som la merke til at hu miksa DNA-minne fra den mystiske nummer 16 inn i Desmond sitt? Det kan såklart være at det kun er de kryptiske sporene han la igjen i spillet, men hva om det er hele Ezio personligheten. Det vil si at Desmond ikke er i slekt med Ezio og ergo så :psypop:

Men litt inni spillet blir det etablert at Ezio er i familie med Altäir, og vi vet at Desmond er i slekt med Altäir, så han er nok det.