Assassin's Creed

Lodin

Der Waaaah
#21
SITAT
Although the console versions of the game will be almost identical, Jade Raymond reported that the Xbox 360 version will feature a more intelligen AI, due to the "more capable threading capabilities of the Xbox 360"[/b]
Fra linken jeg posta i stad. Forøvrig satser jeg nok heller på PC utgaven hvis en 360 ikke er nærmere innkjøp når det dukker opp.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#22
Vel, Jade er dum, da AI i spill på langt nær har kommet på et så høyt nivå at hvilken threadingmetode man bruker har noe å si for 'bestemte' regneoppgaver en AI skal utføre. Er det variable AI prosesser (noe gameplayvideoene tyder VELDIG LITE på), kommer det heller ikke til å spise kraft i store mengder.

Hvis AI-en er så kraftig at den forhøyes av slike funksjoner, er jeg i såfall skuffet. Folkene i gameplayvideoen gir jo totalt faen i hva du gjør rundt dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
SITAT(Novastrum @ 04.10.06, 13.35) 26405
Vel, Jade er dum, da AI i spill på langt nær har kommet på et så høyt nivå at hvilken threadingmetode man bruker har noe å si for 'bestemte' regneoppgaver en AI skal utføre. Er det variable AI prosesser (noe gameplayvideoene tyder VELDIG LITE på), kommer det heller ikke til å spise kraft i store mengder.[/b]
Klart, en enkel tilstandsmaskin (state machine, engelskfans) krever selvfølgelig ikke all verden. Men når man skal ha én AI-modell for publiken og én for soldatene, samt gjøre disse nissene bevisste på sine omgivelser (som de klarte i Thief 3 og som jeg dermed regner med at de klarer i Assassin's Creed), så begynner nok thread-håndtering å spille en rolle, ja. Dessuten veit ikke jeg nok om AI-programmering til at jeg kan si om en tilstandsmaskin klarer å kutte sennepen lenger.

Det er forøvrig etter min mening en pussig holdning å påstå at en slik forskjell i prosessorarkitekturen (og det er da evne til å samkjøre threads det går på, eller har jeg misforstått?) er ubetydelig. Hva er bakgrunnen din for å si det? Hilsen en som lurer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#25
Jeg innrømmer at jeg ikke vet spesifikt hvor avansert kalkuleringsmetodene til den nevnte AI-en er. Men jeg har da en relativt grunnleggende forståelse av hvordan AI vanligvis funker i et 3D-miljø. AI-er skal utføre kontekst-oppgaver som kan virke "avanserte", men i bunn og grunn bygger de på objekter som "ser" hverandre, og velger ut i fra en database hvilken "handling" som skal utføres mot miljøet.

Jeg kan se for meg at AI-en i dette spillet vil trenge å kunne navigere seg gjennom folkemasser, (og folkemassene skal navigere seg bort fra harme) og i så måte være litt mer krevende i forhold til andre utregninger. Enig i det, men allikevel tviler jeg sterkt på at forbrukere vil merke noe til denne boosten målt inne i spillet.

Vi er bare ikke der enda. Om AI-en er god eller ikke kommer i bunn og grunn ann på hvor flinke programmererene/leveldesignerene er.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Uansett vil vel spillet se hakket vassere ut på PS3 vel? Så kan folk velge om de vil ha smarte tilskuere eller penest grafikk.





Eller de kan kjøpe det til PC og få begge deler! =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Hawt and hawter. :elsk:
 
#31
SITAT(Novastrum @ 04.10.06, 15.47) 26423
Jeg innrømmer at jeg ikke vet spesifikt hvor avansert kalkuleringsmetodene til den nevnte AI-en er. Men jeg har da en relativt grunnleggende forståelse av hvordan AI vanligvis funker i et 3D-miljø. AI-er skal utføre kontekst-oppgaver som kan virke "avanserte", men i bunn og grunn bygger de på objekter som "ser" hverandre, og velger ut i fra en database hvilken "handling" som skal utføres mot miljøet.
[/b]
:eng101: Vel, hvis du på fagspråket skal ha flere kommuniserende agenter som utfører hver sin planlegging av selvstendige operasjoner (multiple, communicating agents that plan) og samtidig resonnere med ukjent informasjon (reasoning with uncertain information) krever dette bra threading teknologi. Om PS3 eller Xbox 360 er "best" på dette området bryr jeg meg lite om, men at realistisk AI kan være krevende er det liten tvil om. Dersom søketreet er stort nok (mange alternative handlinger) og man ikke kan legge noe sannsynlighet på neste trekk (vite hva protagonisten/spilleren gjør på forhånd), får man noen søkealgoritmer som krever sitt. En liten titt på diverse adversarial search sjakkalgoritmer bekrefter dette.

Sorry for off topic.
 
#32
Gleder meg sinnsykt :D:D:D Skal kjøpe dette til PS3 når jeg får tak i den :D YAY! det var drit kult ass
 
#36
Er vel ingenting som er sikkert, men om dere leste Lodin's inlegg på forrige side, så kunne dere fått med dere dette:

SITAT
News has also circulated about a 'sci-fi twist', due to information from developer interviews, and some effects visible in trailers of the game. It is theorized that the historical setting may be a simulation, for purposes of training or other gain, being undertaken by an unknown group in the future. During a trailer shown at E3, the screen would glitch and go fuzzy at times, and at one point where Altair is killed, the screen fades to black and then shows a head's up display with the words 'computer offline'. Ubisoft has confirmed that Assassin's Creed will be part of a trilogy, and has also stated that one or both of the sequels will have a futuristic setting.[/b]
Låter kult :)