Bethesda Utvikler Fallout 3!

SHDR

Gullmedlem
News @ Gamespot.com

Se det! Omsider begynner det å bli fart på sakene her, og Fallout-serien er lisensiert ut til Bethesda, som har laget Arena, Daggerfall, Terminator: Skynet, Redguard og Morrowind.

Dette tror jeg kommer til å bli noe helt spesielt. Ikke nødvendigvis samme sort spill som de gamle, men spennende.

Greit. Jeg er dødsexcited :D Gleder meg som en liten unge til å se mer av dette. Merker at jeg ikke har blitt så lykkelig over en nyhet som da jeg så de første Morrowind-screensene for snart 5 år siden. Spørsmålet nå blir om Bethesda bruker like lang tid på dette spillet som på sine ytterligere. Blir det NetImmerse-motoren om igjen, eller blir det en helt ny? Har de lisensiert teknologien til Van Buren, eller tok Feargus Urquhart den med seg til Obsidian Entertainment?

Spennende, spennende.

Hehe, da kan vi hvertfall bare forberede oss på et bug-infisert Fallout spill om ikke annet :p

Jeg har ikke prøvd noen av de andre Fallout spillene, utenom littegrann av Fallout Tactics, tror jeg. Eller... husker ikke egentlig hvilket det var.

Uansett, styrer du et helt lag eller er går du solo i disse spillene? For øyeblikket har jeg vært mest interessert i å gå solo, med en enkel henchman i Neverwinter Nights, men som oftest går jeg alene.

Liker det best... av en eller annen grunn. Mine favoritter av PC rpg tilsier jo det, siden de beste jeg har prøvd hittil er Neverwinter Nights, Morrowind og Pirates of the Caribbean (som forøvrig mange ikke er like enige i). Sistnevne kan selvsagt ikke måles opp mot de to andre, men det er fortsatt en favoritt. Det er vel hele stemningen som gjør meg skjelven i knærne :p

Prøvde Baldur's Gate II også. Irriterer meg å måtte holde styr på så mange personer om gangen. Jeg har nok med meg selv. Ennå mer irriterende er at når du først mister en person i dette spillet så er han borte for alltid. Hvis ikke jeg spiller på Easy da, men det er jo ikke noe gøy. Jeg nekter å senke meg til et slikt nivå ;)

SHDR

Gullmedlem
Baldur's Gate synes jeg faktisk bare er plagsomt å styre. Fallout gir deg en character, men du kan ta med deg flere henchmen som ikke styrer. Dersom du ikke har spilt det beordrer jeg deg til å gjøre det. Det koster deg kanskje 200 kr. i disse dager. Og det er toppen.

Det skal bli godt å endelig falle gjennom gulvet i Fallout også. Helt siden Daggerfall har jeg følt at rollespillopplevelsen ikke er helt den samme uten skikkelig harde showstopper-bugs.

SHDR

Gullmedlem
News @ Gamespot.com

Lookie-look! Et lite, intetsigende intervju med Todd Howards, prosjektleder fra Daggerfall og Morrowind, og nå tilsynelatende også på Fallout 3. En dyktig, dyktig man. Jeg savner www.mightypowerful.com :(

Dersom du ikke blunker får du littegrann nytt, dog. Fallout 3 blir fullstendig renovert. Ingen Van Buren-kode eller plotline så langt øyet kan se. Spillet vil bruke in-house spillmotoren Bethesda har jobbet med etter Morrowind (uh-oh ... Bethesda er viden kjent for ikke å ha de beste programmererne i bransjen) og sist, men ikke minst, at det kan komme til å ha multiplayer. Sistnevnte blir sikkert gøy, men jeg er litt skeptisk ... kan ikke det finne på å tynne ut rollespilldelen litt? Hvem er hovedperson? Hva om de to spillerne vil gjøre forskjellige ting? Han ene vil reise avsted for å finne et bilbatteri og en verktøykasse til fyren som trenger det for å få en nøkkel, mens den andre har lyst til å skyte hodet av ham og ta nøkkelen. Jaja, den tid, den sorg. Det er ikke verre enn at jeg ikke spiller multiplayeren.

