Beste Fotballspill

#1
Hvilket synes dere er det beste fotballspiPersonlig synes jeg at PES eller

Winning eleven serien som noen kaller den, er klart best.

Spillerne og ballen

oppfører seg mye mer realistisk enn i andre spill.

Du skorer heller nesten på samme

måte og PES var vel de første spillet med høydeforskjell. Var kraftig lei av og se Roberto

Carlos være like høy som Jaap Stam.

Synes PES er det mest komplette fotballspillet
 
#2
Har ikke prøvd PES, men regner med at jeg skal gå til innkjøp av det

snart.
Har FIFA2004 og dette spillet irriterer meg mer og mer for hver gang jeg spiller

det.
Man eier ikke kontroll over sine egne sillere jo!
 
#3
Haugen i bua er jo helt konge på nye This is football.. hahahaha..
Jeg

holder en knapp på fifa.. alltid gjort og det er vanskelig å vende meg til den treige

fotballen som blir spilt på PES 3 eller TiF.
Noe som også er utrolig kjedelig på TIF og

PES er at man aldri scorer noen fete mål, hvis du skal skyte med litt kraft går jo skuddene

himmelhøyt!
:thumbdown:
 
#5
Fifa har vært og vil alltid være RÆVA! Den mest frustrerende

fotballspill serien som har eksistert. Long live PES :king:
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#6
Opprinnelig skrevet av United@23.04.2004, 07.45
Noe som også

er utrolig kjedelig på TIF og PES er at man aldri scorer noen fete mål, hvis du skal skyte

med litt kraft går jo skuddene himmelhøyt!
:thumbdown:
Når du først scorer et

kongemål i PES så er det titusen ganger så tilfredstillende enn på FIFA der du alltid

treffer krysset.

Nå har jeg ikke prøvd FIFA siden jeg konverterte over til PES, noe

jeg nesten er glad for. Serien etterlot bare bittre minner og håndball resultater. PES er

vel den ultimate simulasjonen inne fotball, men jeg synes fortsatt at Sensible Soccer er det

morsomste fotballspillet noengang laget.
 
#8
PES2 er veldig bra!
Skal nok få meg PES3 også ..
PES2 er det

best fotballspille jeg har prøvd :thumbsup:
PES3 er sikkert mye

bedre :D
 

Fabulous Fossmo

(sædpapir, bollerør, glidecreme etc)
#9
Jeg liker FIFA best... Det er den greia med navnene... Jeg kjenner

spillerne fra virkeligheten og dermed blir det enklere å sette opp lag... Driter ganske bra

i gameplay når det kommer til fotballspill...
 
#10
FIFA var bra før, men har blitt dårligere og dårligere. Likte best 2000

utgaven egentlig...98 utgaven var også bra i sin tid. Fikk FIFA2004 i julegave, spillte det

i en halvtime før jeg la det vekk, og har hittil ikke tatt det ned fra hylla igjen.
 
#11
Jeg har dessverre aldri fått spilt Sensible Soccer noe særlig (selv om jeg

har fått spilt noen kamper hos Sisamez). Dette er ekstremt synd da jeg har hørt utelukkende

positive kommentar om de to spillene, spesielt da Sensible World of Soccer. Jeg har derimot

spilt en del liknende spill, blant annet ett til Net Yaroze. Dette var utrolig

underholdende!

Som så mange andre sverget jeg til FIFA tidligere, det var vel

egentlig denne serien jeg vokste opp med. Jeg husker fremdeles hvor skeptisk jeg var da noen

kamerater fortalte hvor genialt PES var i forhold til FIFA. Uansett følte jeg at jeg nesten

måtte høre på dem, så jeg gikk til anskaffelse av PES 2 for halvannet år siden. Det tok en

liten stund før jeg ble vant med systemet, men når dette var overstått ble jeg virkelig

hektet.

Jeg har av en eller annen merkelig grunn aldri fått kjøpt meg PES 3, men jeg

spiller fremdeles PES 2 med jevne mellomrom. Den siste uka har spillet faktisk blitt spilt

et par timer hver eneste dag.
 
#12
Konami's PES/WE serie er helt klart den beste fotballserien... Og sånn har det alltid vært.. Skal innrømme at det første FIFA spillet satte en viss standard da det kom, men det ble blåst av banen da det første ISS kom på snes'en. Måten spillerne beveger seg på(feks hvis de løper og man slipper pad'en så stopper de ikke med en gang). og sånne smådetaljer...

