Best. Character. Ever.

#1
Tja, topictittelen sier vel alt. Hvilken fightingspill karakter liker dere best? Dere kan velge karakterer fra hvilket slossespill dere vil :). Min favoritt kommer senere (som om noen faktisk ventet på den<_<).
 
#2
Kilik. Konge mannen med konge våpenet.
Det var i allefall den første personen jeg tenkte på når jeg tenkte på fighting spill karakterer...
 
#3
Det er rundt 10 år siden jeg virkelig likte å spille slåssespill, og da gikk det mye i Street Fighter II (SNES) og jeg spilte nesten alltid med Ryu, så da må det bli han.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Førsteplass går til Kyo Kusanagi fra King of Fighters-serien.


Moves for hver anledning, steintøffe supermoves ... åsså så kjekk da gitt! :forelsket:

Ken Masters
Min favoritt Street Fighter-karakter. Fin og balansert. Og hakket kulere enn Ryu.

Kilik
En annen velbalansert karakter som funker både i nærkamp og på avstand.
 
#5
Link (Soul Calibur 2). Liker han godt fordi han er god å spille med, og fordi han er så barsk. :tommelopp:

Runnerups:
Ken, Ryu og Dan ( :D ). Alle er fra Street Fighter-serien.

Edit: Ja takk Psycho Mantis. Hvordan kunne jeg glemme Fox Mc Cloud fra Super Smash Bros? :doh: Fox er min favoritt karakter i begge Smash-spillene.
 
#6
Det må nok bli Paul Phoenix fra Tekken. Var vel først i Tekken 3 jeg begynnte å spille med han (hadde Tekken 2 også, men da var det så vidt jeg testa å spille med Paul Phoenix). Han er og blir min favoritt-karakter når det kommer til slåsse-spill.

På en fin andreplass kommer Lei Wulong (Tekken), på tredjeplass kommer Kilik (Soul Calibur) og på en fjerdeplass kommer Fox McCloud (Super Smash Bros.). Noen femteplass har jeg ikke...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Ken i SF2! :D

Eneste karen jeg har giddi å brukt i det slossespillet. Eneste slossespillet jeg har giddi å eie.
 
#9
Husker jeg var skikkelig hardbarka fan av Street Fighter når jeg gikk på barneskolen. Skrev "Street Fighter" overalt, dro til det lokale kjøpesenteret og spilte bort alle lommepengene mine på arkade versjonen, og spilte det konstant når jeg endelig fikk det selv. Gikk faktisk inn i kjøpesenteret for å spille når det var stengt en gang også (gikk via en kafè. fant en svakhet i sikkerheten dems, hehe) men jeg ble kasta ut før jeg rakk å spille. Husker jeg hadde et blad også, hvor alle triksene i spillet sto som jeg pugga og leste om og om igjen. Ikke at det var så mange triks å huske i Street Fighter II da men.

Ble litt off topic nå, men jeg måtte mimre litt. =]
 
#10
Opprinnelig skrevet av thagen@08.06.2004, 23.20
Husker jeg var skikkelig hardbarka fan av Street Fighter når jeg gikk på barneskolen. Skrev "Street Fighter" overalt, dro til det lokale kjøpesenteret og spilte bort alle lommepengene mine på arkade versjonen, og spilte det konstant når jeg endelig fikk det selv. Gikk faktisk inn i kjøpesenteret for å spille når det var stengt en gang også (gikk via en kafè. fant en svakhet i sikkerheten dems, hehe) men jeg ble kasta ut før jeg rakk å spille. Husker jeg hadde et blad også, hvor alle triksene i spillet sto som jeg pugga og leste om og om igjen. Ikke at det var så mange triks å huske i Street Fighter II da men.

Ble litt off topic nå, men jeg måtte mimre litt. =]
Og favoritt karakteren er???
 
#12
Her borte?


Uten tvil (eller, faktisk ikke) Raphael fra Soul Calibur II. Denne karakteren er rett og slett genial, helt fra hans fantastiske presentasjon i startvideoen, til hans mest kompliserte combo. Kordene han bruker er også geniale, med sin lange attack range og raske bevegelser. I tillegg har han helt klart mest eleganse, noe som reflekteres i hans bevegelser, for ikke å nevne kostymer. Dette er den absolutt mest gjennomførte og tøffeste slåssespill karakteren jeg har støtt på.

