Baten Kaitos

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Jeg var redd for at det var samme regissør som stod bak Xeno-spillene, men han er kanskje opptatt med Xenosaga 2 for tiden? Dessuten sa anmelderen ingenting om «anime clichés», «pointless fanservice», «pompous storyline», «cutscenes that go on and on», eller «slow and tedious battle system» … så jeg er litt mer positiv til BK enn jeg var tidligere.

Men jeg er fortsatt ikke fan av kort-baserte systemer, og setningen «The most powerful combos in the game arise out of pure guesswork and chance» var en turnoff. Men det er vel slikt man har FAQ-er til. =D
 
#3
Har selv bestilt spillet, i tillegg til Baten Kaitos BradyGames Strategy Guide ... Tror nok det kan være greit å ha i forhold til de ulike comboene man kanskje vil lære seg, ja (å gjette seg til noe blir litt dumt).

Mulig det står noe i manualen, men det sa de vel ikke noe om i anmeldelsen.
 
#4
Tviler på dette kommer til Europa noen gang, da det er samme utvikler (Monolith) og produsent (Namco) som Xenosaga. Ender vel opp med at jeg må importere dette, slik jeg gjorde med Xenosaga. Synd.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
Jeg må vel si at jeg gleder meg til dette spillet, men jeg ser også en mulighet til at det kan feile. Det har en nydelig pre-rendered grafikk med høy artistisk kvalitet (I følge meg ihvertfall) og det har et veldig godt soundtrack, dette er ting jeg vet om spillet. Ting som jeg frykter kan gå galt er gameplayet og historien. Jeg håper historien er litt original og ikke følger standard japansk rpg stil. Min største frykt for battlesystemet og gameplayet generelt er at det har potensiale til å gå veldig treigt. Selve kortsystemet har jeg ikke så mye imot, siden jeg har lest at det er relativt ulikt andre kortsystemer. Dersom de har klart å få kortsystemet til å tilby gode strategiske muligheter og dette på en akseptabel tid, så har jeg tro på dette spillet.

Psycho mantis: Nice avatar. Måtte lage meg en echoes avatar jeg også. Siden du allerede hadde tatt Samus, så følte jeg at jeg måtte ta "Dark Samus" :djevel:
 
#6
Ut av hva jeg har sett og tidligere erfaringer, syntes jeg absolutt spillet ser veldig bra ut, men jeg er veldig redd for det kort-baserte systemet. Kort systemer har sjeldent slått ut bra (bare se Lost Kingdoms), og en annen ting er at voiceactingen virker makaber ut ifra det jeg har hørt. Får vel se an, og se hva det får, og lese litt reviews.'

Psycho Mantis, hvor er det du har kjøpt spillet og manualen?
 
#7
Opprinnelig skrevet av Ghaz@13.11.2004, 18.33
Ut av hva jeg har sett og tidligere erfaringer, syntes jeg absolutt spillet ser veldig bra ut, men jeg er veldig redd for det kort-baserte systemet. Kort systemer har sjeldent slått ut bra (bare se Lost Kingdoms), og en annen ting er at voiceactingen virker makaber ut ifra det jeg har hørt. Får vel se an, og se hva det får, og lese litt reviews.'

Psycho Mantis, hvor er det du har kjøpt spillet og manualen?
134920​
Har aldri vært borti kort-baserte RPG, så dette blir noe nytt for meg.

Om voice-actingen er elendig, er det bare å skru den av.

Jeg bestilte spillet og guiden fra DVDBoxOffice.
 
#8
Kjøper det, det er tross alt Monolith. Syns de er best på RPG for tiden etter at alt pisspreiket fra FFVII-fanboys(faen ta dem) fikk Square-enix til å klikke.

Mantis: hvor bestiller du Bradygames bøker ? de guidene er sinnsykt kule, har et par ;)
 
#9
Opprinnelig skrevet av mortec@18.11.2004, 13.29
Mantis: hvor bestiller du Bradygames bøker ? de guidene er sinnsykt kule, har et par ;)
137142​
Bestilte Baten Kaitos BradyGames Strategy Guide fra DVDBoxOffice, men den er visst ikke sendt enda. Har tidligere kjøpt BradyGames Strategy for Final Fantasy XI, også den fra DVDBoxOffice.

Yay, Baten Kaitos ble sendt fra DVDBoxOffice i dag. :D

... Fikk også Metroid Prime 2: Echoes tilsendt fra DVDBoxOffice i dag. Et lite dilemma om jeg får begge samtidig. :ehm...:
 
#10
Kaitos er tjuv på japansk, ikke sant
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Og nå 1UP.com.
Baten Kaitos @ 1up.com - 7,5/10

Sånn Dave Smith beskriver det, virker ikke kortbasert kamp ille:
For one, the random draw of commands mixes up the flow and results of successive battles. In your usual Final Fantasy type of game, a fight with the same characters against the same opponents proceeds exactly the same way, resulting in a bunch of identical battles when you're clearing an area with a lot of similar enemies. In Baten Kaitos, two back-to-back fights against the exact same monsters are just a little different, which helps break the monotony of a dungeon.
 
#13
Jepp, da har jeg fått Baten Kaitos. Nydelig musikk og omgivelser. Omgivelsene er virkelig pene. Dette kort-baserte kampsystemet fungerer også meget bra så langt. Har ikke sått meg helt inn i det, men det virker artig. Voice Actingen er ikke helt topp, men den duger.

Fikk med en soundtrack-CD også, som inkluderer 7 låter fra spillet.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@27.11.2004, 14.52
Jepp, da har jeg fått Baten Kaitos. Nydelig musikk og omgivelser. Omgivelsene er virkelig pene. Dette kort-baserte kampsystemet fungerer også meget bra så langt. Har ikke sått meg helt inn i det, men det virker artig. Voice Actingen er ikke helt topp, men den duger.

Fikk med en soundtrack-CD også, som inkluderer 7 låter fra spillet.
141826​
Var Soundtracket gratis??
 
#15
Er ikke helt sikker på om dette skal skaffes. Kan du ta en liten minireview Psycho Mantis?
Det ser meget bra ut, men reviews har ikke vært så voldsomt gode. Allikevel kan det fort dukke opp i GC'en min i julen.
 
#16
Soundtracket følgte med gratis, ja (men det er jo ikke hele soundtracket - kun 7 låter).

Freeman, fikk nettopp spillet, og har ikke fått spilt nok til å egentlig kunne uttale meg skikkelig. Så langt kan jeg si meg meget godt fornøyd med grafikk-stilen og atmosfæren, samt musikken. Voice Acting er som sagt noe mindre god, men for min del, så duger den (den kan også skrus av). Historien har jeg ikke kommet skikkelig inn i, så det er alt for tidlig å si noe som helst. Kamp-systemet er jeg også veldig fersk med, men det virker artig det jeg har spilt. Det er nærmest turn-based, men man må velge hvilke kort man skal bruke ganske raskt før motstanderen angriper. Det er ikke random-battles i spillet (i hvert fall ikke så langt).

Grunnen til at jeg ikke har spilt det så utrolig mye, er at samtidig som dette dukket opp, så fikk jeg Metroid Prime 2: Echoes også.
 
#17
Har uansett ikke tid til å spille det før juleferien, så ta den tiden du trenger :)
 
#20
Tvilte sterkt på dette spillet pga. battlesystemet men nå som jeg så en video har jeg sterk tro må skaffes.
Det og tales of symphonia og metroid prime 2!
Er det noen som vet hvor jeg kan få en gamecube billig ?