[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

demake

Seksuelt godteri
Du er et ordentlig skjermbilde!
 

demake

Seksuelt godteri
Etter å sett dette har jeg begynt å rate alle beskjeder jeg ser som fine.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Så, om alt går etter planen er dette helga jeg dytter inn Bloodborne . Jeg eier både Demon's Souls , og Dark Souls 1 og 2, men ikke fullført noen av de grunna den mentale knekken jeg får av å ikke klare å sette meg inn i det (mye pga ryggsmerter og at jeg dermed ikke klarer å fokusere like heftig og lenge som jeg skulle ønske )

Så jeg trenger litt hjelp til å gjøre ting litt mer overkommelig i startfasen .

Derfor ber jeg om følgende råd;

- Hvordan klasse bør man satse på?
- Hvilke specs bør man satse på?
- Tips og triks generelt sett?
- Noe annet jeg trenger å vite from the get go?

Trenger ikke tenke altfor mye på spoilers, for man kjenner konseptet og faen, men trenger ikke å poste alle strategier for å ta alle bosser og lignende

KlemZ
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg valgte Waste of Skin, den anbefales hvis du hater deg selv iallfall.

Nei: Hvis du vil ha digre, fuck-off sverd, da satser du på en som gir Strength. Hvis du vil ha mindre, kjappere våpen, da er det Skill som gjelder. Hvis du vil gjøre masse skade med skytevåpen, da er det Bloodtinge. Spellz er Arcane. Men! Det er viktig å huske på at du bruker trick weapons minst 90% av tida, så Strength og Skill er per def mye viktigere enn Bloodtinge og Arcane, rett og slett fordi du har en hard cap på Quicksilver Bullets (som er ammo for skytevåpen og magi) som fysisk forhindrer deg i å bruke dem hele tida. For eksempel hadde jeg spilt gjennom mesteparten av spillet før jeg fant ut at det i det hele tatt var med magi. Sier kanskje mest om meg, da.

Men ja, les deg opp på hvilke våpen som finnes og velg det et som ser bra ut. Selv starta jeg med Saw Cleaver, som er veldig allsidig og et skikkelig allround-våpen, men gikk over til Ludwig's Holy Blade etter hvert fordi herregud bare se på det. Legg merke til at en del våpen ikke er tilgjengelige før langt ut i spillet, gå for ett du får på starten og blink deg ut ett du skal over på etter hvert. Merk også at uten DLC er det bare en enkelt Blood Rock (kreves for +10-oppgradering) i hele hoveddelen av spillet per gjennomspilling, visstnok kan du farme ut et par til fra Chalice Dungeons men det er antageligvis såpass langt uti at det ikke er praktisk mulig på NG.

Ja, og starten er - iallfall var den det for meg - drita vanskelig før du kommer ordentlig inn i spillet. Og det kan ta en stund, basert på hvor mye Souls du har spilt før og hvor mye du må avlære deg først. Men det er lett verdt det, og jeg kan avsløre at jeg syntes dette var det letteste Souls-spillet før DS3 tikka inn.

Men ja, generelle tips: Øv på når det lønner seg å slå tilbake for å få liv, dvs. at du angriper ved første mulige åpning, men uten å bli knæsa igjen. Da må du klare å lese angrepene til fiendene, og huske når det er åpninger. Og: Øv på timinga for charges, dodges og transformations. Du kan helt fint knyte sammen flere kombostrenger ved å legge inn transformations på rett sted og virkelig ruinere det du treffer.
 
Sist redigert:

Shinra85

Spillegals effort emo
Takker så mye ! Blir å lese litt om det der . Ser ikke på det at det er litt lettere som en kjip ting , kan være en god inngangsport
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Absolutt. Når det er sagt så er det definitivt ei kneik der, og det kommer noen bøyger etter hvert (Forbidden Woods var - som forventet - hatobjekt da jeg begynte å søke litt rundt etter å ha runda det (ps det er en god kilde til næringsrik raeg å invadere i Forbidden Woods)), men de aller fleste greiene som gir stress er valgfrie.

Helt til du kommer til DLC-pakka, da. =D
 
Ragequitta dette spillet i 2015, lenge før førsteboss. Fem år senere har jeg tatt det opp igjen. Elsker det! Har tatt to bosser og har utforsket litt rundt omkring i Gamle Skinkeby, men det er en gærning som driver og skyter på meg med gatling gun fra et tak på andre siden av byen og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå videre. I morra tenker jeg å gå tilbake til den store katedralen og utforske en dør eller to som jeg enda ikke har vært innom, satser på at det er dit jeg egentlig skal. Fader Gazza var forresten veldig enkel og ble drapsdrept på første forsøk, stikk i strid med hva jeg leser tidligere i tråden her. Førsteboss på brua trengte derimot en fem-seks forsøk. Mulig jeg har grindet litt mer enn nødvendig siden da.

Spiller dette i en slags coop med det andre medlemmet av husstanden, type «ett liv hver». Fungerer utmerket, og det hjelper litt på nervene når man er to om det, selv om skammen ved å miste tusenvis av blodekkos blir desto større når man failer. Nå har vi store planer om å fortsette med Dark Souls-trilogien og selvfølgelig Demon’s på PS5 så snart vi er gjennom detta her. Føler at jeg endelig er med i en slags eliteklubb.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Ser at du glemte Sekiro når du listet opp From-spill du skal spille. Åpenbart en feil, siden det er det beste spillet deres.