Blue Dragon (X360) lansert i Japan

Kilik

Lokal moderator
Utrolig, men sant...kø for et Xbox-spill i Japan: Link

For de uinvidde snakker vi her om et JRPG utviklet av Hironobu Sakaguchi, mannen bak Final Fantasy-serien, som er lederen for prosjektet. Akira Toriyama, skaperen av Dragon Ball-serien, er art designer. Nobuo Uematsu, mannen som har laget det meste av musikken til Final Fantasy-serien, er hovedkomponist. Verdt å merke seg at det siste spillet de laget sammen var Chrono Trigger...

MS har et mål om å selge 200 000 kopier i Japan. Dette blir nok vinn eller forsvinn for X360 i Japan.

Interessant, ikke ofte man ser slike tilstander. Men den Blue Dragon pakken japanerne får er kul, kunne tenkt meg den selv. Mye for pengene.

Det er vel dette spillet samt Lost Odyssey som er Microsofts håp om klare seg i Japan?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, sto litt om det i nyeste Edge. Så på skjermbildene at grafikken minnet en del om det lille jeg har lest av Dragon Ball (den mangaserien som kom ut i Norge for et par år siden), og at det så ut som om figurene var laget av plastilina eller leire eller noe sånt. Veldig stilig.

Det sto også at det var bevisst laget som et veldig sjangertro JRPG, for å kroke japanerne på 360-kassa. :)

Kan sikkert scanne litt (sto en spalte eller to om Tapt Odysse også), hvis noen er interessert.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Yetipants @ 08.12.06, 12.45) 40337
Jepp, sto litt om det i nyeste Edge. Så på skjermbildene at grafikken minnet en del om det lille jeg har lest av Dragon Ball (den mangaserien som kom ut i Norge for et par år siden), og at det så ut som om figurene var laget av plastilina eller leire eller noe sånt. Veldig stilig.
[/b]
Det kan ha noe med at karakterdesigneren, Akira Toriyama, også står bak serien Dragon Ball(og jobbet med Chrono Trigger, men det vet du vel). :D

Vil gjerne benytte annledningen til å poste noe filmer fra Blue Dragon

Xboxyde.com

Det ligger også noen filmer rundt opningssekvensen på gt.com også for de som er fryktelig interessert ;)

I

impywimpy

Gjest
Jeg har hørt rykter om at spillet fikk 9,9,9,10 hos Famitsu, og om Famitsu er kjent for å være raus med karakterene, så er det uansett bra. Jeg vet ikke helt om spillet er noe for meg, da jeg aldri har utviklet et forhold til det typiske j-rpget, men for dem som liker slikt blir det sikkert skøy.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Ja, helvete heller. Hvor er de androgyne beinrangel-guttene med langt, bleket hår og brede hofter? Og hvor er de lettkledde beltespennevidundrene av noen kvinnemennesker som stønner og bærer seg bare de gjør noe mer enn å åpne kjeften? Shitty ass!

SITAT(Mandark @ 08.12.06, 22.25) 40494
Ja, helvete heller. Hvor er de androgyne beinrangel-guttene med langt, bleket hår og brede hofter? Og hvor er de lettkledde beltespennevidundrene av noen kvinnemennesker som stønner og bærer seg bare de gjør noe mer enn å åpne kjeften? Shitty ass!
[/b]
Mensen eller?

Synes det høres ut som Uematsu har fått tilbake inspirasjonen sin...

SHDR

Gullmedlem
Sikker? Her jeg sitter høres det ut som han fortsatt famler rundt i mørket på jakt etter talentet sitt ...

Jeg har litt lyst på det. Må bare skaffe meg Dragon Quest VIII først. Jeg hører de to har en del til felles, så hvis jeg liker det (billige og visstnok svært bra) DQVIII, tar jeg en titt på dette også når det treffer våre breddegrader. At Toriyama, Uematsu og Sakaguchi står bak gir jeg ærlig talt en lang, hellig faen i. Sakaguchi har aldri slått meg som en mann med noe særlig visjon. Toriyama er absolutt ikke bransjens beste character designer ... at hans fremste virke er Dragon Ball Z er vel, hvis noe, et godt bevis på det.

SITAT(SHDR @ 09.12.06, 12.56) 40591
Sikker? Her jeg sitter høres det ut som han fortsatt famler rundt i mørket på jakt etter talentet sitt ...
[/b]
Tja, god musikk tar man ikke alltid til seg med det første. Men uansett, jeg synes det høres ut som musikk som vokser, og har du sjekket ut den relativt vakre piano-melodien i introduksjonen til spillet (det første to minuttene eller noe sånt). Uansett, spillmusikken er som oftest direkte relatert til spillopplevelsen, så når man ikke har spillt spillet så kan soundtracken sjelden gi deg noe. Når du hører Aeris theme vil du med en gang koble den til en særdeles viktig del i FFVII, og opplevelsen av å spille det kommer tilbake til deg som nostalgi.

Så god spillmusikk vil ikke alltid være givende for en som aldri har spillt spillet. Selvsagt finnes det unntak, men man har som regel et bedre inntrykk av et soundtrack etter at man har spillt spillet. Så fremt man har likt spillet da.

De første salgstallene er nå klare, som viser at Blue Dragon har solgt over 80 000 eksemplarer den første uken spillet har vært i salg.

SITAT
1. (PS2, Bandai Namco) Gundam SEED: Federation vs ZAFT II - 337,559
2. (PS2, Sega) Yakuza 2 - 274,822
3. (DS, Pokemon) Pokemon Diamond - 98,859 / 1,996,275
4. (X360, Microsoft) Blue Dragon - 80,348
5. (DS, Pokemon) Pokemon Pearl - 75,206 / 1,669,367
6. (Wii, Nintendo) Wii Sports - 72,382 / 248,549
7. (DS, Nintendo) Kirby Squeek Squad - 66,421 / 465,462
8. (Wii, Nintendo) Wii Play - 62,863 / 237,160
9. (DS, Nintendo) Jump Ultimate Stars - 62,068 / 278,640
10. (DS, Nintendo) Common Knowledge Training - 55,208 / 720,752[/b]

Kilik

Lokal moderator
Alt er relativt. Til å være et Xbox-spill i Japan: Ekstremt bra. 180.000 har X360 i Japan. Til å være et høybudsjetts JRPG med tidligere profilerte Square-folk bak spakene: Middelmådig.

Zelda er forresten på en skuffende 17.plass...