Alder: 32
Høyde: 5'10"
Vekt: 159 lbs.
Fødselsdato: 27. november
Fødselssted: Franske Imperie, Rouen.
Blodtype: A
Våpen: «Sword Rapier»
Teknikk: La Rapiel De Sorel

Runner-ups:

Jin Kazama (Tekken)
Også en genial karakter, som lå på første plass før jeg prøvde SCII. Hans åpenbare familiproblemer og sinne tvinges ut i neven, og denne karen er godt gjennomført og har råbarske triks.

Lei Wulong (Tekken)
Lei er min Tekken favoritt å spille med, og med hans tøffe Jackie Chan image er han også en av favorittene mine når det kommer til personlighet.

Ryu (Street Fighter)
Ryu streber alltid etter den ultimate slosskamp, og gir aldri opp når han har sett seg et mål. Han har de råeste triksene, og med hans tøffe kostyme får han vel enhver til å skjelve i buksene.

Mitsurugi (Soul Calibur)
Mitsurugi er en skikkelig kriger, det kan man se ved første øyekast. Han bærer et mektig sverd, og bruker det med verdens tøffeste teknikk. En genial karakter, og med sin geniale sveis ligger han høyt oppe blandt favorittkarakterene mine.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#13
Det må jo uten noen som helst tvil bli:

Kage Maru (Virtua fighter spillene)

For det første, han er ninja :p Det er for min del en veldig god start. Neida, hovedgrunnen til at jeg liker han er at hans slåssestil passer svært bra med min spillestil. Han er en litt "litt av hvert" karakter. Han har noen småslowe triks med high damage og noen raske moves med low damage. Han har en passe mengde med throws og et godt repetoar med komboer til enhver situasjon. I tillegg til alt dette så har noen få counter moves.
Jeg har aldri i noen slåssespill funnet en karakter som passer meg bedre enn Kage Maru. :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#14
Ahh! Det er umulig å si bare èn...

Men etter mye tankearbeid, kom jeg fram til følgende:
Hvem den beste er så å si umulig å si, men jeg setter opp en liten liste:

Blanka (Jimmy, fra Street Fighter-serien)
Den aller aller første karakteren jeg noen sinne brukte, da jeg for aller første gang spilte et hardbarka fightespill (SF2: WW). Den gang var han genial og morsom å bruke pga en turbo-pad (B,f+p, ppppppppp.....), og som regel funka dette det første året. Ingen minner er så gode som den første tiden med Blanka, og det toppet seg da jeg begynte å lese historien til denne fascinerende karakteren. Er ikke hver dag man snubler over en gutt kalt Jimmy, som er eneste overlevende i flystyrt. Alltid vært en trofast karakter jeg kan stole på at har noen sjokkerende triks mellom tenna.
Blankas brutale og merkelige form for kampstil gjør han fremdeles til et førstevalg.

Favorittriks jeg gjerne overbruker:
- B,f+p...................... populært kalt "ball". Alle tilgjengelige versjoner av trikset brukes (alle SF-versjoner)
- pppp... ................... sjokkerende opplevelse, Implementeres i halv-gode set-ups (alle versjooner)
- qcf, qcf+kkk............ supersjokkerende, og effektiv... Om den treffer...(EX 3)
- f+mp...................... dobbel headbutt.


Ryu (Hoshi i filmen "Street Fighter: the Movie)
Veldig tett etter Blanka, men havner bak av den enkle grunn at han var nr. 2 i rekken av karakterer. Med muligheten for total overbruk av Shoryuken og Ha-Dou Ken, ble denne figuren en av mine tidligste helter. Ingen (med unntak av Blanka) virket så kul og tøff som Ryu (Hoshi?). Det begynte å ta av første gang jeg leste: "You have to defeat my dragon punch to defeat me". Dessuten har jeg alltid likt hans tanke om fighting: "Victory means nothing, the fight is everything". Trollbandt meg fra første stund, selv om det kan høres brutalt ut at alt som teller er denginga
Hva skulle jeg gjort uten shoryuken???

