beste rollespill?

#1
jeg har tenkt å kjøpe et rollespill, men vet ikke om noen kule.
vet noen om et kult rollespill?
 
#3
Det spørs hva du har av spillemaskiner og om du vil ha grafikken på topp, men personlig ville jeg anbefalt:

GC: Zelda Wind Waker (hvis grafikken ikke spiller så stor rolle bør du skaffe deg Ocarina Of time\Majoras mask bonusdisken)
Ps2: Final Fantasy 7(vil du ha grafikk, gå for X)
PC: StarWars: Knights of the old republic

Som dai'shan sier, Diablo 2: LoD er et godt valg. Men det er vel mer hack'n'slash?
 
#6
Neverwinter Nights er et godt valg her. Diablo 2:LoD er også et godt valg, her er grafikken midt på treet men historien er dyp, mørk og involverende, nesten litt gotisk. En schlager på LAN. Icewind Dale II og Baldurs Gate II kan også være gode valg, men disse har ikke spez bra grafikk. Men så er jo ikke det spesielt viktig i rollespill heller da, ihvertfall hvis du spør hardcore RPG'ere.
 
#7
Skulle eg kjøpt eit rollespel ville det blitt Gothic 2 (1'eren

er sikkert billig og den er fortsatt veldig bra! Om du skal ha eit billig eit er det eit

godt valg)!
I dette rollespelet kan du gå nesten kvar du vil!
Friheten er

utruleg og om du lengter etter ein fjelltur er det bare å pakke sekken å gjere seg klar, for

du kan nemleg komme omtrent til kvar einaste plass i heile spelet!
Det er i tillegg

mange landsbyer å tusle rundt i og desse byane inneheld alt frå våpenbutikker til

klesbutikker!
Men husk at detta er ting eg har lest (I pålitelege blad så klart) så

eg har inga erfaring med spelet.

Nå kan eg gi deg litt informasjon om eit veldig bra

spel som heiter Morrowind: The Elder Scrolls III for dette er nemleg verdens beste

rollespel på denna jord (Etter mi meining) og det er absolutt verdt å kjøpe om du er ute

etter skikkelig rå underholdning frå begynnelse til slutt (Inkludert sverdkamper, pil og bue

skyting, armbryst skyting, blokkering med stor flotte skjold, nydelige rustninger, store

monstre, ufyseleg rotter, merkelige vesen, spøkelser, grufulle grotter, dystre landskap,

koselig hus, trivelige landskap, nydelige slott, og ei ufatteleg bra hovedhistorie som ingen

kunne nekte for at er dårleg!!!!!!)!

Om eg skulle si mi

meining om spelet ville det nok blitt noe i denna duren:

Grafikk: 10/10
Lyd:

8/10
Gameplay: 10/10

Trur det koster rundt 200 kr (kanskje litt under...), men

spelet er absolutt verdt penga!
Eg fekk det for 149 kr i fjor, men grunnen til at eg

fekk det så bliilg er at eg er medlem av ein klubb som heiter: Best Games!
Alle spel

koster 149 kr der!

Men altså, om du er ute etter eit godt rollespel med grafikk

(Går ut i frå at du legger vekt på gameplayet også) er Morrowind: The Elder Scrolls

III
er eit utmerka valg!
Nå kjem det forresten snart ein Midgard mod til

det!
Den gjer at du kan få alvesverd osv.!
Om du kjøper dette (Du burde!)

supre spelet er det ingen dum idé å ta ein titt på utvidelsen: Morrowind:

Bloodmoon
!
I denne utvidelsen kan du få nye snølandskap (Nei, det er ikkje snø i

Morrowind: The Elder Scrolls III)!
Eg har ikkje kjøpt den utvidelsen, men eg

trur heller eg venter på mod'n!
Den kan eg få mye morro

med!!!!!!!!!!!

