BioShock (PC, Xbox 360)

Hjelp meg litt homser og lesber!

Mine specs: (5 år gammel pc)

AMD XP 3000+ 2.16 GHz
512 MB RAM
Radeon 9600 pro 128MB

Får jeg spilt spillet, eller går alt til helvete idet jeg setter inn DVD'n?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tenker jeg tester demoen i kveld eller en av dagene; kassa mi er en sånn Core2Duo-sak med 1,83GHz eller noe, 2GB RAM og en ATi Radeon X1950XTX/512MB. Burde kunne kjøre greit med alt på maks da, eller hur? Håper det, iallfall. Uansett vil forhåpentligvis Fraps-benchmarking gi noen svar.

Nilo: Både RAM og skjermkort ligger på smertegrensen i kassa di, jeg ville bli overrasket om du får noen særlig flyt i opplevelsen med de specsa der.
 
Nilo: Bioshock krever Shader Model 3.0-støtte, noe verken ditt eller mitt grafikkort har. Resultatet er følgende.
[/b]
Damn! Hva burde jeg gjøre da? Like godt kjøpe en ny maskin? Jeg laster ned demoen nå, bare for å sjekke.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHzx2
Asus P5B DELUXE, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
3GB Corsair Dominator DDR2 6400
Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

Kjører demoen i 1680x1050 med ting på max, har enda ikke merket noen lag eller glitching. Ting ser jævlig deilig ut, men det er noen teksturer jeg synes kan ha hatt større oppløsning, men det bryr meg ikke nevneverdig.

Men ja, dette spillet blir orgasmisk bra. :elsk:
 

Novastrum

Feminist-elitist
Skal teste det ikveld jeg også.
C2D E6300 1,83 Ghz
2 Gb ram - for anledningen kanskje 3 eller 4. (hvis det har noen hensikt)
Radeon X1950GT 256Mb
Håper på å få det nogenlunde flytende i 1280x720.

Ser forresten ut til at det er en sprekk i paradis i forhold til måten utviklerene har valgt å fremvise widescreen på:
Widescreen får mindre synsvinkel enn 4:3

Kjipt, men forhåpentligvis kommer det en patch, det virkelig kjipe er at det er slik på 360-versjonen også. Håper dette blir fikset uten at det går utover ressursene.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jess jess, testet akkurat de beta-driverne til nVidia og det ga faktisk en aldri så liten puff. Så, hvis noen her med et sånt GeKraft-kort stresser litt med frameraten så er det bare å hive inn disse(link finner du på forrige side i en post av kakarlsen). Merk: det er kun en betaversjon, men de slipper nok den ferdige utgaven snart.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
SITAT(Novastrum @ 21.08.07, 09.28) 78548
En skummel hindring er dog; at Internet føkket seg hjemme i går, så hvis det ikke kommer opp før fredag blir det en eller annen desperat løpe-til-nærmeste-spillbutikk og kjøpe PC-versjon-løsning.
[/b]
Se opp! Mener det er sånn at spillet må aktiveres over Steam uansett.
 
Skal teste helvetet på macen min for å se hvordan det funker, er ikke så glad i fps på konsoll egentlig så hvis det funker greit kjøper jeg pc-utgaven.
 
SITAT(Revan @ 20.08.07, 19.58) 78468
Du har jo en Xbox 360, hvorfor laster du ikke ned demoen der?
[/b]
Fordi jeg skulle laste ned spill jeg allerede eier fra Steam som HL2, CS 1.6 osv.
Testet demoen på Xbox 360, faller kanskje ikke helt i min kategori ved første øyekast.
Men nå har jeg blitt medlem hos G-vip.com, tenkte jeg skulle slenge den i listen over spill som de sender meg. (tenk brafilm.no prinsippet, bare spill)

Da slipper jeg i det minste å bruke 500kr på noe jeg eventuelt ikke akter å fullføre :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Novastrum vant.
 
Nå har jeg klart demoen, og likte spillet veldig godt. Likte stemningen og audiodagbøkene som man kunne plukke opp. Blir garantert å kjøpe det til X-BOX 360, når jeg nå en gang skaffer meg en. Spillet funket fint med alt på maks (som overrasket meg siden maskinen min er to år gammel og ikke er bygd for å spille på), men jeg foretrekker å spille på konsoll framfor pc.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Da har jeg testet PC-demoen. Det fungerte strykende på 1366x768 (native-oppløsning på LCD-TVen min) med alle effekter på max. Var veldig likt 360-versjonen , bortsett fra mangelen på anti-aliasing*. Det så med andre ord meget pent ut. Jeg la ikke merke til noe hakking whatsoever, noe som er rimelig imponerende med X1950GT som jo kan ansees som et veldig billig skjermkort (899,- komplett.no). Gleder meg ikke mindre akkurat. Jeg liker kontrollene med mus og tastatur veldig mye bedre, og av en eller annen grunn lever jeg meg bedre inn i spillet med denne typen kontroll, og legger mer merke til detaljer.

Det meste så hakket freshere ut enn på 360, virker som om teksturene og bumpmappingen er en god del bedre. Så da er det klart at det også blir innkjøp av en PC-versjon. Veldig fornøyd. Hadde ikke drømt om alt på maks. Fredagen kan ikke komme fort nok.

*Mangelen på AA var overraskende lite plagsomt - god post-prosessing har skylda?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Du trenger egentlig ikke AA, med mindre du kjører en lav oppløsning. spillet ser fantastisk ut og jeg har ikke lagt merke til noen hakkete kanter enda. Det har vært snakk om at man kan slå på AA via drivere, men dette har jeg ikke prøvd selv enda. Er mer opptatt av hvordan widescreen-støtten blir.
 
Var nettopp innom EBGames, for å høre om det bare var å droppe innom på fredag og plukke opp 360-versjonen. Av en eller annen idiotisk grunn som han bak kassen ikke ville ut med, kunne jeg bare kjøpe Collector's boksen. De kunne ikke selge den vanlige 360-utgaven før den 31. august. Om det var PC-versjonen jeg ville ha kunne jeg velge mellom vanlig og Collector's boksen. :/
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hvilken EB Games var du innom?

Og for trådens skyld, ja, jeg skal spille dette spillet jeg og. Blir dog på 360 :)