Blizzard krever at alle bruker sitt rette navn på Battle.Net

Lodin

Der Waaaah
#1
I går avslørte Blizzard at tanken om Real ID ikka bare var noe de løst har vurdert. Fra Starcraft II slippes får Battle.Net nye forum hvor nicks byttes ut med navnet man registrerte kontoen sin med opprinnelig. Siden det falt inn ytterst få folk at den informasjonen noensinne ville bli offentlig har folk flest brukt sitt rette navn og det kan ikke endres retroaktivt.
In the near future, anyone posting or replying to a post on official Blizzard forums will be doing so using their Real ID ... These changes will go into effect on all StarCraft II forums with the launch of the new community site prior to the July 27 release of the game, with the World of Warcraft site and forums following suit near the launch of Cataclysm. Certain classic forums, including the classic Battle.net forums, will remain unchanged.
Så hva syns vi?
Personlig bruker jeg aldri offisielle forum siden de er de vprste rævhøla som fins samtidig som jeg driter syltynt om noen finner ut at jeg heter Marius L Ingvaldsen. Planen er vel at folk oppfører seg mer orntlig når alle vet hvem de er (hahaha) og det er jo prisverdig. På den annen side betry dette at hver gang ei jente poster på Bnet nå så vil hu få femti friend requests på Facebook. der har og folk masse intim informasjon som kan brukes mot dem til fek.s finne svar på sikkerhetsspørsmål for å resette passordet på Bnet. Det er og rimlig opplagt at folk kommer til å bli drept eller voldtatt som følge av dette. Desuten får man hu her på døra og det vil ingen oppleve.

 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#2
Det kommer til å bli så jævlig mye facebooksøking og ad hominem atte jøss. Og realm forum smacktalk blir aldri det samme.
 
#3
Åpenbart gjort fordi blizzard er møkklei av å måke gjennom tonn med dritt for å finne noe konstruktivt, stemte for dette etter de kom med realm forum også (som er 6 år siden).

Om det er gjennomtenkt eller ikke gir jeg litt faen i, selvom det egentlig hadde holdt å kunne se Account name istedenfor. Konsekvensene kan jo bli spennende, poster aldri på blizzardforumene uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Som sagt er vel tanken å bekjempe John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory siden folk alltid oppfører seg penere når de må stå til ansvar for handlingene sine. Desverre fungerer det som kjent sjelden i praksis.

E: The implications this will have to people who live their lives online as a 16 year old girl once they're outed by Blizzard as Bob Jones, 47 year old male out of work construction worker, will be glorious.
XD
 

Jante

privileged CIS shitlord
#6
Driter egentlig ganske stort i dette.
 
#7
Inc klager om arbeidsgivere som googler jobbsøkere og finner de på blizz forumz. Eid.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#8
Dette er egentlig et tiltak på Blizzard sin side for å sette en stopper for all griningen. Nå stopper de nemlig all aktivitet på Battle.Net.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Og Blizzard har akkurat deaktivert alle direkte komunikasjonslinjer med brukerne fordi de er oversvømt med raeg. Ikke akkurat uventet.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Derp de derp, en jøpip har starta en blog hvor han graver opp mest mulig personlig informasjon om ansatte i Activisin og Blizzard. Avføringen ble akkurat realistisk.
The big man at Activision. CEO. The source of all Blizzard's community problems of the last few years. Here's his facebook: http://www.facebook.com/people/Bobby-Kotick/637011873
He's not very open, but his friends and family are.

Big donations to the GOP ($28,000 in 2007, and raised over $200k for Bush!) but makes $1.5 million a year and just dumped a huge amount of his company's stock at the beginning of this year. You know, I'd be selling my Blizzard stock right now too.

You'll see that Blizzard's corporate phone and fax are:
Phone: 310-255-2000
Fax: 310-255-2100
in case you want to politely let them know how you feel. Again, we are NOT going for harassment. This page should be creepy enough without WoW nerds harassing people.

But hey, he's a busy man. He's got a wife and three young daughters, ages 6, 9, and 11. The oldest is Gracie, she likes skiing. There are pictures of her that can be found, but I'm not posting them because I think I've made my point there. Anyone messing with his family or kids is a sick fuck, but you know what? There are a lot of sick fucks who play WoW, and as soon as this real id change goes live you will see daily news reports of people who got the attention of one of those sick fucks and had their life ruined.

Here's some information on his wife, Nina Jill Kotick (nee Spiegel), age 46, Fordham University '89 (Law), Tufts University '86, Byram Hills High School '82. She used to be a lawyer in New York, passing her NY bar exam in 1990, but later moved with Bobby to CA and got her license in December 1995. With the exception of the time she forgot to pay her bar fees in '99 (Oops!) and her license was suspended, it's been smooth sailing.

If you want to reach her, try (310) 255-2639, (310) 279-3599, or email her at nkotick@yahoo.com

The beautiful family's current address is either 1010 or 1011 Cove Way. They own or owned both but surely they don't need two houses, do they?
1011 Cove Way, Beverly Hills, California 90210
They spent $171,708 for renovations a few years ago, nice place!
 
#11
Heh. Navnene deres har vel stått i manualene til spillene dere i flere år. Morsomt at noen prøver å score billige poeng med å gjøre en KJEMPEOPPDAGELSE av at de finner navnene deres akkurat nå.
 
#12
Poenget er vel hvor langt man kommer med kun et fult navn, internettveteraner husker vel hva anon har klart kun med bilder av en tomt og et fornavn. Det er liten tvil om at helvete braker løs når de gir ut fult navn på alle som poster og gir tilgang til fult navn på friend requests. Nå er jeg ikke helt sikker på om man fortsatt kan adde folk til friends på "gamle måten" (at man kun ser ingame server-nick) i WoW, men det burde være det. Strengt talt hadde det holdt lenge med account-name.

Den eneste måten dette påvirker meg på er at jeg kommer som sagt til å være litt mer varsom med hvem jeg adder til friends, noe som egentlig er veldig synd. Jeg har heller ikke no behov for å vite om noen spiller et annent blizzardspill. Alt i alt et svak forsøk på en slags steam meets facebook-crossover. Det jeg faktisk er usikker på er hva Blizzard har å tjene på dette.
 
#14
Det er jo tvil om de prøver på no mafia her og jeg liker det ikke heller. :( Som andre har sagt så ødelegger ikke dette kun for trolls, men for hele miljøet.
 
#15
Eivind, kan hvertfall bekrefte at det fortsatt er mulig legge folk til på gamlemåten.