Jeg mistenker også at vi kan stå foran en ganske heavy 4-års development-cycle, i kjent Doom III og Morrowind-style, der vi blir dryppfôret informasjon til vi nesten sprekker. Bethesda, Bethesda ...

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg må si at jeg ikke er annet enn jævlig spent på hvordan de velger å lage dette spillet. Misbruker de denne sjansen så skal jeg kveste til en grøtlignende masse for så å støpe analdildoer av de.
Det jeg er mest spent på er hvordan man skal spille spillet, om det er 1. eller 3.persons synsvinkel. Dersom de går for 1.person så er jeg veldig spent på hvordan kampsystemet vil fungere. Er det bare jeg som synes det kunne vært knallkult om de utviklet spillet i lik spillestil som de gamle med en rålekker prerendered grafikk og flotte modeller ? Det ville kanskje ikke vært kommersielt vennlig, men jeg tror kanskje det kunne blitt kult.
Jeg må si at jeg er utrolig spent på Bethesda klarer å gjøre med denne muligheten, Fallout spillene er absolutt en av de kuleste rollespillkonseptene. Både Fallout 1 & 2 er idag fult spillbare pågrunn sitt vanvittig kule gameplay.
Vi får be til høyere makter om at Fallout 3 blir en like stor klassiker som sine forgjengere.

BTW: Man får en Fallout samlepakke som innholder Fallout 1 &2 + Fallout tactics til en helt ok pris. Så dersom en ikke har spilt disse perlene så anbefaler jeg den boksen.

Mye som kan gå galt under produksjonen her da. Å leie en IP er skummelt, men siden disse gutta har vært borti RPGer før så har jeg håp. Det viktigste for meg er at de klarer å gjenskape stemningen fra Fallout 1, den fullstendige ensomheten og følesen av at verden var død og at den helst så at du var det også. Jeg syns at denne stemningen var mindre fremtredende i Fallout 2.

Bare å krysse fingrene uansett :)

SHDR

Gullmedlem
Veldig godt poeng GombaC. Forøvrig så likte jeg følelsen av å være fortapt i en rotete og farlig verden i Fallout 2 også. Selv i level 25 med Power Armor hendte det at jeg møtte ting som var like tøft som meg.

Bethesda er ikke noen hvemsomhelst. Har du spilt Morrowind? Synes du det var bra? Vel, tenk deg at de i stor grad greide å skape den samme opplevelsen i 1996 med Daggerfall, og til en mindre grad i 1994 med Arena. Bethesda vet hva de driver med. Om Fallout blir førsteperson blir jeg litt trist, for jeg elsker virkelig kampsystemet der og jeg synes man får et bedre inntrykk av karakterens utvikling når du ser vedkommende isometrisk forvandle seg fra pingle i 13-drakt til vandrende distasterpiece i Powered Armor.

På den annen side ... å føle i enda større grad enn i Deus Ex at din persona blir FLINKERE, at du merker at det er lettere å styre vedkommende. Om de klarer å pulle off det kan det bli klassisk.

Men inntil videre håper jeg egentlig at de fortsetter med Van Buren-approachen, for det så virkelig nydelig ut :flau:

Angående Fallout...

Jeg hadde Fallout 2 og prøvde det litt i dag. Jeg synes det virket ganske spennende og interessant, og kommer nok til å spille det videre, bare jeg får kjøpt de et eller annet sted. Den versjonen jeg har er bare en simpel CD Cover versjon som jeg fikk fra et blad eller noe, og jeg liker å ha det rimelig komplett når jeg skal bruke tid på det.

Men det jeg lurte på... er det noen mulighet for å få piffet opp grafikken på en eller annen måte? Selv bare ved å forandre oppløsningen?

