Enig i at mus og tastatur fortsatt er overlegent, men de skal jammen meg ha for å ha prøvd. Var som du sier litt knotete i starten, men etterhvert gikk det mer eller mindre greit for seg. For de som ikke har 360 eller ikke har testa demoen av div. grunner men fortsatt vil vite hvordan styringa er, så flytter du kameraet rundt med venstrestikka, og roterer og zoomer med høyre. Selve bevegelsene på kameraet er veldig følsomme og raske, sikkert for å accounte for det at man ikke kan sende enheter frem og tilbake på minimapet i hjørnet. Det funker sånn delvis. A-knappen lar deg velge enheter (trykk en gang for å velge én enhet, hold nede knappen på en annen for å velge den også; evt hold L-triggeren nede for å markere alle på skjermen), beordre dem rundt, slike ting, mens B-knappen er for å gå tilbake, avbryte ordre, etc. Styrekorset (mens R-triggeren er holdt nede) bruker du til å manøvrere deg mellom ikonene vedsiden av minimapet, hvor du bl.a sorterer enheter i grupper, bygger soldater, kjøretøy, bygninger, etc. Når du ikke holder høyre trigger nede, bruker du opp-pila til å bla mellom gruppene dine, og ned-pila til å lage en artig lyd jeg ikke aner hva gjør.
Edit: X360-demoen er såvidt jeg har skjønt litt større også. Den inneholder altså to brett fra GDI-delen av spillet (må nesten tippe på at det er de to første, gitt), samt et Xbox Live-brett som tar sted i en by med litt bygninger og palmer og sånt (frykt mine beskrivelser). Alt i alt sitter jeg igjen med et veldig positivt inntrykk, og det blir nok et kjøp noen dager etter release.