Må også si at jeg foretrekker måten spillerne ser ut på på PES/ISS serien.. De ser ikke like firkanta ut som på FIFA... Bare ta og lag eller editer en spiller på PES3 så skjønner dere hva jeg mener...

Synes dessuten det er litt av sjarmen når spillerne heter Vom Mistelbaum, Lomalio, Roberto Calros og Tore Andrè Klo :D

FIFA 2004 er en kraftig forbedring, og den nye "off the ball" greiene er ganske fett.. Likevell synes jeg spillerne har en tendens til å se litt like ut(spesielt i de lavere divisjonene) og så har de bomma på en del spillere(spillere som er svarte i virkeligheten er hvite på spillet og omvendt..). Fintene er få og kan være kronglete å dra.. Og før du kommer på de to høyeste vanskelighetsgradene så er det alfor lett å score på langskudd...
 
#13
Jeg liker TIF best. er kanskje fordi jeg er vandt med det og slikt men jeg syns det er et veldig bra spill. Jeg spiller det masse hos sisa og taper omtrent hver gang. Jeg tapte også for Rube :(
 
#14
Pro Evolution Soccer har ingen (nåværende) konkurrenter når det gjelder gameplay. Klarer du ikke score fordi du skyter metervis opp i lufta fremfor å treffe mål så er det ikke spillet sin feil. Det handler om å lære seg spillet før en dømmer det. PES kan ikke noe for elendige gamere.

Men Sensible World of Soccer er det absolutt beste noensinne. Jeg har ennå ikke opplevd noen fotballspill med 1600 autentiske lag og 22000 autentiske spillernavn utenom SWOS.
 
#15
Pro Evolution Soccer 3 er helt klart det beste fotballspillet denne generasjonen. Helt supert gameplay, og akseptabel grafikk (vil nå ikke si at noen av konkurrentene har nevnverdig bedre).

Men fotballspillet som har underholdt meg mest er FIFA 98.. Supert "retro-spill" ;)
 
#17
Jeg har sagt det før, og sier det igjen, PES serien er best!!! :thumbsup:
Gameplay er topp, jeg kan spille PES3 i flere timer sammen med kompiser (forrige gang spilte vi over 5 timer, fra 21 til 2-3 tiden på natten).
Fifa er for "lett" lzzm..
 
#18
Opprinnelig skrevet av Snake Eater@24.04.2004, 01.07
Jeg har sagt det før, og sier det igjen, PES serien er best!!! :thumbsup:
Gameplay er topp, jeg kan spille PES3 i flere timer sammen med kompiser (forrige gang spilte vi over 5 timer, fra 21 til 2-3 tiden på natten).
Fifa er for "lett" lzzm..
FIFA 2004 for lett? Spiller du på hard synes jeg det nesten er håpløs å vinne. Sykt vanskelig å score...

Har hatt alle fifa spillene og sliter med å venne meg til PES serien eller andre fotballspill for den sagt skyld!
 
#19
FIfa er ikke vanskelig å kontrollere spillerne sine på, bare du blir vandt til det. jeg klarte ikke å score mål i starten, men nå vinner jeg tosifret mot amatør, og jeg slår dessuten Arsenal på verdensklasse *skryte*

men FIFA er og vil alltid være best, ifølge meg...
 
#20
Jaja, på'n igjen...

Som de fleste, så vokste også jeg opp med FIFA-serien, og syntes da at det var vell og bra i sin tid, men det var før jeg visste hva ISS/PES var for noe. En kamerat av meg kjøpte en av ISS-utgavene, og etter å ha prøvd det, så var det "bye bye FIFA". Dette er vel nesten 4 år siden eller noe, og jeg har bare spilt et FIFA-spill èn gang etter det, og det var på PlayStation 2 messen i Vallhall. Spilte 5 minutter, lo godt, og gikk videre...

Jeg skjønner at folk har forskjellige meninger, og det skal de få lov til, men hvis du skal bedømme spillene utifra det de presterer, så er det helt klart PES-serien som går av med seieren. Den slår jo FIFA på alle punkter, bortsett fra det med offisielle spiller lisenser og slikt. Og hvis du ikke kan kjøpe et PES spill, fordi Roberto Carlos heter Roberto Larcos istedet, så må jeg si at du/dere virkelig går glipp av noe....

FIFA :thumbdown:

PES :thumbsup: