Beste historiefortelling 2008

Beste historiefortelling 2008

• Braid

Stemmer: 6 13,0%
  • Dragon Quest IV

Stemmer: 1 2,2%
  • Fallout 3

Stemmer: 9 19,6%
  • Gears of War 2

• Grand Theft Auto IV

Stemmer: 8 17,4%
  • Metal Gear Solid 4

Stemmer: 6 13,0%
  • Okami

• World of Goo

Stemmer: 4 8,7%
  • Ingen av dem/vet ikke

Stemmer: 10 21,7%

• Totalt antall stemmer
    46
  • Avstemningen er stengt .

Sancti

Terrorkatt
Mest velskrevne historie i 2008? Fortell, begrunn og stem!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du stemmer Metal Gear Solid 4 her så betyr det at du har blodkreft, bare et lite tips.

World of Goo. Mest fordi historien er meningsløs og bare med fordi det ville være artig å ha med en smårar historie. Sånn skal det være, gutta.

SHDR

Gullmedlem
Tragisk nok blir jeg nødt til å si GTA4, selv om jeg synes historien fucker grundig opp i tredje akt. Etter den vinnende begynnelsen med optimisten Roman og den fremmede Niko følger Nikos gradvise aksept av Amerika og følelsen av at han kanskje kan tilhøre som følge av assosiasjonen med McClearly-familien. So far, so good.

Men så kommer tredjeakten med Bernie og oppgjøret med fortida og den surrete diamantdrittkonflikten. Bah, sier jeg. Baaaaaaah.

Uansett, fortellingen gir ikke Fallout 3s mulighet for self-expression (hva nå enn det er på norsk) og mangler finurligheten som kjennetegner Braid og World of Goo, men ambisjonsnivået og kvaliteten på historiefortellingen i GTA4 er jevnt over bedre enn de andre på lista jeg har spilt.

Jante

privileged CIS shitlord
I mangel av noe bedre, World of Goo.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I mangel av noe bedre, Ingen Av Dem. Jeg skal si meg enig i Shadar om GTA IV, og siden jeg slutta helt å bry meg om historien i spillet etter hvert synes jeg ikke det fortjener en stemme. Fallout3 hadde et potensiale som ikke ble utnyttet så godt som det kunne, og spillet endte opp som et sandkassespill.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Dragon Quest IV, lett. En skikkelig back to basics måte å fortelle historie på, uten noe stemmeskuespill eller cutscenes. Spillet holder deg aldri hånda, og eneste måten å finne ut om nye objektiver er å prate med NPC-er rundtom i spillet. DQ-spilla har alltid handlet om "den legendariske helten og en gjeng folk som skal stoppe ondskapen", men forskjellen fra DQ og andre spill i sjangeren er at dette hovedplotet aldri er selve poenget; det er istedet utforskning av verdenen og menneskene som bor der. Den tjukke våpenselgeren Torneko Taloon er en av tidenes beste rollespillfigurer, og han har omtrent ikke en eneste replikk i spillet som omhandler selve historien. Det som får deg til å elske han er ting han finner på i kamper og når du ber han beskrive gjenstander du har.

DQ4 er i tillegg utrolig bra lokalisert (selv om jeg vet flere rager over dialektene).

Scary Paladin

Ukjent herremann
Stemte Fallout 3 fordi de andre er meh. Har ikke spilt Dragon Quest IV eller World of Goo så de kan jeg ikke si noe om.

justorunjust

JEG DIGGER PUMPENDE HET KUK I ANUS
Blir vel også nødt til å si GTA4 selv om storyen bare blir for masse tull rundt slutten.

Novastrum

Feminist-elitist
Fallout 3 - hovedsaklig pga. side-quests som har overraskende og spennende plot-lines.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Fallout 3. Skapte gjennom bl.a. historiefortelling en imponerende atmosfære og suggererende verden. Hanglet også her litt, men som nevnt var spesielt historien i alle side-questene godt gjennomført, deilig å få noe annet enn "jeg har mistet noe hent det".

Proedit: Shoutout til Braid!