Beat 'Em Up

Hvilken fighting spill spiller du?

  • Tekken Tag Tournament

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tekken4

    Stemmer: 0 0,0%
  • Virtua Fighter 4 EVO

    Stemmer: 0 0,0%
  • Soul Calibur 2

    Stemmer: 0 0,0%
  • Marvel Vs. Capcom

    Stemmer: 0 0,0%
  • Capcom Vs. Snk

    Stemmer: 0 0,0%
  • Street Fighter

    Stemmer: 0 0,0%
  • Annet

    Stemmer: 0 0,0%
  • Jeg spiller ikke fighting-spill, er homo

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#21
Er du rask i fingrene å kan alle comboene er du redda uansett, så enkelt er det...
Har du røyka mye eller, nå får du bare rulle inn tunga. :blink: Kom på GP, så kan vi se om du klarer å komme deg unna. Noe av det mest ekstreme fighting spillet er nok Vf4, som er ekstremt vanskelig å lære seg, kan du komme deg unna der? Hvis du tror at du kan komme deg unna hvor som helst, bare ved å trykke raskt på knappene og kunne comboer så kan du gå å henge deg :wacko:
 
#22
Stemte Virtua Fighter 4 EVO pga. at eg har Virtua Fighter 2!
Synes det er eit veldig bra spel enda, men det er litt dårlig animasjon.
Slåssinga går ikkje særlig flytende, så det blir jo nesten turbasert fordi ein får så god tid til å tenkje ut eit nytt spark/slag.

Det nyeste slåssespelet eg har prøvd er Dead or Alive 2, men det var hos ein kamerat (spelte mot kvarandre! Skikkelig rått!).
Har ikkje Playstation 2, Xbox eller Gamecube. Kun PC og derfor har eg så lite av slåssespel.
Det nyeste, seriøse slåssespelet til PC er jo Virtua Fighter 2 og akkurat det har eg jo. <_<

*Vente på nytt*
 
#23
Spiller mest Street Fighter (Alpha 3)
Jeg klarer ikke helt å se hva som er så stort med tekken serien, og Virtua Fighter har jeg aldri spilt. Det ser litt fet ut, men jeg tror jeg holder meg til Street Fighter.
 
#25
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@16.04.2004, 14.24
Er du rask i fingrene å kan alle comboene er du redda uansett, så enkelt er det...
gå og heng deg! seriøst, jeg mene det! :puke:

jeg spille mye soul calibur 2 for tiden og litt CvS 2, siden jeg må ta igjen hawk og eagle her...
 
#26
:$ Jeg reagerte på at NiloPilo mener at alle som ikke spiller fighting spill er homo... men det var vel bare kødd, håper jeg for hans skyld. Å spille et krevende strategi spill krever mye mer av spilleren enn et typisk fighting spill. De vil fremdeles bare være "sitte noen kamerater å spille en fredagskveld"...
At noen tar fighting spill så jævli seriøst skjønner jeg ærlig talt ikke... :p [/quote]
Beklager virkelig dette, men Dai'shan, dum oppfører deg som en jævla idiot. Hold deg til ting du faktisk vet noe om. Det er stor forskjell på å være casual og hardcore gamer innenfor alle kategorier, og slåssespill har et mer bestemt skille enn verdenen forøvrig. Krigspill er for treiginger, strategi for nerder, i fighting møter du reaksjoner, lynraske analyser, and the famous killer instinct. Comboer hjelper deg bare til en ting; å banke noober, men hvem er vel intressert i det?
 

EagleJin

Bear Necessity
#27
Opprinnelig skrevet av impywimpy@20.04.2004, 12.51
Comboer hjelper deg bare til en ting; å banke noober, men hvem er vel intressert i det?
En ting til:
Å briefe med timing og fingerferdighet når muligheten for å skade virkelig er der :ninja:

Cinos: Ikke spill for mye sf.. Vi også vil gjerne ha en sjanse for å vinne. Jeg kjenner din S.Akuma og Bison såpass, at jeg vet å frykte dem ;). Men i SC2 klarer du aldri å ta oss igjen.... Du vil da ikke gå bakover? :p

Tok fram Tekken 3 igjen, og ble faktisk i hyperhumør med en gang! Er så kongekult å leke retro-fighter <3.
 
