Brothers in Arms, flank and supress the......

#1
gikk til anskaffelse av dette spillet i dag og må si at dett er noe av det grumeste jeg har spilt på lang tid. Må inrømme at voice actingen hører hjemme i en Chuck Norris =D film dåg, men gameplay og grafikk retter dette opp og spesielt liker jeg den innebygde "over view" viet som kommer opp når jeg trykker på select kappen og sist men ikke minst iron sights på våpnene.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#2
Og hva er meningen med dette emnet? Det finnes da ett helt likt emne om det i X-box delen ;) Og spillet er bra ja, særlig den nye måten og sikte på, pluss den over view greia.
 
#3
skulle bare få litt aktivitet i PS2 seksjonen, unskyld om jeg har fornærmet deg
 
#5
capture industrial area i Caratan
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#7
Brothers in arms var den dråpen som fikk det til å renne over for meg når det gjelder WWII shootere. Jeg er så drittlei den amerikansk patriotiske vinklingen i alle de spillene. Ikke at jeg sympatiserer med nazi-tyskland, de fikk det de fortjente, men alt er skildret så svart/hvit.
Brothers in arms gjør dette enda verre ved å legge inn en liksom autentisk følelse i spillet. Det var perioder i spillet der jeg hadde lyst til å kaste opp pågrunn av dårlig forutsigbart über cheesy manus. Amerikanerene ser ut til å lide av det samme når det gjelder krigsfilmene deres, de fokuserer på hvor synd på det er på de amerikanske styrkene. Det er ingen brukbar historisk informasjon, man hører lite til det helvete de andre landene i de allierte styrkene gikk gjennom.

Spillindustrien må stoppe med denne oppgulpingen av WWII shootere. Alt virker som grafiske oppdateringer av medal of honor serien. Hva med å tenke ut en setting selv for spillet sitt?

Gameplayet i Brothers in arms er altfor repetivt. Det er suppressive fire og flanking hele tiden. Kan godt hende det er sånn de gjør det i virkeligheten, men dette er et spill, man skal bli underholdt og da er ikke alltid en nøyaktig refleksjon av virkeligheten den beste framgangsmåten synes jeg.

Hvis jeg skal orke å spille fler WWII shootere, så bør det være et særdeles unikt og morsomt gameplay og noe annet enn den typiske svart/hvit historiske skildringen som har preget alle spillene hittil.
 
#8
Jeg kan love deg at dette spillet blir kjedlig i lengden, som Lurtz sa er det bare supress, flank fra begynnelse til slutt... Jeg har selv runna det...
 

Halky

Veteran bruker ;)
#9
Vel man får jo ikke muligheten til og bruke supress og flanke comandoen før litt utti selve spillet da, siden man ikke har noe team og styre i begynelsen.

Og spillet er kanske litt for amerikansk ja, men det er jo laget i USA :p Det hadde foresten vært litt artig med ett WWII spill der man skulle spille som tysker gjennom krigen.
 
#10
Det jobbes med en battlfield mod som skal la deg spille som waffen ss soldat på øst fronten, navnet på den er das reich
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Ehh en ny mod til Battlefield: 1942? Som nå er i sin siste lifs fase, siden Battlefield: 2 er rundt gjørnet. Håper den moden heller kommer til BF2 :p
 
#12
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@08.05.2005, 15.27
Ehh en ny mod til Battlefield: 1942? Som nå er i sin siste lifs fase, siden Battlefield: 2 er rundt gjørnet. Håper den moden heller kommer til BF2 :p
217233​

kliken sie hier
 
#13
Spillet er ikke laget i USA saa langt jeg vet, men Canada. Montreal Studios er det ikke ? (kan hende jeg tar feil)
Men ja, er enig i at de fleste WWII FPS virkelig er B/W. Noen ganger til de grader.

