Assassins Creed 2: The Da Vinci Creed

Lodin

Der Waaaah
Sånn, da var all dritt man kan samle samla, alle sidequests questa og jeg har tilogmed sett den hemmelige
kjempeblekkspruten.
=D Da er det bare noen story missions igjen så er det runna.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hvor lang tid har du brukt? Og hvor fett/kjipt var det?

Lodin

Der Waaaah
Veita faen, har sikkert brukt mellom fire og seks timer hver dag siden jeg fikk det på torsdag. Trur det er en del story dill igjen dog.
Noen ting er betraktelig artigere enn andre. Hovedoppdraga, assassin side-questene og leitinga etter seglene er klare høydepunkt. Å samle fjær og skatter er derimot en pain i øret, men det kan være fordi jeg har gjort altfor mye av det på altfor kort tid. Alt i alt har opplevelsen sålangt vært en av årets beste på spillfronten. Var det ikke for Batman (fordi ærlig talt, det er Batman) ville det vært GOATSE of the year.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Kjøpte Assassin's Creed II i dag (slo til med Black Box siden den bare kosta meg 50 ekstra. Får ikke spilt før i kveld, men gleder meg. :yoshi:

Spørsmål før jeg begynner; IGN skrøt av det italienske lydsporet på spillet og jeg lurer på om jeg skal velge det bare for litt ekstra autentisme (ble det riktig?). Er det bare prating som blir italiensk eller menyene også sånn at jeg må sitte med ordbok hver gang jeg skal save? Og jeg regner med at det finnes en engelsk tekst?

Lodin

Der Waaaah
Teksten avhenger av hvor du har satt at maskina befinner seg. Blir altså norsk hvis du sier den er her til lands. :p
Når det gjelder lydsporet kan det godt hende det er bedre på italiensk, men da vil også Desmond og kompisene hans utenfor animusen jatte italiensk. Uansett er det lissom en del av historien at programmet oversetter snakkinga for Desmond så jeg veit ikke helt. Uansett en masse italiensk som ikke er oversatt, men blir teksta. Stronzo er fek.s et fint ord.

Sånn ellers ble jeg ferdig med det i dag og siste killet er episk. Så kommer resten av slutten og man blir :psypop:
Hvis ikke 3 er satt i framtiden og man spiller hele greia som Desmond blir jeg grinete.

Jeg er så forbanna heldig at spillet frøys sånn rett etter maskeradekonkurransen, nå får jeg ikke loada igjen og spillet har jo såklart bare en savefil... Ser ut til at jeg må begynne på nytt igjen og det har jeg igrunn ikke lyst til. Nok et spill som jeg muligens aldri kommer til å bli ferdig med, helvete i faen!

D

Deleted member 91

Gjest
Hvilken maskin var dette på igjen? :smugdog:

Redigert: Men sånn seriøst, kjipern. Å restarte open world-spill er alltid så jævla stress også.

Også var jeg en av de som så og si kjørte igjennom alt før jeg dro til de neste byene, side missions, wiewpoints etc. Kjører jeg gjennom det en gang til så kommer jeg nok til å bare gå for story-missions.

Googla også problemet og jeg er visst på langt nær den eneste, ikke bare PS3 heller, så kan vel egentlig si at folk burde prøve å ta litt backup om dere har kommet langt.

Lodin

Der Waaaah
At spillet har en masse bugs er det liten tvil om. Selv opplevde jeg tre ganger under side-quester hvor man skal drepe flere mål å bli sittende med targetet til en av dem på kompasset og alle folk jeg drepte etter det ble usårbare. Det vil si, de bare reiste seg opp igjen etter å ha blitt drept. Heldigvis funka det å bare quitte minnet å starte oppdraget på nytt.
Men ja, har ikke ord for hvor mye RAEG det hadde blitt hvis jeg måtte starte hele greia på nytt så seint uti.

Jeg fullførte* spillet i går, og opplevde aldri noen bugs annet enn en gang da spillet frøs seg mens jeg bare jokka rundt likevel. Var på vei til å avslutte likevel, så det gjorde meg ingenting. Har visst vært veldig heldig når jeg leser om så mange som har hatt problemer. Spillte også PS3 versjonen.

Veldig bra spill, men ikke GOTY materialet på langt nær. Men det er klart blant de bedre spillene i år (jeg må nesten gå gjennom biblioteket mitt for å se hvor høyt det kommer).