Kan leggje ut noen bilder

om du vil...
Eg veit om noen ting eg kunne tenkt meg å ta bilde av og så vise det

her!
Du ville nok bli begeistra av grafikken også!

Og heilt til slutt,

dette spelet er frå 2002!
Er vel ikkje så galt, eller...

For meir informasjon

sjå: http://www.morrowind.com
 
#8
vis du er ute etter et BRA rollespill... altså historie.. system osv... Final Fantasy 7 uansett!

det er best, ff serien i det hele tatt.
 
#9
takker for de gode rådene, jeg går nok for morrowind. det virker jo ganske gøyt og som et spill Eg ikke går lei av med en gang.
 
#10
lol... jeg gikk lei morrow wind ganske fort egentlig... blir lissom litt.... ensformig.. så hakke jeg gjort så VELDIG masse quests og sånn heller da..
 
#11
Ja, gå for Morrowind, det er det beste rolletspillet!! Kjøp deg Morrowind Game Of The Year Edition, det er billig + du får begge expansion packene med!

Det er helt etter smak da, jeg liker at det er mye å gjøre, mange quest og det tar VELDIG lang tid å bli ferdig med det, som er bra.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Burton@23.04.2004, 18.49
Skulle eg kjøpt eit rollespel ville det blitt Gothic 2 (1'eren er sikkert billig og den er fortsatt veldig bra! Om du skal ha eit billig eit er det eit godt valg)!
I dette rollespelet kan du gå nesten kvar du vil!
Friheten er utruleg og om du lengter etter ein fjelltur er det bare å pakke sekken å gjere seg klar, for du kan nemleg komme omtrent til kvar einaste plass i heile spelet!
Det er i tillegg mange landsbyer å tusle rundt i og desse byane inneheld alt frå våpenbutikker til klesbutikker!
Men husk at detta er ting eg har lest (I pålitelege blad så klart) så eg har inga erfaring med spelet.

Jeg har det spillet, og det er akkurat som du sier. Det er UTROLIG stor frihet i dette spillet. Noe jeg ser på som negativt er at man ikke kan velge vanskelighetsgrad, for jeg sitter fast i det. Jeg er greier rett og slett ikke å ta de sterkere fiendene. Akkurat battle-systemet er kanskje noe av det negative fordi det er ganske så klønete etter min mening. Når jeg sier klønete vil det si at det er vanskeligheter med å koordinere, og faktisk treffe fienden.
Dette spillet er en fortsettelse fra Gothic 1, men det kreves ikke at du har spilt det. (Det har ikke jeg f.eks) En annen ting som er litt morsomt er at det nesten alltid er flere måter å løse et quest på, samtidig må du velge en "retning" i spillet. Det er 3 forskjellige retninger. Den første du støter på er muligheten for å bli militia, og deretter bli en Paladin, dette er en vei der du vil både få greit med fysiske og magiske ferdigheter. Den andre er å bli en Mercenary. Da vil bli en ekspert på å håndtere våpen og blir bedre i de fysiske ferdighetene. Den siste veien er å bli en Fire mage, da vil du hovedsaklig få ferdigheter innen magi. For all del et kjempegodt spill som er meget fengende, men det beste er nok om man har litt erfaring med lignende spill før man begir seg ut på dette.
 
#16
Jeg ville satsa på Morrowind GOTYE eller NWN til PC. Beste rpg til pc jeg har spilt... Hvis grafikk ikke er så viktig burde du teste Planescape: Torment og Baldur's Gate-spillene. :rolleyes:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Jeg vet ikke helt om det er verdt å nevne, men Panzer Dragoon Saga til Saturn er helt fantastisk. Alt fra den knallgode historien til det geniale "battle-systemet". posisjoneringsmuligheten i dette spillet gjør at "front/back row" nærmest virker latterlig. Måten man forflytter seg på i spillet ved hjelp av dragen er helt perfekt, kombinert med muligheten til å endre dragens form. (forsvar, angrep osv.)
Et av de absolutt beste rollespillene jeg har spilt.

