Battlefield 2

Opprinnelig skrevet av Yetipants+12.06.2005, 21.14-->
<!--QuoteBegin-Erikpc
@12.06.2005, 20.36
Det samme skjer her også: Medium = 100% glatt - High = lagg, hakkete

har ati 9800 pro 128mb, 1024gb ram og 3,06 ghz HT.. Får håpe det fikses med en driver til gfx kort  eller en patch til bf2
232365​
Øh, du kødder? Du har samme specs som meg, bare at jeg har dårligere grafikkort (9800SE, dvs. halve busshastigheten av ditt). Og som sagt får jeg kjørt spillet knirkefritt med alt på max... ja, også 2xFSAA.
Hørte jeg eid? =D
232407​
[/b]

Hehe

Vel, jeg kan jo legge til at jeg kjører spillet glatt på max oppløsning, alt på medium untatt textures og effects, de er satt high + x6 AA..Men av en rar grunn så hakker det store deler av tiden når jeg setter alt på high, men ingen AA..Tror ikke det er hardwarens feil da, håper jeg..
 
Battlefield 2 uten støtte for GeForce 4!

Har du GeForce 4-basert skjermkort? Hadde du tenkt å spille Batlefield 2? Hvor villig er du til å kjøpe nytt skjermkort? Det blir du pent nødt til ifølge EA.



På forumet til EA har det kommet frem at Battlefield 2 ikke kommer til å støtte GeForce 4-baserte kort i det hele tatt.
Jeg siterer: "Battlefield 2 requires Pixel Shader 1.4 technology and unfortunately this is not supported by GeForce 4 video cards.

Please accept our apologies for any inconvenience caused.".


Er dette en ny trend innen PCgaming? Vil det starte et nytt skred av systemkrav for spill? Vi vet jo alle at spill har minimums systemkrav fra før, men etter min mening er ikke GeForce 4kort gamle nok til å bli eksludert allerede. Uansett... konsollgaming here I come!

VG
 
Jeg lastet nettopp ned hele demoen, men når jeg trykker på BF2-demo ikonet, så flicker bare skjermen. Dvs. den blir svart som om spillet snart skal starte, men så blir det til en mindre svart rute og deretter lukker det seg.

Noen som kan hjelpe? Hvor finner jeg ut om jeg har GF4 eller ikke?
 
Dette spillet rocker.. drit fett.. hvertfall gikk jeg ikke lei demon før det hadde gått 2timer.. hehe.

Satser på at fullversjonen er bra..Grafikken er konge.. bare irriterende at man ikke kan velge 1280*1024 oppløsning.. Er det en opløsning EA med vilje ekskludere på sine spill...hm >_<

Ellers går det knirke fritt med mitt ATI RADEON X800 XT 256mb og 1,5gb ram ;)
 
sitter med 640 MB ram og 9600XT og bare koser meg 1024x768, i Vietnam og 42 får jeg skjelden over 20 FPS og det i 800x600 oppløsning
 
Opprinnelig skrevet av Conan@13.06.2005, 13.01
Dette spillet rocker.. drit fett.. hvertfall gikk jeg ikke lei demon før det hadde gått 2timer.. hehe.

Satser på at fullversjonen er bra..Grafikken er konge.. bare irriterende at man ikke kan velge 1280*1024 oppløsning.. Er det en opløsning EA med vilje ekskludere på sine spill...hm  >_<

Ellers går det knirke fritt med mitt ATI RADEON X800 XT 256mb og 1,5gb ram ;)
232587​
Legg til +szx 1280 +szy 1024 i snarveien så blir det fint skal jeg si deg :)


Spillet er ufattelig kult! I starten virket det som en finpusset version av de gamle, men når jeg startet med seriøs squad-spilling ble det helt konge.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, slik:


Høyreklikk snarveien -> Velg "Egenskaper"/"Properties" for å komme hit.

PS: Det står da "C:sukk:<banen til spillet>\BF2.exe" før det jeg skrev på i tillegg, du bare ser det ikke. Ikke fjern det som står der fra før av.
 
Opprinnelig skrevet av rulleguru+13.06.2005, 14.09-->
<!--QuoteBegin-Conan
@13.06.2005, 13.01
Dette spillet rocker.. drit fett.. hvertfall gikk jeg ikke lei demon før det hadde gått 2timer.. hehe.

