Black

Hmm, 1måned på å skrape sammen 15k til ny pc asså <_< Kan de ikke bare utsette dette og oblivion til sommern da sånn at jeg slipper å lide meg igjennom heselig gfx pågrunn av bad harware? :svette:

kommer Black(xbox) til å funke på xbox360?

åå håper det.. har på følesen av det kan være et bra spill til dem som venter på Halo 3

Lodin

Der Waaaah
Tja, dette lover jo ikke så bra. Enda et Killzone? :ehm...:
So, the demo for Criterions' "Black" is out then...[/b]
...and, what demo have previewers been playing?

Everything I've read about this game thus far talks about how deep the combat system is, and how much it has to offer, and how, since everything is deformable (re: blow-uppable), it makes the game a feast to the senses, et al.

Now, I've played through this thing about 10 times, trying to get to all the exciting bits where my mind is blown and I can't rave enough about it, yet I think I've still to find them. What I have found is a pretty weak demo, with semi-smart AI, pretty graphics for current-gen hardware (the demo is available on PS2), and some neat game mechanics (re: actually nice look deformable terrain, unlike Red Faction 1/2).

What else have I found? Slow control, bad (no) damage modelling on characters, generic weapons in a game where 'the guns are the main character', weapons that do very little actual damage to opponents (10-ish shots from an AK-47 seem reasonable to kill? How about 2 shotgun blasts at close range?), and the shortest demo I've ever played (2 minutes front to back is my current record).

Now, G R A N T E D, it is a demo, and I'm not going to pooh-pooh it on that alone, but come on; previewers have been wetting thier pants over THIS for the last 6 months? If this is the supposed "last hurrah" of the current gen, I'd like to give another 6 month window for a real hurrah. Once again, I don't want to shit all over the game itself because of a soft demo, but even the Riddick demo was better than this, and THAT was a shitty demo. I bring that up because THANKFULLY, Riddick was a fantastic game, bucking the stigmata of the ugly demo.

Let's hope Black can do that too, as it looks like it would be nice to play, from what all the previews tell me.[/b]
Tatt fra det vanlige stedet.

Og det vanlige stedet er.. ?

Uansett, håper på en god nok multiplayer. Singleplayer FPS er ikke fullt så spennende for meg lenger. Med mindre det er A+ materiale tvers igjennom.

SHDR

Gullmedlem
Synes ikke Black virker særlig overbevisende. Demoen jeg så sammen med Oerhört gav meg iallfall ikke særlig mye mersmak. Det var teknisk kompetent og det var jo bråkete og voldelig og stort og slemt, men det gav meg absolutt ingenting. Det så ikke ut som en opplevelse jeg ønsket å ta del i. Det virket som Burnout med gønnere, og det er antakelig gøy like lenge som Burnout: I omtrent halvannen time.

Jeg gir det en sjanse. Men jeg forventer meg svært lite.

<div class='quotemain'>
Uansett, håper på en god nok multiplayer.
[/b]
Har du ikke følgt med? :p

Spillet er kun ment for single player. MP har det aldri vært snakk om.
[/b][/quote]

Seriøst ?

Psssh.. Da kommer sannsynligvis spillet gli glatt forbi meg *gjesp*

Seriøst ?

Psssh.. Da kommer sannsynligvis spillet gli glatt forbi meg *gjesp*
[/b]
Det er seriøst ja. Jeg siterer fra TeamXbox:

Before all of you Xbox Live junkies get any ideas in your head, let's deflate any expectations of multiplayer, as Black will be single-player only. Boo, hiss -- right? According to Criterion, this was a design decision to focus solely on the single-player experience, and to give that aspect of the game all the TLC that it needs by the time the game ships mid-2006.[/b]
Kilde

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
The 1UP Show har nå hatt om Black i to episoder (10 og 11), og det ser rett og slett svintøft ut. Det er en god stund siden jeg har spilt et skikkelig 'drepe mennesker'-spill, og jeg tror Black til PS2 blir mitt neste innkjøp.

Det ser ut som Criterion vet akkurat hva de driver med. Sjekk spesielt ut ep 11 av 1UP Show for å se et bra intervju med Alex Ward hvor han driter på PC-spillere. :ler:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjah... hvis det er effektene og det at man kan skyte gjennom vegger som er det store trekkplasteret, da stiller jeg meg avventende enn så lenge. Man kunne skyte gjennom vegger i Red Faction også, og det var like artig som å få ørene spikret fast til veggen.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det store trekkplasteret er ifølge Criterion at dette blir den første FPS-en som virkelig simulerer følelsen av å bruke et skytevåpen. Hva enn de mener med det.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... ikke vet jeg hvor de har vært og funnet våpnene sine, men sist jeg var på tur med hagla kom det rimelig få gnister uansett hva jeg skjøt på, gitt. :p

Lodin

Der Waaaah
Hvor langt inn i framtiden foregår dette a? Kanskje de endelig har klart å lage sånne eksplosive runder som amerikanerea drev å jatta med for noen år siden. :ehm...:

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Jeg er absolutt ingen fan av konsoll-FPS. Hverken atmosfæren eller gameplayet virker mer innbydende enn Killzone, og hva våpnene angår har jeg ikke brydd meg med å finne ut hva som liksom skal gjøre dem så banebrytende.

CyberK

Finner ikke på noe.
Nå har jeg faktisk hatt den store gleden av å spille en demo av dette spillet, og det kan bare beskrives slik: Våpenfetisjistenes våte drøm. Våpnene er jævlig chunky (deilig lading og skyting), alle vinduer, biler, vegger etc. kan skytes i filler, og lyden av det hele er på grensen til hørselsskadelig. Grafikken er det herligste man kan tyne ut av en PS2, og du blir sugd rett inn i massemordingen. Desverre er demoen veldig kort, så jeg kan ikke si noe særlig om hvordan det blir i lengden. Jeg tror jeg deler Shadars oppfatning av at det er som Burnout med gønnere, med den viktige forskjellen at jeg har tilbrakt flere døgn inni Burnout 3, uten å bli lei.

OPM har omtalt Black - 4/5

Each level only took OPM reviewer 30 min to play and maybe 45 min on 1 level. I cant believe the game doesn't have more than 8 levels!! There should at least be a few bonus levels. [/b]
After reading the review I am even more set on renting this game. They said the A.I. is weak and the other difficulty levels dont really change the experience just less health packs. THe game took them on normal 6hrs and 50 something minutes to finish. OPM said the only reason to play on the most difficult level would be to get all the weapons and unlimited ammo.

OPM said that if the presentation and graphics wasnt so good the score would be lower since the game is very short and without online,multiplayer etc.[/b]