For dem som er lei av BW amerikanske WWII filmer, se filmen Downfall (husker ikke det norske eller tyske navnet paa filmen). Veldig bra film som er laget i Tyskland. En helt annen synsvinkel paa WWII.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
Der Untergang er filmen du snakker om og det er også en veldig bra film ;) Og den filmen er heller ikke akkurat laget i Tyskland :p Siden meste parten av filmen er spilt in i Russland ett eller annet sted.
 
#15
arrrrrrg sitter fast på siste brett nå, skal finne noen amerikanske tankser som kan hjelpe oss men må "outflanke" en tysk tanks først. Arrrrrg det er vansklig ass
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Hehe, du er på siste brett antar jeg ;) Og ska holde Road To Hill 30 osv..
Slet mye med den delen selv, men regner med at du klarer og ta ut de få tyskeren som du møter i starten. En som flyr mot deg, og to andre som sitte bak en tre stamme eller noe.

Men altså, hold deg i midten der ikke tanksene er, og drep de folkene som er der og prøv og fort deg over til den andre siden, siden tanksene skyter dårlig når du er i bevegelse. Så ikke gå på veinene der tanksene er, men hold deg inne i det skogholdtet/gress,sletten. Regner med at du må prøve det en del ganger, men du ska nok se at det går til slutt.

Og etterpå så for du hjelp av noen Shermans som du ska hente :p Eller møte på halveien. Så bruk tanksene til og ta ut resten av folkene og de tyske Panzer IV. Du kan også bruke MG'en på tanksen. Lykke till!
 
#17
Jippi klarte det, men det virker som det er en oppfølger på vei. Det slutter jo med at Baker forteller at de har blitt sluppet over Arenhem
 

Halky

Veteran bruker ;)
#18
Det komer en oppfølger ja, men den fortsetter ikke der nr 1 slutter :p

                Brothers in Arms 2: Earned in Blood sniktitt:
Brothers in Arms var noe så sjeldent som et innovativt førstepersons skytespill, noe som skaffet det mange tilhengere. Vi har tatt en titt på etterfølgeren, og vi liker det vi fikk se.

I utgangspunktet så Brothers in Arms: Road to Hill 30 ut som et hvilket som helst førstepersons skytespill satt til andre verdenskrig. Det tok imidlertid ikke særlig lang spilletid før vi oppdaget at det var alt annet enn en Medal of Honor eller Call of Duty-klone. Spillet kom med et kraftig fokus på lagarbeid, og det å bruke realistiske strategier ble en viktig del av gameplayet. Fienden skjulte seg stort sett bak gjerder og lignende, og det å løpe rett mot dem ville være selvmord. I stedet måtte du sørge for at gruppen din holdt fienden i sjakk ved hjelp av dekningsild, samtidig som du prøvde å omringe dem.


Dynamiske tyskere
Brothers in Arms 2: Earned in Blood fortsetter egentlig i akkurat samme sporet, men takket være imponerende kunstig intelligens føles det hele langt mer dynamisk og realistisk enn det gjorde i originalen. Under presentasjonen av spillet fortalte Gearbox sin militærekspert, den pensjonerte obersten John Antal, at målet i en krigssituasjon alltid er å gjøre kampen så urettferdig som mulig, og gi deg selv alle mulige fordeler. Du må sørge for at fienden ikke har noe annet valg enn å dø, rett og slett. De prøver hele tiden å gjøre akkurat det samme mot deg, og vi tør nesten vedde på at du aldri tidligere har kjempet mot like dynamiske fiender.

Under presentasjonen så vi nemlig flere ganger hvordan fienden, ved hjelp av lagarbeid og fornuft, utnyttet seg av spillerens tabber og prøvde å omringe spillerens gruppe slik at de kunne skyte på den fra flere kanter. I tillegg beveget de seg hele tiden i forhold til dine bevegelser, og gjorde det de kunne for å holde seg i skjul. Ved en anledning endte en lengre skuddveksling opp med at fienden og spillerens gruppe rett og slett byttet plass, etter som begge gruppene prøvde å komme inn bak hverandre. Dette hadde sannsynligvis ikke vært mulig med den vanlige "skriptede" kunstige intelligensen vi er vant med fra andre spill i sjangeren, og på dette området ser faktisk Brothers in Arms 2 ut til å ta sjangeren et godt steg videre.