#28
Essensen av det du sier er som følger: fighting spill er kanskje en tanke primitivt, dog på et litt høyere plan. Strategi er for treiginger, krigs spill (el. simulatorer om du vil) er for nerder, eller kanskje forhenværende brett spill entusiaster.

Jeg velger å si at fighting spill er en tanke primivt DOG på et høyere plan. Men strategi spill er for de med en relativt tregt jobbende (med dette mener jeg en person som gjerne tenker nøye gjennom noe før han gjør noe), analytisk hjerne med sans for detaljer og perfeksjonisme. Den klassiske nerden, sofa strategen, som gjerne er litt historie interresert og...

Jeg må vel nesten storme til barrikadene for å forsvare sofa strateger verden over da... rushing kan være uhyre slitsomt, spez hvis lagene er jevnbyrdige... det krever rask analyse av situasjonen og bra reaksjons evner, og i noen spill kreves diplomatiske evner i tillegg :king: man må kunne tenke taktiskt å logiskt sånn at man er i stand til å forsvare "kongedømmet" over lengre tid, ofte flere timer...

Men ikke misforstå meg, jeg liker beat 'em 'up, men jeg synes som sagt at det er en tanke primivt... :ninjastar:
:giljotin:

impimpy, sorry, men hold de vulgære uttrykkene dine for deg selv.
dum oppfører deg som en jævla idiot.
:hypocrite:
 
#29
Kul avatar! Minner nesten litt om min... <3

Det hele dreier seg vel stort sett om smak og behag. Personlig klarer jeg ikke sitte i fire timer med strategi, og planlegging, før jeg går mot fienden. Eneste strategispillet jeg liker er vel Red Alert, og det er jo veldig rett på sak, egentlig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#31
Opprinnelig skrevet av Dai'shan@20.04.2004, 12.18
Essensen  
av det du sier er som følger: fighting spill er kanskje en tanke primitivt, dog på et litt  
høyere plan. Strategi er for treiginger, krigs spill (el. simulatorer om du vil) er for  
nerder, eller kanskje forhenværende brett spill entusiaster.

Jeg velger å si at  
fighting spill er en tanke primivt DOG på et høyere plan. Men strategi spill er for de med  
en relativt tregt jobbende, analytisk hjerne med sans for detaljer og perfeksjonisme. Den  
klassiske nerden, sofa strategen, som gjerne er litt historie interresert og...

Jeg  
må vel nesten storme til barrikadene for å forsvare sofa strateger verden over da... rushing  
kan være uhyre slitsomt, spez hvis lagene er jevnbyrdige... det krever rask analyse av  
situasjonen og bra reaksjons evner, og i noen spill kreves diplomatiske evner i tillegg   
:king: man må kunne  
tenke taktiskt å logiskt sånn at man er i stand til å forsvare "kongedømmet" over  
lengre tid, ofte flere timer...

Men ikke misforstå meg, jeg liker beat 'em  
'up, men jeg synes som sagt at det er en tanke primivt...  :ninjastar:
  
:giljotin:
Fightingspill er vel alt

bortsett fra simpelt eller primitivt. Det krever en enormt god koordinasjon og rask

strategisk tenking. Å spille virtua fighter 4: Evolution på det nivået de beste spiller på

krever så mye trening at det er nesten nifst. De dedikerer så å si en del av livet sitt der

de så å si gjør lite annet enn å spille det spillet. Så jeg synes det blir litt feil å kalle

et spill der man må trene skills i flere år for å nå til toppen for primitivt. Det er ikke

noe mer primitivt enn strategispill og skytespill, det er bare en annen type tenkning som

brukes i hver av de forskjellige spillene.
 
