Battlefield 2

Opprinnelig skrevet av Nobu@11.07.2005, 16.28
Hva tenker folk om sniping? Hva er det man må ta høyde for når man sniper i BF2? Tenker på kulebaner og slikt; hvordan man rent konkret skal kompensere med siktet.
241177​
Snipingen i bf2 er dårlig, syns nå jeg da...
mulig det bare rett og slett bare er mer realistisk, men jeg liker det ikke :p
Treffer ikke folk i bevegelse.. stillestående folk er greit nok, da har jeg ingen problemer med å lage et pent lite hull i hodet til vedkommende :svette:
 
Det jeg lurer på er rett og slett hvordan man skal beregne skuddene. IRL-sniping er jo ofte basert på et par hvor den ene ligger med rifla, og den andre ligger med kikkert og regner ut hvor mye skytteren må justere seg for treffe med tanke på vind, regn, etc. Så spørsmålet er.. hva gjør man egentlig i BF2 for å beregne skuddene riktig?
 
Smeller til litt foran målet og håper du treffer! :svette:
 
For og si det sånn er nok USA sin sniper den beste pga den lett tar ut tropper på 1-2 skudd kommer ann på hvor du treffer mec og china trenger derimot 1-4 skudd for og drepe og de har i tillegg dårligere cooldown.

det jeg mener med cooldown er tiden det tar for at kulen skal treffe akkuratt der sikte er etter du har lagt deg ned.

Forresten er det nesten pålagt og ligge når man skal snipe ettersom det tar evigheter før siktet treffer igjen hvis du sitter på huk eller står.

Til slutt sniper funker jeg hadde over 55 poeng på en runde og fikk gold star på en 64 player server som sniper.

og til slutt HOT TIPS den flaggbygningen som er omringet av 3 siloer på ett kina map finnes i ett par til map i den bygningen er det veldig lurt og legge ut claymore, dette pga det kun er 4 utganger og du har 2 claymore og motstanderen spawner inne i bygningen.
 
Opprinnelig skrevet av Anders89@11.07.2005, 21.30
For og si det sånn er nok USA sin sniper den beste pga den lett tar ut tropper på 1-2 skudd kommer ann på hvor du treffer mec og china trenger derimot 1-4 skudd for og drepe og de har i tillegg dårligere cooldown.

det jeg mener med cooldown er tiden det tar for at kulen skal treffe akkuratt der sikte er etter du har lagt deg ned.

Forresten er det nesten pålagt og ligge når man skal snipe ettersom det tar evigheter før siktet treffer igjen hvis du sitter på huk eller står.

Til slutt sniper funker jeg hadde over 55 poeng på en runde og fikk gold star på en 64 player server som sniper.

og til slutt HOT TIPS den flaggbygningen som er omringet av 3 siloer på ett kina map finnes i ett par til map i den bygningen er det veldig lurt og legge ut claymore, dette pga det kun er 4 utganger og du har 2 claymore og motstanderen spawner inne i bygningen.
241235​
Ettersom du later til å ha peiling på mekanismene i BF2: Hvor mange elementer er det lagt inn i snipingen? Regner spillet med temperatur i løpet, som stiger etter avfyrt kule? Og er det vind-/avstands-kompensasjon? Eller er det du ser det eneste du trenger å forholde deg til?
 
tihihi, 79,1% HS på den siste serveren jeg spillte på, med Sniperen til usa, brukte 1,2 skudd per person i gjennomsnitt....og gjett hvem som toppa scoren? =D ...

det var en eller annen snørrunge fra sverige, men jeg lå på 3 plass da :p ...

btw, når jeg sniper(som er det eneste jeg gjør), legger jeg meg høyt(Tårn, bakketopper eller lignende, tak på bygninger funker fett), sammen med 2 kamerater som også sniper, og de er SYKT gode når det gjelder sånnt, faen ass...sikker på at de greier fint å få hs uten sikte på flere meters avstand :svette: ...
 
Opprinnelig skrevet av Nobu+11.07.2005, 22.44-->
<!--QuoteBegin-Anders89
@11.07.2005, 21.30
For og si det sånn er nok USA sin sniper den beste pga den lett tar ut tropper på 1-2 skudd kommer ann på hvor du treffer mec og china trenger derimot 1-4 skudd for og drepe og de har i tillegg dårligere cooldown.

det jeg mener med cooldown er tiden det tar for at kulen skal treffe akkuratt der sikte er etter du har lagt deg ned.

Forresten er det nesten pålagt og ligge når man skal snipe ettersom det tar evigheter før siktet treffer igjen hvis du sitter på huk eller står.

Til slutt sniper funker jeg hadde over 55 poeng på en runde og fikk gold star på en 64 player server som sniper.

og til slutt HOT TIPS den flaggbygningen som er omringet av 3 siloer på ett kina map finnes i ett par til map i den bygningen er det veldig lurt og legge ut claymore, dette pga det kun er 4 utganger og du har 2 claymore og motstanderen spawner inne i bygningen.
241235​
Ettersom du later til å ha peiling på mekanismene i BF2: Hvor mange elementer er det lagt inn i snipingen? Regner spillet med temperatur i løpet, som stiger etter avfyrt kule? Og er det vind-/avstands-kompensasjon? Eller er det du ser det eneste du trenger å forholde deg til?
241256​
[/b]

Jeg tviler sterkt på at de tas hensyn til. BF2 er ikke akkurat avansert sånn sett. Det eneste du må tenke på er å ligge ned og sikte litt foran folk som løper.

Jeg bruker forresten å bunkre meg opp på tak med claymore på toppen av stigen. Det fungerer så lenge allierte ikke klatrer opp ^_^
 
er det bare meg eller er account serverene nede nå, klarer ikke å logge inn :(
 
Greier heller ikke å logge inn! :(
tidligere idag kom det opp at jeg var blitt refused..?
nå vil han bare ikke logge inn, står og loader hele tiden men det skjer ikke noe :ehm...: noen som vet hva som er galt?
 
Er det bare jeg som heeeeleeee tiden får : Your connection to the server has been lost. ? Har prøvd en hel hau med servere...ranked og unranked..hva gjorde du/dere for å fikse det?
 
dice canada aka bf: vietnam utvikelerne, dette lukter road to rome og seceret weaponns lang vei :tommelned:
 
Dette kommer til og bli konge INF kamper er seriøst det morsomste med hele spillet.

Spessielt hvis de er krydret med litt kjøretøy men så lite at de ikke spiller en stor rolle, som feks 5 jeep 1 helicopter og 1 tanks per team.
 
Det har vært PB som har fått meg disconnected hele tiden visst. Jeg trodde jeg hadde PB "up to date", men tydligvis ikke sist jeg sjekket. Så nå er problemet fikset! :)

...And Erik lived happely ever after..
 
jeg er oppe i 2000 og noen poeng nå, når får jeg unlocket flere våpen?


ah fant det ut først ved 10 500 poeng får jeg unlocke, hva er bra valg har ag3'en nå og sikler litt på grenade launchern til AT :svette:
 
Du forøverig rett AG3 er linsertprodusert på Kongsberg men er det samme som G3 bare at den lages i Norge og ikke på H&K fabrikken i Tyskland
 
Argh! Enda et nytt problem: Den nye patchen 1.02. "Patching failed", og ja jeg har reinstallert og ungått den backtail slash som ikke skal være der. Noen har greid å få fikset det?