Hvorfor skriver jeg "Jeg vet ikke helt om det er verdt å nevne"? Det er relativt vanskelig og skaffe, og går gjerne for flere store lapper...



Dette bildet er forresten fint (for ingen kan bestride listene til gamerankings, ikke sant?)




Redigert: Aff, så ikke at det bare var PC det var snakk om.
 
#18
Du gjer eit utmerka valg du ikkje vil angre på om du kjøper Morrowind!
Morrowind går du aldri lei av om du har sansen for episke landskap, flotte værskiftende forhold, klirrende sverdkamper, tunge, store, flotte rustninger og ei heilt ubeskrivelig lang hovedhistorie (+ mange små og artige historier som du kan få av fremede du møter i spelet)!
Eg gidder ikkje skrive alt om igjen (eg har jo skrivd det meste i post'n litt lenger opp på sida), men eg ville bare si at du kjem aldri til å gå lei Morrowind: The Elder Scrolls III sånn som Sedog påstår.

Trur Play.com selger det til ein ganske rimelig pris!
Har ikkje sjekka, men dei selger i alle fall dei fleste spela veldig billig der!

Kan jo også leggje til noen kommentarer som det har fått av forskjellige, pålitelige nettsider og PC magasin:

"Morrowind let's you roam free across ten square miles of land allowing you to live your life how you see fit."

"What we have here could well be the Elite of fantasy RPGs."
- PC ZONE

"Morrowind is a roleplaying game that's garnered quite a bit of attention. We've heard all about the vast landscapes, the incredible storyline, the freedom of choice to do what you want and the game's ability to let you play it at your own pace. We've heard many of these claims before. Finally, however, the game actually lives up to all the hype. This is one monster of a game."
- Gamerankings (92 %)

"The game is not only brilliant, but also fun to play, and looks wonderful!"
- Game Zone (9,3/10)

"On the whole, my complaints don’t even come close to eclipsing Morrowind’s core goodness. It’s revolutionary in its detail and in its free-form nature. I’ll still be playing it months — if not years — from now, that’s for sure."
-PC Gamer (90%)

"As its developers promised all along, Morrowind does feature an enormous, detailed 3D world filled with thousands of different characters. It does offer such a large number of optional side quests that it's unlikely you'd ever see them all, even if you tried. And it's true that you could spend close to a hundred hours solving whichever ones you happen upon during the course of spending about as much time finishing the main quest. For all these reasons, and because of its superlative visuals, Morrowind is an undeniably impressive game."
- Gamespot (8,7/10)

Her er ein link til no'n bilder!
Dette er ein fin måte å vise grafikken på (Nyt!):
http://www.gamezone.com/gamesell/screens/s14869.htm?Num=0

Og heilt til slutt, systemkrava:

Pentium III (eller likeverdig) 500 MHz prosessor
128 RAM
Windows 98/ME/XP
8X CD-Rom
DirectX 8.1
Direct X kompatibelt skjermkort med 32 MB VRAM
Direct X kompatibelt lyd kort
1 GB plass på hardisk'n

... det skulle vel vere nok til å forstå at Morrowind: The Elder Scrolls III er eit utmerka valg, uansett kva andre sier eller påstår!!!
 
#20
PC spill som i min mening klassifiserer som "rollespill" og er noen lunde bra eller bedre.

Ingen spesiell rekkefølge:
Temple of Elemental Evil
Baldur's Gate 1 og 2 inkl exp pack
Morrowind(ble litt lei men det har potensiale)
Star Wars: Knights of the old republic
Deus Ex: FPS rollespill, veldig bra historie og gøy og spille. fåes for en hundrings.
Planescape Torment, om du ikke har noe imot 640x480 og mye tekst. (det hadde jeg.)
Muligens Neverwinter nights, men tror det funker bedre som multiplayer spill.