[Multi] Batman: Arkham Origins

#21
Jeg gleder meg sinnsykt. Laster ned nu!

Også kommer jeg til å kjøpe den Blackgate versjonen til 3DS bare fordi "Batman Metroidvania" dukker opp i hver eneste engelskspråkelige anmeldelse jeg leser.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Jeg dreit meg delvis ut. Viste seg at Pengy har to damer, men spillet delte ut profilene i feil rekkefølge. :v

På den annen side fighta jeg akkurat Deathstroke og det er lett den beste kampen i serien sålangt. Ihvertfall mot en fiende som slåss på tilsvarende måte som Bats. Kanskje litt lang, men totalt bad ass!

E: Shitpickle! En bug på PC gjør radiotårnet i Burnley umulig å hacke. Etter at man har dilla med maskina blir vinduet låst og man skal klatre ut via en luftekanal, men Batman klarer ikke klatre gjennom den samme hva. Man kan hacke maskina fra utsida av rommet, men det blir ikke registrert. Får vente på patch. :ras:
 
#23
Har en jævlig irriterende bug, har ikke kommet lenger enn første steg i tutorial, venstre analog stikke på 360 kontrollen nekter å fungere. Og kontrollen fungerer 100% i alle andre spill.. RAEG

edit: Måtte reinstallere Xbox 360 controller software til tross for det er samme versjon, men nå fungerer det. Så får vi se hvilke andre kjipe bugs jeg møter på. Men nok om det, tilbake til dette
 
#24
Byen virker så sinnsvakt liten i forhold til GTA V :(
Er på vei til et område, tenker, dette tar jo litt tid, før jeg vet ordet av det (2 min for å krysse hele mappen) er jeg der.

Ellers er det alt på high og god stemning med mesterrase spill igjen.
 
#27
Er det slik at alle sliter med den buggen eller bare noen ? Vil ikke spille mer av spillet før en patch tror jeg.
Får fortsette på Deus Ex HR DC, fikk aldri fullført den vanlige utgaven pga en save bug i en boss fight.
 

Lodin

Der Waaaah
#28
Absolutt alle på PC har den buggen og det er rimlig utrolig at det gikk gjennom QA. Blir ikke overaska om de har sendt ut en eldre versjon til Steam. Men ja, tubben jeg posta løser det. Er vistnok litt knot, men det funker fint. Lufterøret kisen skyter på er det man krabber ut fra etter rommet man er låst i så det er ikke noen grunn til å ikke gjøre det.
Alternativt er eneste grunnen til å hacke tårnet så du får quicktravel til området og alle dingsene til Enigma merka på kartet. Alt man trenger for 100% er å batarange dem og de er lette nok å finne uten markere.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Å Gud. En tradisjon i disse spilla er en spacy bit til en baddie hvor Bats blir dopa, trolla og sendt ut i en vill fantasi. Det er det her og, men såklart er den bugga som faen. Fordi kameraet er låst fåkkes kontrollene og Batman hopper i gal retning fordi spillet tror du holder en annen vei når du hopper.
Ikke bare det, men på et tidspunkt skal du hoppe på ei "flåte" og bruke bat-tauet til å dra deg over en elv. Problemet var bare at "flåta" ble dumpa i elva og alltid landa galt. Noen ganger kunne jeg gå på den, men fikk ikke sikte på kroken eller Bats bare datt i vannet og gikk omkring på bånn (selvom han egentlig skal resettes der.) Løsninga var å starte spillet på nytt uten Physx siden "flåta" da bare er statisk. Gjorde det som skulle vært en jævla fet bit av spillet til ren frustrasjon. :ras:

På den annen side eier Physx som alltid i disse spilla når det gjør jobben sin. Den snøen som er tråkka ned? Den er dynamisk etter hvor folk tramper og lander. Nok en av de greiene som er små, men gjør ting jævla mye bedre.



