Jeg er ikke så veldig etablert innenfor NES, men det er da virkelig ikke mange spill som er lange? For de korte spilla som er utrolig vanskelig, som du sier fører til man bruker 30-40 timer på å gå igjennom det lille spillet, jeg vet at jeg ikke ville klart slike spill. Et spill som kan ta deg noen timer å gå igjennom, men du ender opp å bruke et og et halvt dørgn pågrunn av at du hele tiden setter deg fast, er ikke en god ting. Ikaruga er et eksempel. Spillet har fire baner, det er kort, men gud det er vanskelig. Jeg kom meg til tredje bane, slet en god stund på det, men ble lei og nå ligger det på hylla. Jeg klarte bare ikke å styre raskt nok til å komme meg vidre, selvom jeg lærte meg mønstrene til fiendene.
Som CyberK sier, så trenger utviklerne penger. Jeg vil tro det er de færreste som har råd til å holde på med et prosjekt over to år (Ikke at jeg kan for mye om det til å si det sikkert). Nå når den nye generasjonen er her, vil det koste utviklere mye mer å lage spill i forhold til forrige generasjon Det tar tid å sette seg inn i den nye strukturen og det tar lengre tid å lage den gode grafikken, vil jeg i det minste tro. Det blir jo såklart billigere med tiden, men det vil vel også ta en stund.
Så kommer det store spørsmålet, vil vi egentlig at spillene skal bli lengre? Jeg synes ikke at spillene i dag er for korte. Syv timer er nok for min del, så lenge spillet er bra. Er bedre det enn å spille 15 timer på et middels spill. God of War, Primal og Viewtiful Joe er de tre spillene som med det første kommer poppende opp i hodet mitt på gode spill. Så har jeg ingen middelse spill som jeg vet varer så lenge, i og med at hvis et spill ikke er veldig bra, spiller jeg det ikke. I løpet av de 14 årene jeg har spilt tv-spill, har jeg fått en kanskje litt for høy standard og blitt litt lei spill. Jo, jeg kommer på et eksempel, The Legend of Zelda: Twilight Princess. Jeg er nå med siste tempel, og er lei av alle templene, enda har jeg gjort en god del av sidequestene. Så hadde de kuttet ut et tempel, ville spillet for min del vært mye bedre og underholdende. Men så vet jeg at jeg er en av de få som mener det, men det spiller vel ingen rolle.
Når det kommer til filmene du nevner, så er jeg sjeleglad for at en vanlig film ikke varer over to timer (Jeg har bestandig tenkt at en gjennomsnittlig film varer i 90 minutter, inntil nå, hvor jeg tenker at de varer opp mot to timer). Jeg har vel sett en god del flere filmer enn jeg har spilt spill, så har en relativt høy standard der og. Jeg liker ikke lange filmer. Jeg blir rastløs og det er sjeldent en film klarer å fenge meg så lenge. King Kong (2006) er det beste eksempelet jeg kommer på. Jeg led meg igjennom de to siste timene av filmen. Filmen var så totalt uengasjerende og spilte for mye på de gode effektene (som heller ikke var SÅ gode som alle skulle ha det til). Jeg ble litt sjokkert da jeg så den utvidede versjonen i butikken, jeg hadde heller ventet meg en kortere versjon. Nei, jeg liker 1933 versjonen bedre, som varer i ca. 100 minutter.
Grunnen til at filmer hadde pauser før var vel ikke værre enn at de ikke hadde kinoruller som varte lenge nok for hele filmen, og måtte dermed kutte den opp i en eller flere deler.
Edit: Og hva er alt dette episode tullet du snakker om? Det er da ikke mange episode baserte spill. Bilspill og slåsspill skal foreksempel ikke være så jævlig lange.