Boom Blox [Wii]

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#1
Ser at mange klager over hele causual-greia til Wii, og om du er en av dem kan du muligens bare slutte å lese med en gang. Men det har seg nemlig slik at jeg kikket gjennom Dagbladet her om dagen, og kom over en anmeldelse av Boom Blox, et slags puslespill til Wii som jeg har oversett totalt. Visstnok et veldig causual spill, men etter å ha tatt en kikk på litt videoer og anmeldelser er jeg giret som bare det :D Spillet er presentert i i den klassiske simple og søte stilen, og slikt er jeg en sucker for.

Så hva går det ut på? Det er som sagt et slags puslespill, hvor målet stort sett er å rive ned blokker, enten Jenga-style ved å dra i dem, eller ved å kaste en tennisball på dem. De ulike blokkene har dessuten ulik gravitasjon, for eksempel detter de grønne blokkene oppover, om jeg har forstått det riktig.

Hum, hum. Et kjapt søk på Wikipedia forteller meg at dette allerede er ute i butikkene. Jeg har ikke fulgt særlig med i Wii-verdenen i det siste. Noen som har kjøpt/prøvd/kjøpt og prøvd det?




1opp
IGN
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
1UP har runket over dette spillet på podcastene sine den siste måneden, og det virker gøy. Det er ute i Norge, men jeg er ikke så keen på det at jeg har lyst til å betale 600 …
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Folk sier det er verdt det, men ikke til full pris. Asshole physics blir iallefall aldri gammelt.
Selv skal jeg ha det før eller siden, men det blir vel helst brukt siden.
 
#4
Kjøpte spillet på release og kan anbefales.

Skaffet det først og fremst for å spille noe med samboeren, men ble overrasket hvor engasjerende jeg synes spillet var.

Vi har spilt det en hel del på kveldene i det siste og går ikke lei med det første.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Så det er som om jeg har stappa opp en masse tønner i østre Bohan og en annen dick har lina opp bilene sine for at de skal treffe akkurat det rette punktet og gi meg 10.000 dollars når hele greia kolapser?

Eller du bare liker å sprenge ting?
 

Endre

Ødela forumet
#6
Kjøpte det på EB i går (449,-), uten å vite hva det egentlig gikk ut på, men at det skulle være ålreit (hold kjeft). Og det var det heldigvis! Har pløya gjennom training- og explore-greiene for å lære meg hvordan de forskjellige blokkene fungerer (noen bare forsvinner når du treffer de, andre eksploderer, mens en tredje type må treffe en av samme slag før den eksploderer, og øh ... noen fungerer som raketter, og så er det sikkert noen jeg har glemt).

Gameplayet går i hovedsak ut på å øh ... leke med de forskjellige klossene for å rase tårn eller andre konstruksjoner, så jeg forventa at fysikken skulle være konsekvent, og det ser det ut til at den er. Det er ganske mange forskjellige måter man kan rase et svært tårn på, og det hele virker ganske fintfølende, men det er lett å lære seg hvordan de forskjellige klossene og ballene man kaster reagerer med hverandre, så gjelder det bare å finjustere for å få akkurat det resultatet man ønsker. På den måten skal det være mulig å få gull på alle de vanskelige oppgavene (og tilfredsstillelsen ved å få til en vanskelig jævel av en oppgave er stor!), og etter min erfaring er det lettere å bli irritert på seg selv fordi man ikke helt forstår oppgaven, heller enn at man blir irritert på spillet fordi det ikke oppfører seg som man ønsker.

For å pirke litt kan jeg nevne at bakgrunnsmusikken irriterte meg en smule (tenk The Sims :() og oppgavene som minner litt om Jenga har så langt vært de kjipeste. Det kan være fordi jeg ikke fikk oppgaver med eksplosjoner, eller kanskje fordi de oppgavene ikke fungerer best i spillets regler, og det kan føles litt lite forutsigbart når du fjerner klosser. Det er fortsatt for tidlig å si det, men jeg regner med at jeg finner ut av det etter hvert.

Jeg tror ikke jeg ble ferdig med mer enn fem prosent av spillet (det står når du velger profil), og siden jeg spilte hos dama og ikke har med saven hjem, blir jeg nødt til å starte på nytt. Ikke at jeg har noe i mot det. Anbefaler dere i hvert fall å teste det hvis dere synes konseptet virker spennende, og 449,- slår ikke meg som så altfor stivt (det er sikkert mye billigere i nettbutikker?).
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#7
Well, that's it. Dette skal jeg kjøpe. Har altfor mange store blockbuster-titler, det er på tide å ta en sjanse og prøve et nytt konsept (nytt for meg i hvert fall, bedrevitere). :) Enig i at 600 er en litt stiv pris, men om jeg finner det bare litt billigere, sånn 400-500 så skal det definitivt skaffes.
 
#8
For meg virker det som en variant av det gamle domino spillet på Amiga - Push Over - som er et av mine favoritt puslespill noensinne. Tror muligens jeg skal ned og bytte inn PES2008 Wii mot dette.