Det er ikke bare fienden som er blitt smartere. Gruppen din vil tolke ordrene dine på en fornuftig måte (hvis du f.eks. sender dem til et visst punkt, vil de automatisk søke skjul når de kommer dit), og de er dessuten veldig effektive i kamp, så lenge de får gode ordre. Det er faktisk mulig å fullføre spillet uten å løsne et skudd, hvis du er flink nok til å dirigere gruppen din. Gearbox Software har imidlertid jobbet med mye mer enn bare den kunstige intelligensen. De har for eksempel også implementert realistisk fysikk, og her kan faktisk hele bygninger falle sammen om de tar nok skade. Det holder med andre ord ikke å skjule deg i et lite skur om fienden sikter på deg med kanon. På dette området ser Brothers in Arms 2 ut til å være totalt overlegent den potensielle rivalen Call of Duty 2, som ikke har mer enn normal ragdollfysikk.

Samarbeid i fokus
Flerspillerdelen har også fått en hyggelig oppdatering, og blant høydepunktene her finner vi to kooperative kampanjer hvor du og en venn kan ta kontroll over hver sin gruppe og samarbeide om å ta ut fienden. Hver av disse kampanjene kommer med fem oppdrag, og den ene av dem lar dere spille som tyskere. Gameplaymessig er det ikke noen forskjell på de tyske og amerikanske oppdragene, men som tysker vil målene dine reflektere det faktum dere er på defensiven. De kooperative oppdragene kan spilles over LAN og Internett, og på konsoll får du i tillegg spille ved hjelp av delt skjerm. Spillet har også konkurransebasert flerspiller, og som en ekstra bonus kommer Brothers in Arms 2 med alle flerspillerkartene fra originalen inkludert.


Gearbox Software skryter også av at Brothers in Arms 2 vil bli mye større enn originalen. I tillegg lover de at både våpnene og spillområdene vil være svært autentiske, og spøkte med at hvis du hadde studert kartene i spillet, ville du sannsynligvis kunne ta deg jobb som turistguide i Normandie. Mens originalspillet foregikk i et kulturlandskap preget av åkre og skyttergraver, foregår det meste av toeren i utbombede byer, noe som setter sitt preg på grafikken. Spillområdene i Brothers in Arms 2 er forøvrig også mye mer åpne enn de var i originalen, noe som gir deg mer frihet i forhold til hvordan du vil gå frem for å oppnå målene dine.

Historien i Earned in Blood fortsetter ikke der forgjengeren slapp, og du får ikke spille som hovedpersonen fra forrige spill. I stedet spiller du som Hartsock, som var en av de viktigste kompanjongene til Baker fra originalspillet. Baker er imidlertid fremdeles til stede, og ved enkelte anledninger vil du kunne kjempe side om side med gruppen hans. Historien skal visstnok foregå både før, under og etter hendelsene i originalspillet, og dermed får du muligheten til å oppleve noe av det som skjedde i originalen fra et annet synspunkt.

Med sin avanserte kunstige intelligens, forbedrede grafikk og fysikk og spennende flerspillerdel, ser Brothers in Arms 2: Earned in Blood allerede imponerende ut, og er nok en tittel i den lange rekken kommende spill du bør følge med på.
Kilde Gamer No

Jeg gleder meg faktisk litt til nr 2 kommer :)

EDIT: Foresten, det Arenhem greiene, blir vel det som heter Operation Market Garden det ;) Der dem skulle holde bruen osv, til de allierte tanksene kom osv...
 
#19
så riktig spennende ut dette her ja :)
likte Road to hill 30 meget bra, så dette spillet havner nok kjapt i samlingen min!
release date?