En ting som kan være verdt å nevne er at selv om man kan gå inn og kikke på våpensamlinga før man spiller, og tilpasse dem med tilbehør og sånt, så blir de ikke satt som standardvåpen før man klikker på den vesle rundingen øverst til venstre på våpenknappen. For tiden ruller jeg Doom-SMG (mest fordi den har en Cacodemon på løpet) og en fuckoff revolver som har like mye rekyl som et hestespark (nesten) og virkelig gjør susen på kloss hold. Har så smått låst opp granatkastere og sånt, så det er en del variasjon. Kan også nevne at granater ikke gjør vanvittig mye skade (du klarer deg som regel med mindre du står rett oppå når den går av), men folk som står i nærheten blir slått i bakken i et par sekunder og er dermed lettere å knerte.
Kan også nevne noe som var et irritasjonsmoment en liten stund: Hvis du velger et oppdrag fra menyen, står det bare "Guard Safe" (f.eks) hvis du ikke er riktig klasse. Meninga er så klart at du skal passe på mens noen andre ha33er Sia, men det står det samme hvis ingen har giddet å begynne å hacke/sprenge/sveise eller hva man nå skal gjøre. Dermed må du skjønne av deg selv at du må bytte klasse for å få fullført oppdraget. Så veit dere det.
Det jeg liker best akkurat nå er at klassesystemet er såpass subtilt. Team Fortress 2 er gjerne sånn at man venner seg til å spille et par klasser, og bytter sjelden til noe annet siden man må lære seg et nytt sett med egenskaper hver gang. I Brink beholder du bevegeligheten (så lenge du ikke bytter til en tyngre eller lettere figur, noe du velger uavhengig av klasse), våpen og perks (selv om det også finnes klasse-spesifikke perks), så det er ikke så stress å bytte klasse. Sånt er koselig.