Beste grafikk 2007

Beste grafikk 2007

• Ace Combat 6: Fires of Liberty (X360)

Stemmer: 0 0,0%
  • Call of Duty 4: Modern Combat (Windows, X360, PS3)

• Crysis (Windows)

• Mass Effect (X360)

• Okami (PS2)

• S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl (Windows)

• Super Mario Galaxy (Wii)

• Team Fortress 2 (Windows, X360, PS3)

• Uncharted: Drake's Fortune (PS3)

• Totalt antall stemmer
    2

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvilket spill var penest, mest sexy, lokket deg til å blåse spenn på enda et nytt skjermkort/prosessor/hovedkortoppgradering?

Er det oppløsningen som er viktigst, eller har stilen også noe å si for hvor tiltalende spillet er? Diskuter!

Enkelt: Call of Duty 4. Utrolig pen grafikk både på single- og multiplayeren. Frameraten dropper så og si aldri når jeg spiller på Live selv om omgivelsene ser bra ut. Tenker spesielt på sniper-missionet på Campaignen når jeg skriver dette.

CyberK

Finner ikke på noe.
Vanskelig å komme opp med at svar på hva som er "best". For eksempel så har TF2 en genial stil som faktisk er både kul og gjør spillet enda mer intuitivt og lettspilt (Sjekk kommentarene for å se litt om hvor mye tankevirksomhet som faktisk ligger bak det), men det er jo egentlig mer funksjonalistisk og stilig enn det er direkte imponerende rent teknisk sett. Jeg tror at med denne generasjonen konsoller vil selve den tekniske finessen ha mindre å si etterhvert som tilnærmet fotorealisme blir det vanlige, og art direction (norsk oversettelse plz) og andre faktorer vil bli viktigere.

Crysis er kanskje pent, men resten av spillet er ganske latterlig.

Kilik

Lokal moderator
Teknisk: Crysis med klar margin
Artistisk: Okami med klar margin

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Teknisk og artistisk: Bioshock med klar margin.

Bare jeg som synes Crysis ser grelt ut, altså? Greit nok at det ser passelig realistisk ut, men selv jungelen ser livløs ut.

Stalker er en god kandidat på grunn av de digre områdene og stemningen grafikken skaper, men Bioshock ligger noen hakk over. Det med stemningen og innlevelsen er også årsaken til at Team Fortress 2 må havne under Bioshock.

Når det er sagt så er Okami veldig, veldig pent, men jeg synes nesten grafikken kommer litt i veien for spillopplevelsen der.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Er enig med Yeti her. Teknisk sett tar jo Crysis alle de andre på strak arm, men for min del ligger det litt mer i ordene "fin grafikk" enn bare realisme. Bioshock hadde en visuell stil jeg likte veldig godt og som bidro til innlevelsen(det var faktisk det første spillet på lang tid der jeg tenkte "bare litt til, litt til" mens jeg spilte) så det får min stemme.

Honorable mentions: Team Fortress 2, Stalker.

I med at jeg bare har spillt Call of Duty 4, Bioshock og TM2 fra den lista så stemmte jeg på Call of Duty 4.

D

Doctor Downs

Gjest
Alt teknisk til side, Super Mario Galaxys design knocker ut all konkurranse. Herregud så pent det er!

Min stemme går til Bioshock, med TF2 og Okami som runner-ups. Som så mange andre nevner her, har Bioshock kombinert teknisk imponerende grafikk med fantastisk artistisk design. Det fører til at Bioshock tilbyr en ekstremt levende og troverdig spillverden. Crysis føler jeg overhodet ikke fortjener å vinne denne prisen da selv de heftigste gamermaskinene som finnes på markedet i dag sliter med å kjøre det spillet slik som det er ment for å kjøres. Crysis kunne godt ventet et år med å komme på markedet.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ikke at jeg har noe som helst imot valget ditt, men begrunnelsen er da virkelig bak mål på feil bane. Pollen handler da om beste grafikk, og ikke gameplay.

Selv har jeg ikke fått kikka på Crysis ennå, så synspunktet mitt vil være litt biased. Dog ble jeg aldri like imponert som alle andre av det jeg har sett på videoer. Stemmer litt senere.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Crysis har helt grei teknikk, men det er ikke noe spesiell grafikk.

Stemte Okami, spillet som virkelig overrasket grafisk. Naar det gjelder grafikk saa er det artistiske som gjelder for min del. Crysis og CoD4 ser bare ut som FPSer, dog saa bruker CoD4 grafikken til aa formidle noe, mens dette har jeg sett lite av i Crysis.

