Brink [PC, PS3, 360]

Lodin

Der Waaaah
#21
Lol, konsollbabbyer.



Forøvrig blir dette å plukke opp ved juletider eller når det havner på salg. Uansett bare noen dager til det skal hekses opp.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
Jeg betaler gladelig de 150 ekstra for å spille det nå mens andre spiller det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Samme her, egentlig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Vel, da har man spilt Brink (mesterrase-versjon) i litt over en time og konklusjonen må være at dette er sakene hvis du liker manneskyt på Internett. Det tar litt tid å venne seg til parkour-styret, men det er passelig digg å kunne klatre oppover vegger og stæsj istedenfor at man alltid må ta den lange veien rundt. Var litt bekymra for at man måtte grinde som satan for å låse opp greier, og det må man forsåvidt, men mye av grindinga er at man spiller gjennom en ganske artig utfordringsmodus som i bunn og grunn er en serie med gode opplæringssekvenser for selve spillet. Til forskjell fra f.eks. CoD låser man ikke opp bestemte perks mens man levler, man får mynter man kan kjøpe perks for (våpen må fortsatt tjenes opp med levels etter hva jeg så; dog er det noen perks man bare kan kjøpe hvis man har høy nok rank). Uansett er fokuset på lagspill og navigering, perks og sånt er ikke greier som gjør deg usårbar men heller ekstrabonuser som lar deg tilpasse figuren din mot en bestemt type spillestil. Eller så kan du bare gå for å låse opp alt (aner ikke om det går an, men det er ingen begrensninger på hvor mange perks du kan ha). Klassesystemet dikterer bare hvilke evner du har og ikke hvilke våpen du kan bruke og sånt, så det er jo artig. Kan fint se for meg at jeg bruker en del tid på dette framover.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#26
Da har jeg fått ned dette jeg også, og kan sikkert hive meg med utover kvelden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#27
Steam skrev:
Thank you for your purchase.
Så var det bare å få lasta ned >5GB. Hvorfor steam? Jo, jeg var inne på Elkjøp og fikk bekrefta at jada, de har to eksemplarer inne. Da fyren skulle finne det frem måtte han derimot konkludere med at de enten var stjålet eller at noen har plukket det med og lagt fra seg et annet sted i butikken..[/quote]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
En ting som kan være verdt å nevne er at selv om man kan gå inn og kikke på våpensamlinga før man spiller, og tilpasse dem med tilbehør og sånt, så blir de ikke satt som standardvåpen før man klikker på den vesle rundingen øverst til venstre på våpenknappen. For tiden ruller jeg Doom-SMG (mest fordi den har en Cacodemon på løpet) og en fuckoff revolver som har like mye rekyl som et hestespark (nesten) og virkelig gjør susen på kloss hold. Har så smått låst opp granatkastere og sånt, så det er en del variasjon. Kan også nevne at granater ikke gjør vanvittig mye skade (du klarer deg som regel med mindre du står rett oppå når den går av), men folk som står i nærheten blir slått i bakken i et par sekunder og er dermed lettere å knerte.

Kan også nevne noe som var et irritasjonsmoment en liten stund: Hvis du velger et oppdrag fra menyen, står det bare "Guard Safe" (f.eks) hvis du ikke er riktig klasse. Meninga er så klart at du skal passe på mens noen andre ha33er Sia, men det står det samme hvis ingen har giddet å begynne å hacke/sprenge/sveise eller hva man nå skal gjøre. Dermed må du skjønne av deg selv at du må bytte klasse for å få fullført oppdraget. Så veit dere det.

Det jeg liker best akkurat nå er at klassesystemet er såpass subtilt. Team Fortress 2 er gjerne sånn at man venner seg til å spille et par klasser, og bytter sjelden til noe annet siden man må lære seg et nytt sett med egenskaper hver gang. I Brink beholder du bevegeligheten (så lenge du ikke bytter til en tyngre eller lettere figur, noe du velger uavhengig av klasse), våpen og perks (selv om det også finnes klasse-spesifikke perks), så det er ikke så stress å bytte klasse. Sånt er koselig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Har jo også en omtale fra 1Up her, hvor de ikke akkurat er enige med meg. En god del av klagene går på tekniske problemer (som visstnok er ganske store på 360-versjonen, drikkelek for avholdsfolk er å ta en shot hver gang du finner et sånt problem som gjelder PC-utgaven :smugdog: ), men en kommentar jeg synes er veldig pussig er at det klages over at stort sett alt av objectives er plassert på knutepunkt i kartet og at dette er en dårlig ting. Jeg veit ikke helt, men jeg synes liksom det er ganske utbredt i de fleste objective-baserte flerspillerspill men kanskje jeg bare ikke har peiling.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#30
Hmm.. Kanskje jeg rett og slett må ha dette, lenge siden jeg har spilt en ordentlig manneshooter. Skal sies at jeg ikke har spilt bulletstorm heller. Va tycks?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Veeel, hvis du har planer om å spille aleine så bruker du rett og slett spenna på noe annet. Det er en enspillerdel, men det er bare botmatches og en challenge mode, som er ment som trening til flerspillerdelen.

