C&C3 demo

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg tror jeg holder med "dette var da stort sett det samme som før"-gjengen, men det var nå litt underholdene. Det er ikke umulig at jeg plukker det opp og fikler litt med det, men tror ikke det er noe jeg kommer til å utdype meg i. Jeg blir overrasket hvis det er underholdene nok til at jeg spiller gjennom noen av kampanjene.

Morsomme voice-responses på NOD, de får meg til å tenke på Dr. Who. Noen av dem har til og med slik littegrann pitchet opp stemme, som i svart-hvitt filmer.

SITAT(Jante @ 28.02.07, 00.10) 54281 Ooooh! Jeg ble helt fra meg da jeg så at hun var med. Er faktisk ett trekkplaster for min del. :p
Uansett, det går an og spille som NOD om du trykker på "lagvelgeren" klikk på nod og trykk på "N" så WOPS. Scrin går ikke.

En ting jeg la merke til da jeg prøvde skirmish akkurat. Jeg hadde ikke bygget noe luftforsvar, og fienden sendte ett fly inn som bombet istykker 3 av bygningene mine. Mener i tidligere C&C-spill at man gjerne måtte ha 4-5fly i basen og faktisk gjøre en del angrep før du klarte ødelegge bygninger.

Hvis mine observasjoner stemmer er det en ganske positiv utvikling, siden det gjør godt forsvar mye mer kritisk.

CyberK

Finner ikke på noe.
Vi må selvfølgelig ikke glemme Tricia Helfer, også fra Battlestar Galactica, som lusker rundt i bakgrunnen på klippet med Kane...

Forøvrig er jeg positivt overrasket over AIen i skirmishmodusen. Den har masse forskjellige innstillinger (for turtle, rush osv.), men selv om det bare var en innstilling, "balanced", tilgjengelig, så brukte AIen en helt annen taktikk den andre gangen jeg spilte, slik at jeg fikk en utfordring begge gangene. :tommelopp:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ja, jeg må si meg litt enig i det. Med mindre det var bare flukes, så tilpasset AI'en seg veldig dramatisk etter hvordan du angrep.

Hvis jeg masseproduserte tanker, så lagde ai'en nesten bare råkketlånsjer-menn. Når jeg byttet over til å bare lage riflemen, så laget AI'en nesten bare flamer-tanks.

Det er mulig det er fordi jeg ennå er ny i spillet, men noen ganger var det vanskelig å få en følelse over om man vant eller tapte. Et par ganger så har jeg skirmishet og hatt en følelse av at jeg hele tiden er på defansiven mens jeg desperat prøver å "trimme" litt rundt kantene på AI'en sin base, så plutselig vinner jeg.

Jeg opplevde AIen som litt anderledes, jeg bygde dritmye Nod Mechs, men motstanderen bygde ikke en dritt av hardere skyts:p

Jante

privileged CIS shitlord
Ble overkjørt på Normal jeg også. Faen, tror jeg må legge meg i trening. :(

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
På demokartet så er det 2 andre tiberium-felt som AI'en er veldig glad i. Den eneste gangen jeg vant på hard var når jeg klarte å klore til meg dem så tidlig som mulig, slik at han ikke hadde så mye penger.

Dukie

nice girl
Mange flere som har testet spillet ser det ut som; hvor verre er spillet enn de gamle og åssen er spillet sammenlignet med generals?

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg ville si at den er helt på linje med Generals spillmessig, men får et pluss fordi de har gjort en grundig jobb med rotfeste den i gammel C&C-mytologi. Selv er jeg en av dem som synes at RTS-kvaliteten sank etter at man gikk bort isolinære perspektiv med ordentlige rutenett i bakken, men i forhold til dagens spill hevder den seg greit. Dårligere enn Company of Heroes, men bedre enn Supreme Commander.

Er Company of Heroes også samme opplegget med å bygge base, eller er det stort sett bare føring av tropper? Har bare testa et oppdrag i demoen.

Vel det er en del base bygging i CoH, men kanskje ikke i samme grad som C&C serien. Man bygger jo stortsett en hovedbase og etterhvert som man kommer frem på mapet blir det mer strategic points som man forsvarer med litt artillery og slikt.

Dukie

nice girl
Er veldig stor faen av historien i C&C så godt å høre at den enda funker. (Kane ftw)
Jeg likte til og med fps versjonen jeg, var en anderledes måte å se C&C historien fra.

Hva pokker er Company of Heroes og Supreme Commander? :hm: :hæ:

Er veldig stor faen av historien i C&C så godt å høre at den enda funker. (Kane ftw)
Jeg likte til og med fps versjonen jeg, var en anderledes måte å se C&C historien fra.

Hva pokker er Company of Heroes og Supreme Commander? :hm: :hæ:
[/b]
Haha lurer jeg også på! Er faktisk stor fan av C&C, soundtracket er så bra! Husker enda når jeg linket over ps1 med link kabel og alt! Det var tider det!

CyberK

Finner ikke på noe.
Company of Heroes er et WWII-RTS som hovedsaklig har fått gode meget gode anmeldelser over hele fjøla. Det er en litt annen vinkling enn C&C, her legger man vekt på nærkamp med små grupper, og tanksene kommer sjeldent, men er da som mobile fort å regne. Jeg anbefaler det på det sterkeste, det var faktisk en av hovedgrunnene til at jeg oppgraderte PCen min. (C&C3 var en annen...)

Supreme Commander er den åndelige etterfølgeren til Total Annihilation, og har også høstet svært entusiastiske anmeldelser. Selv synes jeg faktisk ikke den er så flott, men så er også smaken som baken: Her er vinklingen også anderledes enn C&C, men her har man gått i stikk motsatt retning av CoH, og lagt vekt på utrolig massive slag med hundrevis av enheter av gangen. (Spillet har tilogmed støtte for to skjermer av gangen, slik at du kan få enda mer oversikt.)

Som jeg sa, jeg liker CoH best, så C&C3, og så kommer SC på en rimelig fjern tredjeplass.