Beste sub game i FF

#41
Opprinnelig skrevet av sisamez@31.03.2004, 09.48
Tetra Master er i FFIX, Triple Triad er i FFVIII.
Bestem deg!
Beklager, jeg mente selvfølgelig Triple Triad!

Tetra Master i FFIX, liker jeg ikke...
 
#41
Opprinnelig skrevet av sisamez@31.03.2004, 09.48
Tetra Master er i FFIX, Triple Triad er i FFVIII.
Bestem deg!
Beklager, jeg mente selvfølgelig Triple Triad!

Tetra Master i FFIX, liker jeg ikke...
 
#43
Hva med det lille spillet der du skal forsvare phoenixen på toppen av et tårn i ffvii. Utplassere soldater og katapulter for å beskytte det. Det var morsomt det.
 
#44
Sidespillet Tetra Master i Final Fantasy IX var spennende, morsomt og lett å bli avhengig av. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er så genialt ved det, men det er uten tvil et gjennomtenkt spill.
 
#45
sier meg enig med fenrir her ja. det var dritgøy rett og slett! har ikke likt noen andre av korstpillene i ff, men tetra master var genialt! Syntes chococbo hot&cold var ganske gøy også ^^ og med vama al flamenco (eller noe sånt) i bakgrunnen blir det jo bare bedre ^^
 
#47
Utvilsomt Tetramaster i XI, men jeg kan ikke utelate "Chocobo-forest" greiene, eller "treasure-hunt", "Dead pepper" og "Chocobo heaven" (også i XI) og alt det der!!
Har ikke prøvd ut chocobo greiene i VII helt, skal være bra det også! En smule slitsomt kanskje, breeding osv..
 
#48
Opprinnelig skrevet av Tyrion@28.03.2004, 17.36
Hva med det lille spillet der du skal forsvare phoenixen på toppen av et tårn i ffvii. Utplassere soldater og katapulter for å beskytte det. Det var morsomt det.
JA! Det var faen meg KONGE!
 
#49
Opprinnelig skrevet av Meshif@28.03.2004, 18.14
Utvilsomt Tetramaster i XI, men jeg kan ikke utelate "Chocobo-forest" greiene, eller "treasure-hunt", "Dead pepper" og "Chocobo heaven" (også i XI) og alt det der!!
Har ikke prøvd ut chocobo greiene i VII helt, skal være bra det også! En smule slitsomt kanskje, breeding osv..
seriøst?
Er alt det der i Final Fantasy XI også?
Er XI en hyllest til IX, by any chance?
 
#51
Opprinnelig skrevet av Tyrion@28.03.2004, 17.36
Hva med det lille spillet der du skal forsvare phoenixen på toppen av et tårn i ffvii. Utplassere soldater og katapulter for å beskytte det. Det var morsomt det.
Husker det veldig gost, var utrolig morsomt faktisk. Square er jammen ikke dårlige til å lage sub-games!
 
#52
Tripple Triad er det beste spillet i FF jeg har kommet over, men Sphere Break kan være ganske underholdene det og.

Blitz Ball i FFX var litt for kjedelig i lengden, og i FFX-2 har jeg ikke giddet å sette meg inn i det ennå.
 
#54

Veit ikke om alle her definerer det som et mini-game, men jeg synes iallefall at Battle-arenaen i Final Fantasy 7 var morsom! Likte aldri de kort spill greiene i Final Fantasy 8 og 9. Blitzball spillet Final Fantasy X var kjedelig pluss at det var altfor lett med engang man fikk Jecht Shot - Man vant jo absolutt alt. Jeg skjønner heller ikke de som skryter av Gunners Gauntlet i FFX-2 - Det var utrolig kjedelig samtidig som grafikken hakket som et helvete og det var ikke engang animasjon når Yuna måtte lade om. Snowboard spillet i FF7 synes jeg også var ganske morsomt og der man skal mate Mog med kupo-nøtter inni maskinen var heller ikke å forakte. Hva som tar kaka av kjedsomhet er alle de forferdelige mini-gamene på Calm Lands i FFX-2. Jeg tar heller og ser 50 episoder av Hos Martin enn å spille de igjen. Mini-games er altfor ofte kjedelige. Mini-gamet i Xenogears der man kunne sloss med gearene var imidlertid ganske kult, pluss at man kunne spille mot en venn. Gear slossingen i Xenosaga var derimot en gedigen skuffelse.
 
#55
blitzball og spherebreak :king:
 
#57
Jeg elsker - ikke overraskende - de fleste minispillene i FInal Fantasy IX. Det virker som om sidespillene er godt gjennomtenkt og de er alle godt gjennomført. Da peker jeg spesielt fingeren på Tetra Master, Chocobo Hot & Cold og Mognet Central.
Alle disse er store sidespill som vil ta deg tid å gjennomføre. Både Tetra Master og Mognet Central er spill du må passe litt på underveis i spillet. Chocobo Hot & Cold kan det lønne seg å holde på med under spillets utvikling, da det gir deg mange nyttige gjenstander, som equipment.

Noe av det mest geniale ved Mognet Central er Stiltzkin. Stiltzkin er en gammel moogle, verdensvant som en gammel hval som [...] svømmer mye rundt. (ehh... ja?) Fyren er da genial, og posten følger ofte etter Stiltzkin uten å egentlig være ment til ham. Skummelt forutsigbart spør du meg. :p

C H&C er da det jeg liker best. Det er utrolig artig å spille og utklasser lett Chocobo-spillene i FFX - som var ensformige som et [...] mønster. (noen som ser hvor dårlig jeg er med sammenligninger?) En flott ting med Chocobo Hot & Cold er at man - om man gjør det riktig - kan utforske mye større deler av Gaia tidligere i spillet.

Tetra Master er det vel ikke mer å si om enn at det er genialt, komplisert og enormt godt gjennomtenkt. Det er også ganske vanskelig å få hundre prosent på...
 
#58
FF7: Snowboard spillet, eller Chocobo racing
FF8: Triple triad(er det ikke det kortspilet heter...?)
FF9: Chocobo Hot & cold
FF10: Chocobo løpet i remiem Temple
FF10-2: et ikke helt, kommer ikke på et som er mye gøyere en andre.

Gadd ikke å skrive fra eldre FF, fordi jeg ikke føler at det er så mange minigames i dem.
 
#59
Jeg digger Snowboard-spillet i FF VII, samt boksespillet i The Gold Saucer. Ellers er Battle Arena, og motorsykkel-spillet ganske skoj, for ikke å nevne Fort Condor.

I FF VIII blir det vel bare kortspillet, og i FF IX er Mognet Central, Chocobo Hot & Cold rimelig morsomt. Jeg har brukt mange timer, og ikke minst Gil på Chocobo Hot & Cold.
 
#60
Brukt og brukt gil, Ulvius! Det er da egentlig den billigste måten å tilegne seg items på, å bruke Chocobo Hot & Cold. Du tjener faktisk gil i lengden hvis du holder på en stund. Tro meg! Jeg drev med det da jeg prøvde lvl1-Ozma-challenge. (huff, den filen presterte jeg å slette. Hadde over 3000 Chocobo-poeng!!!)