Fiser litt rundt på Bioshock Infinite om dagen.
(DISKLÆIMER: Er ikke ferdig, men begynner å føle at jeg nærmer meg slutten)
Personlig er det en veldig ambivalent opplevelse for min del. Estetikken er fantastisk, designet er av en annen verden og hele universet er proppfullt av liv, sjarm og særegenhet. Man skjønner godt det er en visjonær bak hele spillet, uten tvil et spill som kan grense over til "er spill kunst"-diskusjonen. Stemmeskuespillet er overraskende godt, detaljnivået er rikt, humoren er satirisk og subtil.
På en annen side er dette en rett fram pang-pang med åpne korridorer. Føler at det er lite rom til storslått utforskning og man blir geleidet igjennom alt. Hver gang jeg starter spiller, går inn i iron sight for å plaffe kommer det opp en beskjed om hvilken knapp som skal trykkes på for å se normalt igjen. Ser at man kan skru av det, men gjett hva; Det hjalp ikke.
Spillteknisk funker fortellerstilen relativt godt, men føler at det prøver å være mer Japansk enn det behøver å være. Skytingen har jeg litt problemer med også. Lyddesignet er knall til tider, men det gir meg ingen følelse av våpen med kraft, samt at jeg synes skytinga er steril og klinisk på et vis.
Alt i alt så er det jo et godt spill, men jeg tar meg selv i å elske segmentene der man utforsker og ser, men er ganske likegyldig til de man løper rundt som Rambo. Føler egentlig at Bioshock Infinite er dagens versjon av spillverdens Requiem for a Dream; Det er greia alle MÅ like, lzm fårratte det bare er SÅ bra.
Er som sagt ikke helt ferdig ennå, kanskje spillet drar meg i en helt annen retning og gir meg en skikkelig god opplevelse alt i alt