#32
Essensen i det jeg sier er at du ikke har peiling Dai'shan. Uttal deg

om ting du vet noe om. Har du noensinne sett en virtua fighter kamp på litt over noob

nivå.

Som du sikkert vet spilles de fleste strategispill etter bestemte mønstre i

oppbygignsfasen, og i en stor del av tilfellene avgjøres det hele av en smålig feil (høyt

nivå) som kan utnyttes på det groveste.

I slåssespill derimot sitter du deg ned. Du

bruker ingen tid på å bygge opp hæren på den perfekte måten en eller annen nerd har satt

opp. Derimot åpner det for kreativitet, virtua fighter er veldig spesielt her fordi det kan

spilles med suksess på så mange forskjellige måter, Du kan ikke alltid forvente noe spesielt

av motstanderen, Og it tillegg blir ikke små feil straffet hardt, tar du en sjanse, og

mislykkes taper du energien som kunne vært god å ha, Men du har likevel ikke tapt (Selv om

comeback blir sjeldnere og sjeldnere på høyt nivå). Slåssespill kan virke primitivt når du

sitter sammen med to kamerater som masher løs på et elller annet tekken spill. Artig er det

likevel.

Jeg understreker at jeg ikke på noen måte ser ned på stakkarene som sitter å

spiller starcraft ennå, de er utrolig dyktige på sitt felt, men er de smartere eller mer

siviliserte enn spill der man banker opp andre? Nei, i bunn å grunn går det ut på samme

greia. Gjennom flere timer virtua fighter får du tid til bra mye mer enn å klikke på en mus

for å forsvare et kongedømme.


Strategispill= do or die
slåssespill= fight or

die

Hva ville du helst gjøre?

Understreker at jeg har spilt en del strategi og

krigsemulatorer, og jeg liker det

"But the kids don't like it at

all"
En dustet sang på doaxbv
 
#33
Du har nok rett impywimpy... ble kanskje litt teit av meg å starte

diskusjon her, også attpåtil ikke være i stand til å forsvare "kongedømmet"

:king:



:eek:fftopic: ...

;) hehe men jeg synes

fremdeles at det siste svar alternativet er teit.
 
#34
Jeg mente aldri å ha rett. Jeg mente bare å si at det er to sider av

enhver sak, og at slåssespill foregår på høyt nivå selv om du nødvendigvis ike spiller på et

slikt nivå. Prøv og tenk deg en kamp i et strategispill mellom to noober. For en tredje noob

ser alt tøft ut, men den som har peiling sitter å river seg i håret av meningsløse

disposisjoner, dårlig startoppstilling, og treige reaksjoner. Jeg tror at grunnen til din

holdning til slåssespill er at du rett og slett ikke har sett eller spilty på et høyere nivå

en casual der man såvidt har lært seg alle knepene til main charaen
 
#35
*sigh*ok da... til helgen har jeg planer om å spille SCII sammen med folk

som er god, eller ihvertfall velger de å tro at de er det, får se hva det blir til.. kanskje

jeg reformeres da. :unsure: ender vel opp med at jeg

på slutten av dagen nuker de i Generals :ninja:
 
#36
Jeg understreker at jeg ikke på noen måte ser ned på stakkarene som sitter å spiller starcraft ennå, de er utrolig dyktige på sitt felt, men er de smartere eller mer siviliserte enn spill der man banker opp andre? Nei, i bunn å grunn går det ut på samme greia. Gjennom flere timer virtua fighter får du tid til bra mye mer enn å klikke på en mus for å forsvare et kongedømme.
Det som er festlig er at jeg enda smått spiller StarCraft, og spilte på en ekstremt høyt nivå før. :)

Snart får jeg Street Fighter Third Strike, fy som jeg gleder meg.