[PS3] Beyond: Two Souls

#41
Og så slutter kapittelet? Weird. WEIRD. Hva i alle dager er da motivet for å inkorporere scenen fra et narrativt ståsted? Jeg ble forsøkt voldtatt, og Aiden drepte alle. Det føltes ikke som den scenen hadde noe annet for seg enn å vise nettopp at Aiden+Jodie kunne bli en lean mean killing machine.

*edit: Det at Aiden kan innta kroppen til Cole er kanskje like mye bevis for funksjonen Jodie+Aiden kan ha for CIA, selv om man ikke kommer seg til baren og blir massemorder.
 
#43
Oh, well. Uansett store sjanser for at Ryan dør i den uunngåelige oppfølgeren.
 
#46
David Cage er spillindustriens svar på pederasten Woody Allen. "Samler" på unge skuespillerinner og avkler dem i spillene sine. Grisefar.

*edit: Det kleineste her er jo at Cage åpenbart har fått noen i utviklerstallen sin til å lage en svært forseggjort nakenkropp tilhørende Page (3D-skultpturering, teksturer, animasjoner), for så forsøke å få godkjenning av Page til å kunne vise henne "naken" i spillet, og da også fått et "nei" til svar. Og så skjer dette.

Dis gon be gud.

*edit 2: Kjente at jeg hadde mer på hjertet her:

Jeg har møtt David Cage. Det var under premieren på Heavy Rain i Paris – se saken jeg skrev om det. Jeg kjente umiddelbart en aversjon og motstand mot hans type. Jeg så hvor liten han ble uten kamera og mikrofon rettet mot seg. Han liker å strø (innleide) filmskapere rundt seg som møbler (Terry Gilliam, Mathieu Kassovitz, Neil Labute i Paris, f.eks), men han er ikke noen filmskaper selv. Han må ha en virkelig person å bygge på for å lage en fortelling. The Last of Us castet jo allerede Ellen Page i hovedrollen uten å bruke Page selv.

Jeg leste i en artikkel på Kotaku at bakgrunnen for skapelsen av Beyond var at Cage lurka bilder av Ellen Page på Google. Et av hans gjentakende visuelle motiver er jo den unge damen i undertøy (både Fahrenheit, Heavy Rain, Kara og Beyond benytter dette), gjerne uten noen reell kontekst eller narrativ betydning. Så ut fra det jeg kan dedusere, handler egentlig alle spilla hans om voyeurisme og sex. Det er greit nok, men vær åpen om det for fandens skyld.

Jeg skal likevel ikke påstå at jeg kjenner David Cage. Han er åpenbart en visjonær type som tiltrekker seg kreti og pleti (heisann, David Bowie). Men jeg tror han høster likså mye åtgaum for teknologien sin som han høster for sin egen evne som historieforteller og film/spillmaker, spesielt i en film/spillbransje post-Avatar. Og så går han på en smell som denne, når hans fetisjismer når dagens lys.

I Paris var han som en liten skolegutt når han skulle vise den smellvakre modellen Jacqui Ainsley at hun var på forsida av nok ei spillblekke. Det var ynkelig å se en 40 år gammal skalla og småtjukk mann oppføre seg slik rundt en par-og-tjue år gammel blond bombshell. Just sayin'.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#47
Min ending

den var dritt.

Blæh. Valgte livet. Og når jeg måtte velge mellom å være forever alone, leve sammen med han indianerduden jeg såvidt møtte i muligens den vprste delen av spillet og Ryan som hun i det minste hadde ... sort of... et forhold til... så ble det Ryan. Aiden er fortsatt med henne HURRA HURRA. Tar det med bort på gamestop nå og ser om jeg finner noe bedre (ride to hell f.eks.) eller bare fikser et gavekort så jeg har til neste utgivelse jeg har lyst på.

hater hvert minutt.