BioShock 2

Lodin

Der Waaaah
Forsåvidt, men folk som krever å få spille FPS med pad på PC er som oftest konsollbabbyer som har oppgradert fra Halo pga. grafikken.

Lodin

Der Waaaah
Og i andre nyheter har de akkurat som i Bio1 brukt den råtteneste måten å skape widescreen på. Patch kommer snart. :rolleyes:

Det der ser mer ut som field of view-fail?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nettopp, det eneste de har gjort er å tilpasse GUI-elementene mens FOV forblir det samme. Det er jo helt konge.

Novastrum

Feminist-elitist
FOV er tydeligvis herpa :sukk: (du ser at man ikke får med seg øverste og nederste delen av 4:3-bildet)

Spilte spillet er par timer i går, og det er god driv i sakene og pen grafikk. Men føler at det mangler litt substans på noen områder. Lyden er generelt god, men noen effekter virker bare helt malplassert, som f.eks. når man skyter på mennesker med anti personell rounds, så overdøves skudd-lyden av *sqvish, splupp og splat*-lyder som kommer når du treffer dem. Flere lydeffekter som lider av samme malplasserthet. Savner også litt *POW*-trøkk fra gunnerne.

Og menyen man kommer inn i før spillet begynner er bare. helt. for. jævlig. Ingen stemningsskapende musikk eller ambientlyd, elendige lydeffekter, menyer som ser dritt ut i 1920x1200, tydelig at de bare har rippa skitet fra 720p. Generelt ser det ut som en strippa, dårlig versjon av menyen i BioShock 1. Ble dritskuffa første gang jeg fyrte opp, særlig pga. mangelen av musikk. Og når du loader spillet ser det igjen ræva ut pga 720p-herpet. Føles veldig ut som venstrehåndsarbeid.

Mildt sagt skuffa over POV-greia også, håper det fikses snarest.

Spiller forøvrig uten vita-chambers og på normal. Vita-chambers er noe forbanna tull som tar bort alt som heter spenning.

CyberK

Finner ikke på noe.
Det som egentlig er litt overraskende er at de lager 16:9 ved å gimpe 4:3 og ikke motsatt. Man skulle jo tro at widescreen var blitt såpass dominerende (spesielt hos folk som bryr seg) at man lagde den med tanke på widescreen og så heller gimpa 4:3-utgaven.

Lodin

Der Waaaah
Å som jeg elsker når utgivere juger gjennom tenna sine.
Hey guys,

I talked to the dev team about controller support for BioShock 2, and I want to let you know that we won’t be adding this into the game in a patch. The decision not to support the controller was not made lightly, and to add it now would take a complete re-envisioning of the UI that the team worked so hard to create.

I’m sorry for those of you who are disappointed, and I want you to know that your comments and concerns have been heard and will be taken in to account when we are planning in the future.

Thanks,

-Elizabeth
For det er ikke bare sånn at de raska sammen no støtte for mus etter at de var ferdig med konsollversjonen. :p

Novastrum

Feminist-elitist
Man kan spille Duke 3D med USB-tilkobla PS2-stikke uten særlig mikmakk for eff.

Ikke at jeg noensinne ville vurdert å bruke håndkontroller i et FPS når jeg har mus og tastatur-mulighet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det UI-et teamet jobba så hardt med å mekke til PC forteller meg at jeg må trykke F for å aktivere veslesøstre når jeg har satt "Use" til midtre musknapp, at jeg må trykke L for å høre på dagbøker når jeg har satt det til E, at jeg må trykke for å bytte ammo når jeg har satt det til mushjul opp (dvs. det vises ikke noe ikon der), og så faens videre. Går heller ikke an å sette noe til musknapp 4, men musknapp 5 er tydeligvis A-OK. Standard Unreal Tournament-muspeker i hovedmenyen er også dead giveaway. Kunne fortalt videre om den fine gamma-instilleren, at det er helt tydelig at spillet kjører inputsystemet fra 360 i spillet men noe sammenraska jall i menyen (sammenlign menyene i enspiller- og flerspillermodien for ytterligere indisier), med mer; er ikke så veldig imponert over portinga at det gjør noe. Spillet er artig, da.

Novastrum

Feminist-elitist
Det yetipants sa. Fy faen jeg nerdraga når jeg så Windows 95-musepekern i menyen. For ikke å snakke om at spillet prøver å fortelle meg at jeg skal bruke F for å plukke opp sisterne, når jeg har satt E som action-knapp. Og for å ikke snakke om at spillet av en eller annen grunn fortsatt lar meg hacke med F, for total confusion liksom.

Men ja, selve spillet er bra da.

Lodin

Der Waaaah
Når det er sagt gjør ganske mange spill det inkludert Ass Effect 2 som alle elsker. Altså gir hint om å bruke den orginale knappen etter at man har endra kontroll.
Tydligvis jævla vanskelig å få hintdrittet til å titte på settingene til spillern og så printe på skjermen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan til sammenligning nevne PC-portene av GTA 4 og Resident Evil 5, som oppdaterer knappeikoner og -indikatorer i sanntid mens du svitsjer mellom kontrollmetoder. Måten du gjør det på er ganske enkelt ved å bruke den kontrolleren du vil, så tilpasser spillet seg automatisk. Sånn det skal være.

Novastrum

Feminist-elitist
Fant nettopp den morsomste løgnen på 2k sine sider:

What’s the FOV and can you change it?
The FOV cannot be changed, and it is set to 75 degrees vertically. The default for users with widescreen monitors will be that they have a horizontally expanded viewport as compared to 4:3 or 5:4 monitors.
http://www.2kgames.com/cultofrapture/article/bioshock2pcmegafeature

Apropos: Det føkkings live-ikonet er MS-paint-klipp-og-lima inn i føkkings åpningsmenyen på PC-versjonen!!! (Svart, firkanta border som vises over den vanlige bakgrunnen)

Er det forresten musikk i menyen på konsollversjonene?

Ellers: spillet blir bare bedre og bedre.