Satser på at fullversjonen er bra..Grafikken er konge.. bare irriterende at man ikke kan velge 1280*1024 oppløsning.. Er det en opløsning EA med vilje ekskludere på sine spill...hm  >_<

Ellers går det knirke fritt med mitt ATI RADEON X800 XT 256mb og 1,5gb ram ;)
232587​
Legg til +szx 1280 +szy 1024 i snarveien så blir det fint skal jeg si deg :)


Spillet er ufattelig kult! I starten virket det som en finpusset version av de gamle, men når jeg startet med seriøs squad-spilling ble det helt konge.
232606​
[/b]

Squad spilling er helt konge og funker utmerket, mye bedre en en i enenmy teritory
 
:svette:
Opprinnelig skrevet av Yetipants+12.06.2005, 21.14-->
<!--QuoteBegin-Erikpc
@12.06.2005, 20.36
Det samme skjer her også: Medium = 100% glatt - High = lagg, hakkete

har ati 9800 pro 128mb, 1024gb ram og 3,06 ghz HT.. Får håpe det fikses med en driver til gfx kort  eller en patch til bf2
232365​
Øh, du kødder? Du har samme specs som meg, bare at jeg har dårligere grafikkort (9800SE, dvs. halve busshastigheten av ditt). Og som sagt får jeg kjørt spillet knirkefritt med alt på max... ja, også 2xFSAA.
Hørte jeg eid? =D
232407​
[/b]
Har mine tvil jeg også Yetipants, Jeg har problemer med å kjøre dette spillet knirkefint. Har et ATi Radeon X850 XT 256 MB PE, 2,80 GHz P4, 1024 MB RAM.

Hvis det går bra (60FPS) med alt på max hos deg så vil jeg gjerne få høre hvordan du gjør det. :)

Er det bare jeg som synes at dette spillet er full av bugs både ingame og i menyen? Kjenner jeg får sånne BFV vibber her. ^_^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
FPS ligger jevnt på 30fps (sjekket med Fraps, så litt slingringsmonn må påregnes), noe som må kunne ses på som fett.
 
Opprinnelig skrevet av Yetipants@13.06.2005, 20.47
FPS ligger jevnt på 30fps (sjekket med Fraps, så litt slingringsmonn må påregnes), noe som må kunne ses på som fett.
232746​

Ok. Da skjønner jeg. Trodde du mente at spillet gikk glatt på 50 - 60 FPS ^_^


En annen ting. Er det noen av dere som har problemer med å avslutte spillet. Ofte etter at jeg har avsluttet spillet oh gått tilbake til windows så spilles musikken i bakgrunnen. Sabla irriterende greiaer. Menmen, det er tross alt DICE og Microsoft vi snakker om.
 
Opprinnelig skrevet av Sulky@13.06.2005, 21.18
En annen ting. Er det noen av dere som har problemer med å avslutte spillet. Ofte etter at jeg har avsluttet spillet oh gått tilbake til windows så spilles musikken i bakgrunnen. Sabla irriterende greiaer. Menmen, det er tross alt DICE og Microsoft vi snakker om.
232751​
Ja, dette skjer veldig ofte med meg. Går bare inn på prosesser og så avslutter spillet, eller så bare venter jeg litt så forsvinner det av seg selv.
 
wai!
morro.
lastet akuratt ned spillet.
eide som squad leader :svette:

kjører det på high (trykket bare på high-knappen)
1024x768 har: sapphire radeon 9600 xt 256 mb, 2.8 ghz p4 og 1 gig pc3200 ram.

sikkert noe rundt 30-40 fps, men det ser flott ut forde.

utrolig moro er det òg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så lenge det går jevnt (og du er over en viss smerteterskel) har ikke fps så veldig mye å si, egentlig.
 

Kilik

Lokal moderator
Da er demoen prøvd.

The good:
Bra leveldesing og våpen. Realistisk setting, men likevel tilgjengelig og rimelig arcadeaktig. Grei grafikk og lyd. Squad-systemet fungerer bra.

The bad:
Irriterende og tregt menysystem. Serverlista lagger noe grusomt. Også hatt problemet med at spillet ikke avslutter skikkelig. Tilsynelatende dårlig hitbox.

Forhåpentligvis er det meste fikset til fullversjonen. Ellers trenger vel også dette spillet et par patcher før det er skikkelig spillbart som de tidligere spillene...
 
Lastet ned demoen og innstallerte, gledet meg som en unge til å spille, men etter tre minutter i spillet så blir skjermen svart og maskinen låser seg. Hadde samme problemet på BF1 og BFV, men aner ikke hva problemet kan være :( Sykt irriterende.