Når det er sagt så er det lenge siden jeg har spilt noe som er såpass taktisk og variert og som ikke heter noe med Battlefield. Dette minner meg ganske mye om Shadowrun, som jeg antageligvis var den eneste som likte. Uansett: Det er ikke akkurat enkelt å spille, og hvis du havner på et jalla lag så taper du. Og da er det morsomt når du vinner siden det betyr at dere eier. Og sånt liker jeg, da.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#32
Jeg så det var en akseptable 299 på elkjøp, så det ble et impulskjøp på meg i dag. Hvordan blir jeg proff i dette?

HVILKET PIKSTOL ER DNE BESTE ?
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Revolveren Fett nevnte. Revolvere i Sci-Fi er et mongo konsept og samtidig alltid fuck yeah awesome.



Denne her fra Deus Ex 3 vet jeg ingenting om annet enn at jeg VIL HAAA~!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Jeg så det var en akseptable 299 på elkjøp, så det ble et impulskjøp på meg i dag. Hvordan blir jeg proff i dette?

HVILKET PIKSTOL ER DNE BESTE ?
Kommer an på hva du vil spille med. Har låst opp det meste av våpen nå, og du har alt fra pistoler, SMGs og assaultrifler til granatkastere. Prøv deg fram og mod gønnerne slik du vil, må bli mitt tips.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#35
Tror jeg fikk låst opp alt nå, og føler meg mest komfortabel med den første minigunnern og feit fyr (aka jeg suger i parkour og har lite å hente i skyteferdighetsskuffa).
Og ja, revolvern var artig. Litt misledende diagram på statsa da jeg trodde de mente per skudd - de mener jo at den har lavere damage enn de fleste smg'er, men tar sjelden mer enn 3 skudd å droppe folk med den.

Sliter litt med ytelsen på spillen generelt. Justere på settingser sier lite så jeg tipper det er prosessorrelatert, eller kanskje minne. Sitter på en 3ghz tokjerne som har vist seg å bare være såvidt i flere spill i det siste. Får sånn ca. 20fps på både max og minimum settingser.
Det fins ikkeno configfiler man kan jukse seg til ellerno?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Øh, litt vanskelig å si noe om all den tid det eneste du nevner om PC-en din er at den kjører 3GHz og har to kjerner. Care to elaborate?

Edit: Hvis du vil ha mulighet for å stille på ekstra innstillinger i Brink, så finner du innstillingsfila i Steam\userdata\<tall>\22350\local\base\brinkconfig.cfg

Alternativt kan du sjekke ut dette programmet som tilsynelatende lar deg stille inn greier selv, uten at jeg har testa det.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#37
Jaffel da!
3ghz intel dualcore E6850, 2gig ram (husker faktisk ikke farten, men den var kurant når jeg kjøpte den for 3 år siden!), win7 x64, 8800GT 512mb

Tror egentlig det er skygger som er den største drepen for meg, men filmsnutter med mye røyk og støv og sånn tar på også.
Jeg tester litt av denna
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Jeg ville kanskje vurdert å kicke mer RAM med Windows 7, for å si det sånn. 2GB er minstekravet for å kjøre Brink under Windows 7, og skjermkortet ditt ligger såvidt over minstekravet. Spill nå om da'n er i mindre grad avhengig av rask prosessor enn før, det er skjermkortet som gjør hovedjobben. Jeg kjører 6GB RAM på min maskin og det duger veldig greit, men 4GB burde holde fint det også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Ja forresten patchen som kom i går kveld borker noe av teksten i spillet. Antar det blir fiksa snart.