Merk at jeg ikke sa at vi trengte korte spill, bare at spill generelt har en tendens til å være for lange. Derfor mener jeg vi trenger mer fokuserte spill; det skal ikke være slik at spilleren blir dratt med rundt omkring bare for å tilfredsstille egorunkinga til manusforfatteren. Når det er sagt, så mener jeg Zelda-spillene er rimelig fokuserte; det er få punkter hvor man ikke vet hva man må gjøre i de spillene. Lengde har altså ikke nødvendigvis noe å gjøre med hvor fokusert opplevelsen er, men etter mitt syn er lange, innviklede, tåpelige, klisjerte historier blant årsakene til at vi har et marked i dag hvor bare rundt 30% (mener jeg å huske) av spillkjøpere faktisk fullfører spillene de betaler for.
Altså: Fatt Dem i korthet, herr spilldesigner. Skal jeg sitte foran kassa i førti timer, bør jeg helst ha noe artig å drive med. Som Zelda. ^_^
Edit: Vi trenger visst korte spill likevel. Hah.
Altså: Fatt Dem i korthet, herr spilldesigner. Skal jeg sitte foran kassa i førti timer, bør jeg helst ha noe artig å drive med. Som Zelda. ^_^
Edit: Vi trenger visst korte spill likevel. Hah.