To andre ting jeg har sett som var sinnsykt fete:
Batman har dynamisk åndedrett ute i kulda. Om du beveger deg mens han puster ut skifter det retning.
Etterhvert får man kulehull i kappa og står man mot en lyskilde og det er røyk i rommet ser man lyskjeglene som skinner gjennom kappa. Akkurat den biten var sinnsykt imponerende.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Oj oj oj, ja det var jo et punkt å slutte på. Jeg digger fortsatt spillet, men den siste bossen sugde og så bare slutta de det sånn uten videre. Man kan såklart fortsatt spille og fullføre ting, men den storyen bare kutta de uten videre. Ihvertfall to av folka som ble leid inn for å drepe Bats har jeg ennå ikke møtt, men jeg kan vel gå rundt å leite etter dem nå som jeg har diverse items som lar meg unlocke halvparten av Enigma sine greier.
Alt i alt er dette klart det dårligste i serien med en god margin, men fordi den marginen ihvertfall for meg var jævlig høy så gjør det dette fortsatt til en bra spille.
Storyen som den er der Batman akkurat har starta er jævlig fascinerende. Han har foreløpig bare fighta no mafian og slem snut så når det begynner å dukke opp gærninger er det artig å se responsen hans. På et tidspunkt spør Alfred hva som er feil med stemmen hans og det er fordi han er iferd med å gå fullstendig Christian Bale. Etterhvert som spillet går sin gang blir den mer og mer herpa akkurat som drakta.
Å se introduksjonen til genuint forstyrra folk som Joker og Mad Hatter er gloriøs.
Så ja, om du virkelig liker de forrige spilla og tegneseriene er dette no du kan plukke opp, men du må ikke. Blir spennende å se hva Rocksteady har på gang.

Når jeg er ferdig med Deadly Premonition skal jeg starte på Arkham Asylum igjen.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#31
Plukka opp dette på launch og likte det veldig dårlig første dagen - men heldigvis har det vokst på meg etterhvert. Det krasjer en god del på maskinen min, noe som ikke har skjedd med de forrige - og jeg har opplevd et par horrible bugs, men bortsett fra dette er det god BatMan-underholdning på gang. Kjørte rett på hard, og vanskelighetsgraden er stort sett gode greier.

Føler at spillet kunne vært billigere da det er lovlig mye resirkulering, men jeg har det jo fett så kan egentlig ikke klage.

Samtidig skjønner jeg ikke anmeldelere som gir dette 60%, eller lavere enn 80% for den saks skyld. Få actionspill der ute som er like tighte, varierte og faktisk klarer å piske opp noen gode bossfights og en historie som ikke klisjedriter på seg hele tida. Selv om man føler at man har opplevd mye av det samme før, så står spillet bra på egenhånd.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#32
Skal til å spille dette nå på burken, men etter oppdateringen som medførte at du måtte bekrefte profilen din (eller noe) gjennom sms og e-post, så har burken oppført seg fullstendig mongo. Sliter med å logge meg på live etc. Andre som har opplevd problemer?

Microsoft :penga:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#33
Deathstroke er den mest frustrerende bossen siden siste-bossen i MGS Rising. Evigvarende partier med prøving og feiling og ingen mellomlagring. For noe dritt.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Deathstroke eier. Så lenge du holder deg passiv og countrer tar han bare lang tid. Du kan og bruke bat-hooken eller hva den heter for å rive ham i bakken og slå ham litt. Det viktigste i kampen er å komme til de punktene hvor du må countre ham en masse, så denger løs på ham og gjør en masse skade.
Og om du fortsetter kan du glede deg til Bane. Han er en helt ny grad av smerte i denne spillserien og får 'stroke til å se ut som en fisse.

I andre nyheter har WB vedkjent at PC-versjonen er fucka og det kommer patcher. Problemet med tårnet i Burnley er virstnok allerede fiksa.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#35
Den posten min ble skrevet litt i affekt, og jeg klarte han to forsøk senere. Uansett sykt irriterende, selv om det ikke nådde Rising-nivå.

Storkoser meg ellers, da. Hele greia er mer som en expansion-pack enn et nytt spill. Det gjør meg ingenting, all den tid fundamentet er strålende.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Jeh vel jeg er ferdig med det nå og det var ganske fett. At folk klaga over Deathstroke skjønner jeg ikke siden Bane, Deadshot og Copperhead var mye kjipere bossfighter. Alt i alt er dette et ok Arkham, men dårligere enn de forrige av diverse grunner. Det jeg virkelig digga var den nye måten man etterforsker crimescenes og zoomer fram og tilbake i hendelsesforløpet. Fortsatt klart verdt å spille om man digger serien. Særlig siden det gir en veldig god start på akkurat denne versjonen av Batman sin verden. Sjøp den når den er på salg er mitt råd.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#37
Har en jævlig irriterende bug, har ikke kommet lenger enn første steg i tutorial, venstre analog stikke på 360 kontrollen nekter å fungere. Og kontrollen fungerer 100% i alle andre spill.. RAEG

edit: Måtte reinstallere Xbox 360 controller software til tross for det er samme versjon, men nå fungerer det. Så får vi se hvilke andre kjipe bugs jeg møter på. Men nok om det, tilbake til dette


