Bioshock [PC, X360]

#21
SITAT(Yetipants @ 08.09.07, 02.30) 81043
- Så, ja. En del biter faller på plass, og det viser seg at spilleren er Andrew Ryans stjålne (av Fontaine, som lever og har det bare bra, takk) sønn, genmodifisert til å vokse seg stor og sterk på rekordtid, og hjernevasket til å endevende Rapture og drepe Ryan, for så å gi tømmene til Atlas, som egentlig er Fontaine. [/b]
Jeg hadde inntrykk av at den Jasmine dama ikke hadde fortalt Ryan om graviditeten, og at unnfangelsen var regisert av Fontaine & co. Vet ikke om jeg gidder spille frem til akkurat de rette spøkelsessekvensene til å finne det ut, men er nysgjerrig nok til å spør om noen kan verifisere det ene eller andre.

I dagboka sier hun: "That creepy Dr. Tenenbaum promised me it wasn't gonna be a real pregnancy, they'd just take the egg out once Mr. Ryan and I had... I needed the money so bad... But I know Mr. Ryan's gonna suss it out, gonna know I wasn't being careful... gonna know I sold the... Mr. Ryan's gonna be so mad at me..."

Hvorfor jeg bryr meg...? Nei si det... Jeg tolket Ryan's passivitet i den endelige konfrontasjonen som utslag av en slags latent farsfølelse; noe jeg syntes var litt søkt, hvis Jack var to år gammel, og oppfostret helt uten hans viten...

Når det gjelder den skremselsgreia, synest jeg ikke man skal holde det mot spillet at den ikke klarer å holde oppe intensiteten lenger enn det den gjør. Når jeg går over spillet i hukommelsen, er det vel egentlig bare første nivå (welcome / medical) som har de eksplisitt "RÆÆÆH!-Vart-du-skræmt-no!?" sekvensene. Ellers var det vel bare første gang en Houdini splicer tappet meg på skulderen og sa hallo jeg fikk en skikkelig støkk, uten at jeg syns spillet manglet noe av den grunn. Synest for meg at spillet går over til ting som skal treffe deg mer i hodet enn i magen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er jo grenser hva man får plass til av historiefortelling hvis man skal drive å gaule 'BØH!' hele tida.

Tjah, nettopp rundet spillet selv, og som sagt, litt grunnere enn forventet, men ett bunnsolid spill uansett. Det lider jo litt av RPG-sjangerens paradoks om at jo lenger tid du driter i historien og tværer trivielle greier for å oppgradere deg selv, jo lettere (og mer trivielle) blir de episke delene.

Ser at mange nevner at vita chamber på hvert hushjørne ødelegger litt av vanskegraden, selv spillte jeg gjennom uten at det helt gikk opp for meg at jeg ikke tapte noe på å bli gjennfødt. Så personlig hadde jeg en lillefinger på F8 hele tida, og synest ting var vanskelig nok på medium. Jeg brukte heller ikke så mye stun&wrench kombinasjon at den syntest kjip.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Stun+skiftnøkkel fungerer bare når du er one-on-one, egentlig; selv syntes jeg igrunn armbrøsten var mye mer ubalansert. Med litt trening ble det ett nytt lik hver gang jeg skjøt, for ikke å snakke om snubletrådene. Uansett et staselig våpen som aldri ble kjedelig. :)
 
#23
SITAT(Yetipants @ 21.09.07, 03.24) 82877
Uansett et staselig våpen som aldri ble kjedelig. :)
[/b]
Hehe, joda. Kamelon tonic+Armbrøst var morsom, og så kunne jeg innbille meg at jeg var i et skikkelig snikespill.

Når det kommer til den labre slutten tror jeg hovedankepunktet mitt må bli hvor absolutt endimensjonal Fontaine endte opp som skurk. Etter å ha møtt Tenenbaum og Ryan var han en stor skuffelse, i samme kategori som Steinman og Cohen: karikaturer overspillt for komisk effekt. Han var mer interesant i historiene fra kasettspillerene, enn i det endelige klimakset. Suchong var en dypere karakter, og det eneste han gjorde var å ligge på et bord med en enorm drill i brystkassen.
 
#24
SITAT(Yetipants @ 21.09.07, 01.24) 82877
Stun+skiftnøkkel fungerer bare når du er one-on-one, egentlig; selv syntes jeg igrunn armbrøsten var mye mer ubalansert. Med litt trening ble det ett nytt lik hver gang jeg skjøt, for ikke å snakke om snubletrådene. Uansett et staselig våpen som aldri ble kjedelig. :)
[/b]
Brukte kun elekrosjokk+skiftnøkkel når jeg spilte hard. Ingen penge, amo eller liv problemer gjennom hele spillet. Bare å bruke dem rette plasmidslottene. Ekstra skade, bedre fart, elektrosjock+ masse kameraoppgraderinger... Enkelt som fy!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#26
Ken Levine går ut og sier at den to-delte endinga på spillet ikke var hans idé.

SITAT
..it was never my intention to do two endings for the game. It sort of came very late and it was something that was requested by somebody up the food chain from me.

One of the reasons I was opposed to multiple endings is I never want to do things that have multiple digital outcomes, versus analog outcomes. I want to do it like the weapons system in the combat in BioShock. There are a million different things you can do in every combat; you can play it a million different ways. Looking into the future for the franchise, that's something I want to [figure out], that by the time you get to the ending of that choice path, you have a sense of your impact on the world through lots of little permutations rather than like a giant ending piece, if you follow my meaning.

And I think we did a reasonably good job with [the endings], but there are just two of them. And this is not a game about A and B. This is a game about one through 1 million, and all those permutations of choice. And as I think about the future of the franchise, that's where I want to take that.[/b]
Fint å se at dette ikke var hans verk, men meget skuffende å se at det som essensielt er hans spill og visjon blir korrumpert av folk høyere oppe i systemet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#27
Når skal han innrømme at hele siste kle-deg-ut-som-en-dust-og-løp-etter-jentungen-å-faen-fontaine-er-gærn-greia også ikke var hans skyld, men at de ble rusha? For det var virkelig magre greier. Især når grunnlaget er at "jentungene du reddet og som vet at du reddet dem og som ikke gjør annet enn å snakke pent om deg og som Tenenbaum mer eller mindre styrer; nei de STOLER IKKE PÅ DEG FØR DU HAR KLEDD DEG UT SOM STOREFAR." Great, bob. Gå og let etter støvlene i biblioteket nå.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
Du lukter ikke nok av testikler. Fort, finn litt kråkebollesvette og søl det inn i drakta di!
 

Lodin

Der Waaaah
#29
Dette er det mest sinnsykt fete spillet noensinne!
Dette kunne jeg muligens ha sagt etter å ha spilt det, men det kan jeg så klart ikke. For å i det hele tatt kunne legge det inn må man så klart vœre kobla opp mot nettet. Spillet må nemlig aktiveres.
Forøvrig tok det meg bare sekunder å finne tre måter å komme seg forbi registreringa, men ingen funker for meg.
Dermed ønsker jeg bare å gi utviklerne en liten HURRR fra dypet av mitt hjerte. Super måte å stanse pirater!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#30
Er det nå jeg skal si old, Lodin? :D
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Bare pass deg, jeg vet hvordan man dreper folk med en tannbørste. <_<
Ellers fikk jeg endelig aktivert det i går. Skumle saker.