Favorittriks jeg gjerne overbruker:
- f,d,d/f+p.................Shoryuken. Anti-air angrep/forsvar. (Alle SF-versjoner)
- d,d/b,b+k................Tatsumaki sempuu kyaku. YAY! Virvelvindspark! (Alle SF-versjoner)
- d,d/f,f+p.................Ha-Dou Ken. Kule. (Alle SF-versjoner)


Jin Kazama (Tekken 3 og TTT)
Første 3D-fightinghelt, og virket som et naturlig valg da Hawk og jeg første gang satte oss ned med fullversjoen av Tekken 3. Jin var jo hovedpersonen i introen(!!!). Bare synd at han havnet i en så tragisk familiesituasjon. "The Devil has you..."

Favorittriks jeg gjerne overbruker:
- b,f+2,1,2.................laser cannon. Kan fullføres som launcher. God i juggles.
- f,d,d/f+2.................ewgf (electric wind godfist). Launcher
- ws+4,4_d/f+4,4.......effektive spark i juggles og et godt overraskelsesmoment i set-ups.


Goh Hinogami (Virtua Fighter 4: EVO)
Med i J6 assassin crew. Hardbarka fighter med en tøff look og muligheter for kraftige set-ups og et godt throw game. Dukk eller bli stående. Kastet kommer nok uansett. ;)

Favorittriks jeg gjerne overbruker:
- Kastene hans...........muahaha!
- f+k.........................leder til jaw collapse på counter. gode muligheter for combo.
- b+p+k....................effektiv launcher etter f+k.
- b,f+k......................genialt spark! gut collapse(?) på counterhit. Fungerer som kontring mot mid spark.


Andre karakterer som godt kunne stått på lista (nevner bare navn):
- Heihachi Mishima
- Kuma
- Ken Masters
- Akira Yuki
- Guile
- Mitsurugi (samurai jooo...)
- Akuma
 
#15
Noen som er blant absolutt topp:

Jin Kazama (Tekken)
Et eller annet gjorde at jeg fikk lyst å spille som han da jeg først prøvde T3. Senere fant jeg ut om historien hans osv. Til slutt kunne jeg ikke for det. Han og hans "dark powers" er nesten geniale.

Ryu (Horshi?) (Street Fighter)
Første karakter jeg noen gang prøvde i det første fightespillet jeg prøvde. Han var bare verdens mest geniale med en gang. Hans shotokan karate, og grunnene hans. (Eller kanskje det bare er grunnen. Hvem vet...) Det gjør han til et must.

Hwoarang (Tekken)
Begynte likt som med Jin. Han bare var kul fra første stund hand og. Senere fant jeg ut mer, spilte mer, satsa mer. Så han er en av de klare favorittene mine i Tekken.

Aoi (Virtua Fighter)
Med reversals mot alle angrep, og kule kast. Og ikke minst aiki-jujitsu som ble lært bort til Shingen Takeda (på 1500-1600-tallet. Husker ikke helt nøyaktig), så er det nesten bare umulig å unngå Aoi.

Kage (Virtua Fighter)
Med sine shadow-skills (høres tøft ut.. ^_^ ) så er han på toppen han og. Sine bodyguard-evner med TFT, som var grunnen til at jeg begynte å spille han, gjør han enda kulere. Uten det kastet er han likevel shadowmaster of the shadows (...eller no lignende...)

Noen andre som kan være verdt å nevne:
Akuma/Gouki (Shin Akuma/Gouki?) (Street Fighter)
Ken (Street Fighter)
King (Tekken)
Ling Xiaoyu (Tekken)
Blanka (Street Fighter)
Haohmaru (Samurai Shodown)
Chun Li (Street Fighter)
Kazuya Mishima (Tekken)
Kim (King of Fighters)
Bruce Irvin (Tekken)
Marshall Law (Tekken)

EDIT: Sant, han er bare i Tekken Crizpy. Skrivefeil..den er retta nå :)
 
C

Crizpy

Gjest
#16
Opprinnelig skrevet av Red Hawk@09.06.2004, 09.53
Hwoarang (Street Fighter)
Begynte likt som med Jin. Han bare var kul fra første stund hand og. Senere fant jeg ut mer, spilte mer, satsa mer. Så han er en av de klare favorittene mine i Tekken.
Hmm..jeg trodde han bare var i tekken jeg.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#19
Heihachi er best. Kjipt for meg at han dør i Tekken 5. :(
Jeg liker også Sub-Zero fra Mortal Kombat.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#20
Kuleste Figthe Karakterer:
Rise Kazama Jin
RYU!!!!!!!!!!!!
Viewtiful Joe! Slooow, mch spd! Zoom!(Figth!)