Er Blackgate noe og spare på har fått veldig blandet motagelse i pressen


edit:

påminnelse dette eksisterer

 

Mopey

チーズ
#38
Samla alle 200 Enigma data packets (dette spillets Joker-trofeer), og hva fikk jeg? Tilgang til dette bedritne rommet:


Det var i alle fall en interessant storyline og egne spillsekvenser knyttet til dette i Arkham Asylum (du fikk audiotapes som avslørte at warden Quincy Sharpe hadde blitt helt psykopat sjæl og sammenligna seg med Amadeus Arkham – en idé stjælt fra Grant Morrison og Dave McKeans Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth), og i Arkham City var det jo alle disse Portal-esque gisselsituasjonene du måtte løse. Hva får du her? En bitteliten og lumpen referanse til Asylum og City og kjipe 100.000 exp? FUCK OFF, WB Montreal.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#39
Fullførte hovedhistorien på dette i går, og joda, det var et Arkham-spill. Men litt skuffa er jeg uansett. Spoiler sikkert litt her nå, så du får bare drite i å lese videre om du er sart når det kommer til slikt.

Skal sies at jeg ikke har fått med meg stort av markedsføringa, annet enn at det skulle handle om Batman tidlig i karrieren, og Black Mask bla bla bla assasins ... menneh. Bats har jo flere og bedre gadgets i dette enn i City, og detective vision er sånn ca. hundre ganger mer avansert også. Skjønner på et vis at det vil være vanskelige å nedgradere slikt i noe som til tross for at det er en prequel fortsatt er en oppfølger, men potensialet til å gjøre dette til en litt annerledes opplevelse var der. Jeg håpet nok på litt for mye fra et spill som i bunn og grunn er en mellomlanding mellom City og neste Rocksteady-spill i serien. Det som derimot virkelig skuffet meg var at de endte opp med Joker som antagonist... igjen. Tre spiill på rad? Virkelig? Jeg liker for all del Joker, og delene hvor de tar for seg noe av opprinnelsen hans er unektelig bra gjenomført, men når man etter noen få timer kaster alt som har med Black Mask og de andre dicksa ut vinduet til fordel for enda et oppgjør med Joker så... meh. Føler at de kunne gjort så mye mer med fiendegalleriet her, men istedet er alle med unntaket av Bane, Deathstroke, Firefly og Copperhead bare variasjoner av sideoppdrag. Selv Black Mask ender opp slik. Ikke er det noen spesielt kul vri på de oppdragene heller; stort sett er det kun variasjoner av finn dette, tag dette, ødelegg dette og gå til endelig oppgjør. Jeg er en sucker for collectibles, men ærlig talt.Synes heller ikke Enigma-greiene er på langt nær like bra som Riddler-trophiene i City. De fleste av dem jeg har vært borti har kun handlet om å guide batarangen uten å drite seg ut. Virket jevnt over langt mer gjennomtenkt i City enn her.

Bossifightene synes jeg var helt okay. Deathstroke var artig nok. Ikke stort annet enn en glorifisert QTE, men det SÅ i alle fall kult ut. Eneste jeg virkelig ikke satt pris på var Firefly. Den varte altfor, altfor lenge, og gjentok bare de samme stegene i forskjellige arenaer. Hadde ikke nevneverdige problemer med noen av dem, bortsett fra ... Killer Croc. Sikkert bare fordi jeg var trøtt.

Ellers da, så spilte jeg såklart på hard, fordi ærlig talt. Og... jeg fikk faktisk litt juling et par ganger. Enten er jeg blitt veldig mye dårligere, eller så er fiendene blitt mye mer aggressive siden sist. Synes ikke jeg måtte countre fullt så mye i hverken City eller Asylum. Resultatet ble uansett at jeg ble langt mer "redd" for å bruke gadgets, fordi hver gang jeg trodde det var safe å angripe, ble jeg dasket igjen. Spilte City både på hard og NG+, og kan ikke huske at jeg hadde problemer med dette.Mulig det har noe å gjøre med at mange av kampene foregår på områder som virker mye mindre enn de har vært før. Vettafaen. Et eller annet var litt off i alle fall.

MEN. Skal ikke være altfor negativ, for jeg liker Arkham-spillene, og dette er uten tvil et Arkham-spill... bare ikke et like bra Arkham-spill som de foregående. Ganske enig med Lodin der; det er fortsatt et ålreit spill, vel verdt å kjøre gjennom, men samtidig klart det minst vellykkede av de tre.