Batman: Arkham Asylum (PS3, 360, PC)

Lodin

Der Waaaah
#1
Nytt Batman gitt og dette har ikke no med siste filmen å gjøre så vi slipper EA. Istedet er det Eidos som står for utgivelsen og det kaaan bety gode ting. La oss håpe mer Hitman Bloodmoney og mindre Kane & Lynch ihvertfall.
Om ikke annet er det Wildstorm ledet av Paul Dini som koskaper prosjektet så det kreative er ihvertfall i de rette hendene. Han har stått bak de fleste DC tegnefilmene som Batman: The Animated Series og Justice League Unlimited, serier som regnes på høyde med sine tegneserieorginaler så han vet hva han driver med.
Så spørs det om Rocksteady Studios er like kapable. Eneste spillet jeg vet de har laga er Urban Chaos og det var ihvertfall helt ok.
Ihvertfall skal handlinga utelukkende foregå på Arkham Asylum og det virker som de kopierer den gamle Grant Morrison serien med samme navn ganske nært. Batman er i praksis sperra inne på sinnsykehuset mens Jokeren har tatt over og sluppet alle gærningene løs. Gameplaymessig snakker de om at det kan bli som Riddick med stemningen til Bioshock. Hvis de faktisk greier det er det ingen tvil om at dette blir det beste Batsyspillet noensinne.
I mellomtiden får vi bare smøre oss med tolmodighet og disse to coverne.





I'm Linkman!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Nedtelling til protester mot at verken Christian Bale eller Heath Ledger er med i spillet: 10... 9...

Edit: Gleder meg stort. Detta kan bli veldig bra. :D
 
#4
Snakker vi cel shade eller er bare konseptbildene utformet tegneserieaktig?

Bale burde gitt stemmen sin bort. 15 timer i studio og flere tusen kroner rikere?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Ja for det er nemlig bare en skuespiller som klarer å være Batman!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#7
Ja altså han dærre Bale. Han må virkelig leve i luksus for å si nei takk til et par tusen!
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Med tanke på at stemmen til Bale er ganske fucka av digitalt shizz i filmene når han er Batman spiller det liten rolle. Batsy har forresten en sånn greie i drakta på strupehodet som forvrenger stemmen så han skal høres skumlere ut. I en serie ble stemmen beskrevet som Clint Eastwood sin.
Om det er en person jeg håper dukker opp igjen så er det Mark Hamill som Jokeren. Han har den beste stemmen til den klassiske utgaven.

Sånn ellers har de lista Pingvinen som en av bad guysa. Det mekker ikke særlig sense siden han ikke har vært sinnsyk eller brukt de kjipe paraplyene sine på snart femten år. Han er mer Gothams svar på Kingpin i disse dager. Da må jeg nerdrage litt. :argh:
 
#9
Slashgamer har lagt ut alle de elleve Arkham Asylum-relaterte sidene fra GameInformer ut på nettet. Hva synes vi? Min kjappe skumlesning sier meg at dette blir noe å glede seg til.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#11
Har det vært noen som har vært noe bra egentlig? Kjenner ikke til så mange, men de cel-shada greiene på GC og PS1 og 2 (og xbox?) var vel ganske Lodin greier?

Edit: Med Lodin mente jeg labre, kall det en skrivefeil =)
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Nei det var de ikke. Batman på NES er det beste spillet og resten har bare vært så som så. Returns på SNES var en ok slå dem opp da.
Her er Nerdens gjennomgang av dem nok en gang.
 
#13
Jeg husker jeg spilte noen greier på GameBoy jeg. Crisis in Gotham eller noe sånt, det husker jeg var ganske festlig da jeg var liten, men så satt jeg meg fast på bana til hu plantedama.

Også gikk det ikke ann å save om jeg ikke tar helt feil heller. Men jeg husker det var stor variasjon på gjøremåla. Man fikk styre stort sett styre alle de snille folka i Batman, slåss mot stort sett alle de slemme og kjøre alt fra motorsykkel til bil og hangglider.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
For min del er Batsy Kommer Tilbake på Super Nintendo et av de kuleste spillene en 12-åring kunne ha på den tida. Konami og kvalitet hele veien fra start til slutt. Spiller det fortsatt, da spillet har en veldig god læringskurve + et hav av forskjellige vanskelighetsgrader, slik at man kan velge etter humøret.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#15
Husker såvidt at jeg spilte et lynvingenspill på nes (kunne muligens ha vært snes, eller noe helt annet). Eneste jeg husker fra det er at det var sidescrolling og hadde sekvenser med searchlights-dodging. Kan umulig ha vært så veldig bra siden jeg ikke husker mer. :D
 
#16
Tenker LEGO Batman blir det beste Batman-spillet noensinne, jeg, da.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Konge! :D