*story mode. Masse sideoppdrag og kollektabels som står igjen, får se om jeg gidder.

Tenker jeg tar å spiller ferdig på brodern sin profil, kan vel bare ta load memory?

Fortsatt RAEG!

Lodin

Der Waaaah
I januar og februar skal det komme to stykk DLC. "Battle of Forli" og "The Bonfire of the Vanities". Hva de skal inneholde vet bare fåglane.

E: En jøpip hos Kotaku:
If you read the book, Assassins Creed: Renaissance, you will find out what is in the missing scenes, it is basically this: The Battle of Forli is when two guys attack Forli to regain the Piece of Eden and the Map of the codex pages that Catherine Sforza's husband made. You have to kill the two guys, but the ysteal the Piece of Eden first.

The Bonfire of the Vanities relates to the mad monk of Florence who stole the Peice of Eden off Ezio after he had retrieved it from the two guys above and used it to control the rulers of Florence, but Ezio kills his servants and then him.
Høres ut som disse pakkene er ganske fyldige noe som forklarer hvorfor de er på rundt en gig hver.

Lodin

Der Waaaah
Jepp, Romagna i Forli, ikke Roma med Vatikanet og det der. Tipper disse to greiene fyller ut memory 12 og 13 som på mystisk vis er borte når man spiller gjennom det vi har sålangt.

Sånn ellers, er det bare meg som er grinete over at Ezio ikke killer (spoilere til slutten av spillet)
Borgia? Greit nok at han bestemmer seg for å være den bedre mannen, men dette bryter da virkelig med creedet. Hele poenget med å være en assassin er lissom at man ikke skal ha det gøy med å drepe folk, men å utslette dem fordi verden vil bli et bedre sted av at de forsvinner. Det sier litt at fyren som tok over etter Alexander VI nekta å be for ham og forbød alle andre å gjøre det samme fordi det ville være blasfemi. Riktignok døde fyren IRL noen år senere av noe helt forjævlig forgiftning, men spillet tar seg da nok andre kunstneriske friheter med tidslinjen.
Gi oss en tredje DLC-pakke hvor man får spesiallagde gift-wristblades!

Lodin

Der Waaaah
Du å du å du å du...

The Battle of Forli will be the first piece of content, released in early January for the reasonable price of $3.99. It will involve Machiavelli and Caterina Szorza fighting alongside Ezio to protect a piece of Eden from the Orsi Brothers and the Templars. It contains six new missions, one of which will use the flying machine that players controlled briefly during the main campaign.

Bonfires of the Vanities is planned for late February and costs $4.99. This will open up a sector of Florence previously roped off and revolves around the monk Savonarola. Ezio will be eliminating this tasty monk's gang over the course of ten missions, armed with a new spring-jump move

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, skal jeg kjøpe dette eller Uncharted 2? Jeg likte Assassin's Creed og Uncharted omtrent like godt (dvs. veldig godt i starten, før monotonien tok fullstendig overhånd). Hvilket spill av Uncharted 2 og dette er mest forbedret i forhold til sin respektive forgjenger?

Jante

privileged CIS shitlord
Vill gjetning basert på det jeg har hørt tilsier at Asscreed 2 har forbedret seg mest. Uncharted 2 er vel bare mer av det samme, bare bedre. Asscreed 2 har såvidt jeg forstår gjennomgått en hel rekke endringer for å få bukt med monotonien i oppdraga, samt inkludert en rekke nye elementer. Hva som er det beste spillet får forbli usagt, men jeg tipper Asscreed 2 har endra seg mest.

Begge baserer seg på de samme systemene som iforgjengeren, men er tweaket og polert til hva de strengt tatt burde vært. AC2 har definitivt sett størst forandringer, men jeg syntes Uncharted var et bedre spill. Hvis du har spilt Gears og War 1 og 2, så kan de sammenlignes ganske godt med Uncharted 1 of 2 i hvor fokuset lå når de skulle lage en oppfølger. "La oss lage en lengre og villere bergogdalbane-tur". Assassins Creed 2 er mer fokusert på å skape det samme spillet med mer variasjon i form av flere ting å gjøre og en struktur som ikke gjentar seg etter hvert oppdrag.

Jeg har nå samlet alle codex greine, og hengt de riktig opp på veggen.
Og det var det liksom? Skal det ikke skje noe? Virkelig?