Aslak

Humanoïde, incognito
Opprinnelig skrevet av Shadar@14.07.2004, 10.29
(...)Fallout 3 blir fullstendig renovert. Ingen Van Buren-kode eller plotline så langt øyet kan se. Spillet vil bruke in-house spillmotoren Bethesda har jobbet med etter Morrowind(...)
74721​
:grine:
Jeg kan aldri tenke meg at Bethesda kan greie å lege et like godt spill hvis de skriver nytt manus, som Interplay kunne. Teite, teite folk. :grine:

http://www.nma-fallout.com/forum/album_cat.php?cat_id=39

SHDR

Gullmedlem
Tja ... det kan diskuteres. Spilt Morrowind, Lanfear? Fulgt med på Bethesda like lenge som jeg har gjort (bortimot 10 år)? Jeg mener franchisen absolutt er i gode hender. Bethesda har tendert til å fokusere mer på utforskning og det å skape en troverdig verden i The Elder Scrolls, mens Fallout hele tiden har vært historiedrevet. Erfaringen Bethesda har med å lage spillmiljøer kommer antakelig til å tilføre Fallout ganske mye nytt. Griner du egentlig ved tanken på å spille Fallout-miljøer realisert med samme detaljerikdom som i Morrowind?

Aslak

Humanoïde, incognito
Men, men, de skriver nytt manus.
Jeg vil heller ha en Interplay-story enn en deprimerende stor verden.
Ja jeg har spilt Morrowind. Men jeg liker Fallout mye bedre. Selv om det ikke er like stort.

SHDR

Gullmedlem
De skriver nytt manus, ja ... Og hvem sier at de ikke er mer enn kvalifiserte til den jobben? Historien i Morrowind er faktisk meget bærekraftig og tar til og med opp interessante temaer som strekker seg langt forbi selve spilleren og hans karakter. Historien fokuserer seg ikke om din karakter, men han er en brikke i et mye større spill til å begynne med. Så begynner det å bli virkelig interessant.

Jeg tror de klarer å holde Fallout-stilen hvis de bare prøver. Jeg tipper de kommer til å headhunte noen av de som jobbet med de gamle spillene, og sikkert noen av fra Van Buren også. Hvorfor skulle dette bli dårlig? Bethesda er en langt mer tried-and-true utvikler enn de fleste andre. Skulle BioWare fått det da? Det ville blitt helt udugelig. Hva med Obsidian Entertainment? Eller Troika Games? Da ville ikke spillet blitt ferdig, ettersom begge disse jobber med høyprofilprodukter allerede, selv om de har større erfaring med Fallout enn Bethesda.

Vel, da får vi noe nytt og spennende. Det kan jo bli bra det også?

Aslak

Humanoïde, incognito
Ja visst, men det er ekstraarbeid og unødvendig.

Joda, men de kunne beholdt manuset. Forhåpentligvis beholder de i hvert fall refferanser. Jeg ble bare i sutrehumør da jeg hørte det.

Lodin

Der Waaaah
:grine:
Jeg kan aldri tenke meg at Bethesda kan greie å lege et like godt spill hvis de skriver nytt manus, som Interplay kunne. Teite, teite folk. :grine:

http://www.nma-fallout.com/forum/album_cat.php?cat_id=39
75215​
NMA folka er en gjeng med fanatiske luddere og sutreunger. Regel 3 i Fight Club er at du ikke fucker opp for andre forum medlemer, men det var likevel det Odin gjorde ved å raportere hva visse Goons som er involvert med F3 hadde sagt i SA forumet på NMA sin forside. De rasshøla er uansett siden blitt banna.

Selv regner jeg med at Bethesda er kapable til å lage en grom oppfølger til Fallout. Er ikke uten grunn at både Morrowind og Daggerfall ligger på topp i min liste over favoritt spill.

Lodin

Der Waaaah
Dårlige nyheter i sikte for fansa... I følge den siste oppdateringa til NMA så kommer det neste Fallout spillet til å være en Vault-Sim... Bethesda og Maxis har vistnok gjort en avtale... Jeg gjør klar brekkrefleksen.