BioShock annonsert!

Lodin

Der Waaaah
Irrational Games originally conceived of its cult-classic hybrid game System Shock 2 as a "spiritual successor" to the original game. And Irrational's next game will, in turn, be a "spiritual successor" to System Shock 2. We're pleased to bring you the first official details on BioShock, a new game that will attempt to further the open-ended, emergent gameplay of the previous games by offering even more choices for players to creatively interact with the world around them and to solve the challenges that face them.
En oppfølger til tidenes kanskje beste PC spill? Jeg trur jeg dævver!
LINKH

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
*kaldsvetter*
Hvis dette er hold i, og ikke feiler...

*drømme seg helt bort*

Edit: Teh gamespot info

HURRA
EDIT: Doh, dette er jo ikke System Shock 2.
" It's important to note: BioShock is not a sequel to any of the System Shock games, nor does it have any official relation to those games."
*skuffet*

Opprinnelig skrevet av Madsy@10.10.2004, 08.13
HURRA
" It's important to note: BioShock is not a sequel to any of the System Shock games, nor does it have any official relation to those games."
*skuffet*
114773​
Who cares? De får uansett ikke lov av EA til å lage System Shock 3.

Men faen, jeg har ventet i nesten fem år for dette, og jeg bryr meg fint lite om det er ikke akkurat en direkte oppfølger til serien, så lenge de lager noe som "ligner" da blir jeg vel og fornøyd. :mrgreen:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Irrational sa at BioShock skulle være en "spiritual successor" til System Shock 2, på samme måte som SS2 var det til SS1.

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av DeltaRaven+10.10.2004, 10.32-->
<!--QuoteBegin-Madsy
@10.10.2004, 08.13
HURRA
*skuffet*
114773​
114792​
[/b]
Hvorfor får de ikke lov?

Uansett er dette en veldig god nyhet. Fikk aldri spilt noe annet en SS2-Demoen, men System Shock spilte jeg en del, og likte det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For dere som likte System Shock kan dette være morsom lesning.
Dere som likte Deus Ex vil muligens finne dette interessant.
Bare følte for å poste de to linkene. :p

Opprinnelig skrevet av Novastrum+10.10.2004, 16.40-->
Opprinnelig skrevet av DeltaRaven@10.10.2004, 10.32
<!--QuoteBegin-Madsy
@10.10.2004, 08.13
HURRA
*skuffet*
114773​

114792​
Hvorfor får de ikke lov?
114891​
[/b]
Hvis ikke EA gir tillatelse for at de kan bruke lisensen til System Shock, så kan ikke de lage den. Han Ken Levine prøvde jo å kjøpe opp rettighetene til System Shock etter at Looking Glass gikk konkurs, men det gikk vist ikke så bra, siden EA nektet plent å gi slipp på den. <_<

Lodin

Der Waaaah
EA er jo ikke bare slemme da. For noen år sida hadde vi brann og PCen samt en masse spill blei smelta om til en ekkel haug med plast. Fikke jo erstatninger (også for en masse hjemmebrent =D ), men problemet var å skaffe en ny versjon av SS2. I ren desperasjon fyrte jeg av en mail til EA sin support med spørsmål om de visste om noen distributører. Jeg fikk tilbake svar fra supportduden at han ble så rørt av mitt problem at han skulle sende meg en ny kopi gratis, måtte bare sende navn og adresse. Noen uker etterpå dukka det opp i posten.
Moralen her er at det fortsatt finnes litt godhet igjen i monsteret akkurat som hos Darth Vader.

OT:
Yay, en ny horror FPS med RPGtrekk laga av folka bak SS2!

har aldri prøvd System shock spillene. men har hørt mye om de da, hvis det er de som Warren spector har laget? er det åltså helt umulig å finne de i butikkene? da får jeg vel gå å laste det ned da, funker like fint det! :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, Warren Spector har laget System Shock-spillene helt alene. Samme med Deus Ex 1 og 2.

D

Deleted member 365

Gjest
Den dagen bondevik blir smart kommer folk til å verdsette spillutviklere/designere..

Snufs... jeg tror aldri det skjer.

ikke helt i samme gata men se hvordan det gikk med REZ

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Shadar@11.10.2004, 19.26
Jeg synes han får alt for lite credit for det der ... samme med stakkars Peter Molyneux. Når skal folk fatte at han gjorde HELE Black & White alene?
115465​
Han hadde med seg resten av Lionhead Studios, vel? Husker jeg leste en artikkelserie i et spillblad om opprettelsen og utviklingen av firmaet hans fram mot B&W-releasen, og det var mange ansatte ... Jeg vet ikke hva hver og en gjorde, though.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
*Kremt* Det var ment ironisk. :p
Apropos, jeg leste et sitat en gang. Det gikk omtrent slik (bare på engelsk, da):
""Det er synd og skam at spillpressen har en tendens til å kreditere ferdige spill til én enkelt person - det vitner om manglende respekt for den enorme teaminnsatsen det krever å gjøre ferdig et spill." --Warren Spector, skaper av System Shock-, Thief- og Deus Ex-spillene"
Å, bittersøte ironi. :p

Lodin

Der Waaaah
Har jeg ikke fin avatar for tiden dere?

Forresten så finnes begge System Shock spilla et eller annet sted der ute på nettet til nedlasting. *host* lave hunder *host*
Tenker det går bra all den tid EA ikke er intresert i å selge spilla lenger.

Novastrum

Feminist-elitist
Finnes det noen måte å spille System Shock 2 i XP? (selvfølgelig gjør det det, men jeg har ikke funnet det ut enda.)
Hjelp, vær så snill. :flau:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Er ikke det bare å høyreklikke på ikonet -> properties -> compatibility ?