Joda du kan skyte palmer i to, joda du kan sprenge pappkassehusene. Men det er ikke noe følelse i grafikken, veldig sterilt og uttrykksløst. CoD4 fikk meg til aa føle meg som en soldat.

Okami derimot... Fikk meg til aa føle at jeg var i en eventyr-verden.

Men saa ser ogsaa Galaxy helt fantastisk ut, bare synd jeg ikke har spilt det, hopefully tomorrow!

Og skal nevnes at bare videoene av Galaxy faar meg til aa hoppe taket, likeh Mario!

SHDR

Gullmedlem
I mist getz teh component cables 4 teh wii.

Jeg stemte Ace Combat 6. Det ser bedre ut enn Crysis så lenge du holder deg 10 000 fot over bakken der bikkjeslagsmål hører hjemme. Volumetriske skyer og rosa, orange, røde og lilla solopp- og nedganger ... kondensspor som snirkler seg over himmelen i sirlige mønstre ... himmelen.

Det ser ut som om Namco har gått for fotorealisme, oppnådd fotorealisme og så begynt å forbedre virkeligheten. Det festlige er at de også har brukt spillmotoren i de ræva kuttscenene sine, og jeg trodde gjennom hele spillet at de var rendret. Innmari imponerende både fra et teknisk og artistisk perspektiv. Japsesvina er fortsatt best.

SITAT(Buggz @ 07.01.08, 19.44) 96961
Ikke at jeg har noe som helst imot valget ditt, men begrunnelsen er da virkelig bak mål på feil bane. Pollen handler da om beste grafikk, og ikke gameplay.

Selv har jeg ikke fått kikka på Crysis ennå, så synspunktet mitt vil være litt biased. Dog ble jeg aldri like imponert som alle andre av det jeg har sett på videoer. Stemmer litt senere.
[/b]
Ops, så det nå at den setningen ikke passet helt inn her. Har posta i så mange andre "Beste ....." emner på samme tid at jeg glemte meg litt av her. :)

Lodin

Der Waaaah
Teknisk sett er det Crysis som har den beste grafikken, men det spillet viser med sin utrolige motor er så generisk og kjedelig at selv Far Cry var mer spennende.
Nok en gang går stemmen til STALKER fordi det greier å gjenskape den ukrainske landsbygda omtrent perfekt. Riktignok har jeg ikke vært akkurat der, men jeg har sett nok dokumentarer og vært ganske nært og det er utrolig. Både Pripyat og reaktorområdet er så å si direkte gjenskapt i spillform og da kan man ikke annet enn å bli imponert. :sikle:
Pripyat i Barrakuda4 ligner forøvrig ikke i det hele tatt annet enn at de har fått med pariserhjulet. -_-

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Yetipants @ 04.01.08, 00.08) 96203
Teknisk og artistisk: Bioshock med klar margin.

Bare jeg som synes Crysis ser grelt ut, altså? Greit nok at det ser passelig realistisk ut, men selv jungelen ser livløs ut.

Stalker er en god kandidat på grunn av de digre områdene og stemningen grafikken skaper, men Bioshock ligger noen hakk over. Det med stemningen og innlevelsen er også årsaken til at Team Fortress 2 må havne under Bioshock.

Når det er sagt så er Okami veldig, veldig pent, men jeg synes nesten grafikken kommer litt i veien for spillopplevelsen der.
[/b]
Digg, jeg slapp å skrive egen begrunnelse, for dette er det jeg mener. Jeg er hundre prosent enig. I alt untatt stalker. Ble ganske skuffa av det grafiske, selv om spillet i seg selv byr på ganske grei underholdning.

COD4 ligger på en god plass det også. Makan til bra grafikk-kode skal man se lenge etter.

Crysis ser jo bare bra ut på Very High, og det har ikke jeg selv med min relativt oppegående maskin mulighet til å spille med grei flyt. Ser helt greit ut på High, men føler aldri at jeg løper rundt i en vakker verden, jeg blir heller aldri overasket eller imponert over noe jeg ser.

Mine kandidater er BioShock, TF2 og SMG. Valget faller på Bioshock, selv om jeg ikke er så glad i splicer-designene. Verdenen er rett og slett utrolig flott, og selv om alt foregår under vann synes jeg alle lokasjonene var spennende å utforske. De to andre følger tett etter.