[PS3] Beyond: Two Souls

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#21
For å trekke frem noe var nok det den største skuffelsen, jeg følte jeg var i kontroll og avgjørelsene mine påvirket situasjonen og selv om det forsåvidt er sant er sluttproduktet minimalt påvirket av om jeg svarer ja eller nei.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#23
Jeg tror nok grunnen til det er at de har bestemt seg for å fortelle historien i brutt kronologi. Noe som også gjør narrativet litt ufokusert, men men. Dette er uansett veldig bra greier! Liker at du i mange scener får mulighet til å lage din egen moro, tilogmed helt i begynnelsen ("The Experiment") kan du selv forme personligheten til Aiden.

Den første store mayhem-scena utfor kinoen var iallfall utrolig kul og ikke noe jeg har sett i noe spill tidligere. Og selv om du antakelig? ikke hadde så mange ting du kunne gjøre var det uansett dritfett.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#24
Jepp, opplevelsen er tidvis... unik, nærmest. Helt enig angående "The Experiment", Mopey og jeg diskuterte det og hadde spilt den rollen helt annerledes, litt artig.
 
#25
Konseptet med Jodie og Aiden er interessant fra et spillmekanisk ståsted. Jeg synes Beyond stiller et viktig spørsmål om oss spillere som kontrollører/aktører. Aiden belyser nærmest problemstillingen vi til stadighet må (noe underbevisst) forholde oss til: Er det Jodies behov og motiver vi bør bestrebe å etterleve eller gjenspeile, eller er det våre egne? «Husk å rollespille» minner en kompis av meg alltid på (hei, Rostvåg), og da tolker jeg han dithen at han mener jeg bør innta rollen som Jodie – eller i det minste være konsekvent i måten jeg kontrollerer Jodies atferd og reaksjoner.

Men hva i de scenene der Jodies og Aidens behov og motiver er annerledes? Vi kontrollerer jo begge i spillet, og ikke så rent sjelden parallelt. Skal jeg gå amokk som Aiden i den nevnte scenen – «The Experiment» – og andre, eller skal jeg føye meg etter Jodies formaninger og roe gemyttene etter ei kort stund? Jeg inntok begge rollene i løpet av spillets gang og utfallene var ikke alltid så lette å forutse. Konfliktene som oppstod var det gjerne jeg som stod for, like mye som historiens force majeure-hendelser.

Det er selvfølgelig bare snakk om egenskapte illusjoner, men nå er det engang slik innlevelse fungerer. Synd denne typen opplevelse bare oppstår 20 % av tida (eller der i gården), og de resterende prosentene er new age mumbo jumbo pakka inn i Inception-aktig rehash (føkkings Hans Zimmer er med på lydsporet jo) og bygd på Pulp Fiction-fortellerstrukturer gjort på amatørvis.

Cage skulle holdt seg til horrorelementet og spisset historien ned til fem timer. Fyren er en flott visjonær og glimter til i blant, men noen andre burde seriøst få manusjobben ved neste korsvei.
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Se der ja, med debug-versjonen av spillet som deler av pressen fikk kan man skru på ett fritt styrt kamera og avsløre en og annen ting.

 
#27
Litt i tvil om de ikke er fake. Tror ikke det UI-ikonet ble ikke brukt i resten av spillet.

 

Lodin

Der Waaaah
#28
Kotaku Kotaku lol, men det virker nå ekte nok.
A Kotaku source was able to access the game's debug menu and confirmed that the nude Page model is in the game. Furthermore, they noted that while the developers seemed to have disabled a listed "cheat" functionality, presumably for progressing through the game, the free-camera functionality was left enabled. Had it been cut, they speculated, hackers would not have been able to see the full virtual nude model.
Nå må det sikkert få 18 års grense sånn som Oblivion siden teoretiske pupper eksisterer.
 
#29
Spilt igjennom dette nå. Historien er helt ok, grafikken er meget nice. QTE er nesten konstant.
Bare håper vi får noe i tilsvarende grafikk, men med The Longest Journey aktig historie/gameplay. Vi får se hva red thread games disker opp med.

Skal sette meg ned i kveld og kjøre en replay av de forskjellige kapitlene med forskjellig utfall.

Verdt 450 riksdaler ? Etter min mening nei.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Er det egentlig noen forskjellige utfall? Såvidt jeg har skjønt trenger man ikke gjøre noe som helst under QTEs og historien fortsetter samma faen.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#33
Det er en haug med forskjellige slutter, MEN osv osv mitt mantra når det kommer til tv-spill er hvordan opplevelsen er: I Heavy Rain hadde du alltid hengende over hodet at om du fucker opp vil spillet fortsette men du kan drepe noen unødvendig, morderen kan ikke bli tatt, du overlever ikke med en figur og hele spillet vil forme seg etter disse drastiske konsekvensene av dine valg.

I Beyond er det lite til ingenting av så omfattende konsekvenser.

Men, er det entydig med en dårlig opplevelse? Ikke nødvendigvis, som jeg synes forklares godt i Mopey sin lenger post over her.


Edit: Og Lodin, kan ikke du spille litt av spiller før du kommenterer/kritiserer konkrete deler av det plz. Du vet jeg elsker deg men det er sært å påpeke det ikke er forskjellige utfall før du i neste post skriver det er 32 forskjellige utfall. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Jeg trenger ikke å spille greiene til Cage for å vite hva de er. Det holder å gå på Youtube for å se det.
Jeg har forsåvidt ikke no problem med at Quantic Dream vil lage filmspill, men jeg forbeholder meg retten til å påpeke alt som er opplagt teit med dem.
P.S. Nomad Soul eide.
 
#35
Jeg venter til det omsider dukker opp på PS Plus. Jeg likte Heavy Rain til tross for lite gameplay og mye QTE, men nå som Batman, Battlefield + nextgen kommer ut da havner ikke dette engang på topp 10 av prioriteringer.

Har ingen planer om å kvitte meg med PS3 så jeg får spare det til når enn vi får det "gratis".
 
#36
Noen som har testa to-spiller via iPhone-kontroll?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#38
Det er en gull-trophy for å runde hele spillet i Duo mode. :penga:

Fullførte det for litt siden. Greit spill, historien er nærmere siste akt av Indigo Prophecy/Fahrenheit enn Heavy Rain, men uten å være helt "aztekergud slåss mot internett". Men jeg blir nok ikke å gidde spille dette flere ganger.

Min ending:
Valgte livet. Dro og ble sammen med han navajoen fordi han var ripped. Litt teit at du må velge endingen din fra en liste istedenfor at det er dynamisk.

Prøvde å sexeh Ryan under datescena, men det ble ikkeno på meg fordi jeg dro til baren tidligere og ble utsatt for voldtektsforsøk. Buu.
 
#39
Valgte samme slutt jeg også – indiandernivået var kanskje favoritten i hele spillet. Hvem i pokker ville forresten velge et liv med løgnhalsen og generelt asshole Ryan? Ikke kan dø på slutten heller, den forræderiske kujonen. Heldigvis mista han ene øyet i min gjennomspilling. Og så fikk han bare takeaway pizza på deiten, mens jeg lot Aiden drive hælvett me'n.

Jeg tror forøvrig at du *må* dra til den baren og bli utsatt for voldtektsforsøk, for å komme igjennom kapittelet. Så null sexing på alle, med andre ord.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#40
Nei, faktisk så kan du unngå de gutta i baren ved å avvise dem. Og hvis du fucker opp når Cole og Jodie prøver å komme seg forbi sikkerhetsvakta så våkner Cole opp og du får ikke dratt.