Christian Game Reviews

Opprinnelig skrevet av Griever@08.06.2004, 23.18
Lurer på hva disse menneskene synes om Black and White.....
vel..du kan join forumet dems og spørr. jeg er kristen og er ganske nygjerrig på hva de syns om fithing games som tekken, SF osv.... :p

Crizpy: kanskje ADM gjorde, de er i kristen forum vettu ;) no bad words allow...:)

De stjeler jo bilder fra Gamespot!

Warning:

This game contains strong language, and explicit violence and gore.

There is NO strong language in this game.

-Resident Evil

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av eXploSer@09.06.2004, 00.44
De stjeler jo bilder fra Gamespot!
Kanskje på tide for Gamespot å bytte ut bildene med goatse og tubgirl? Alltid god løsning på bildeleaching.

Jeg fant, jeg fant

Grand THeft Auto 3

Grand Theft Auto 3 is the third installment of the GTA series. While not as...questionable as Vice City,this game has a lot of flaws. But, we will get on to that later, let us talk about the good stuff.
Graphics

The graphics are great, there are some great particle effects with the blood (and hey look perfect when you use the machine gun). The cars all look like real cars and so do the guns, and there are not many (if no) collision issues.
Sound

The sound is also very nice (besides the frequent swearing). The voiceovers are done very nicely. The guns and cars sound as real as it gets, and it is funny to hear all the people and cops scream at you.
Game Play

The playability is another nice thing. Besides the camera-view which I did not particularly like, the controls were pretty good. The cars, however, don't drive that well. It would have been nice if you could have used a steering wheel. And the aiming is also a little off.
Appropriate?

Now, to the stuff you need to know, the appropriateness. First off, this game was obviously aimed for adults. Huge helpings of swearing and sexual innuendo are jumbled in with the speech. There are also various other subjects, such as heavy drug intake and prostitution. Oh, yeah! Did I mention how violent it was?

There is tons of blood, and you can also beat people with a aluminum bat. I think as Christians, we should stay away from this game.
Multiplayer?

There is also no multiplayer, which stinks.
Final Thoughts

In conclusion, while there are a bunch of good qualities, it's offensive content makes this game something we should avoid. Also, DO NOT LET KIDS PLAY THIS!
Graphics A
Sound A
Game play B
Appropriateness F

Overall 69%

Opprinnelig skrevet av Ronin@09.06.2004, 00.26
Gospel.no har noe lignende, bare at det er filmer.
Den sida var jo enda verre. Den var jo bare bull. De presterte jo å si at det ikke fantes vold i Die Hard.... Men det var en oppbyggende film til ettertanke. Å det er jeg jo enig i....

Opprinnelig skrevet av Kilik@08.06.2004, 14.12
Quake 3
As fun as this game is, I refuse to play this game because it has satanic symbols in it. On some of the levels you will find pentagrams on the floor.
Appropriate 1/5
Blei ikkje eit pentagram brukt som vern mot onde makter før i tiden ?

pentagram er det ondes tegn, du tenker nok på korset ?

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Et pentagram er vel egentlig et symbol som har blitt brukt av "hekser" osv. Hver stjernespiss står for noe. Toppspissen står for spirit, mens de fire andre er de fire elementene.
De ser det vel som et ondt symbol for det representerer noe "hekser" brukte, som kjent så ble jo også disse brent på bålet før.
Et pentagram er vel egentlig ikke et ondt tegn i utgangspunktet, men det blir sett på som ondt av de kristne. I disse dager derimot så betyr det ondskap for de fleste.

Pentagram/venusstjerne var ett av de viktigste symbolene i mange pre-romerske religioner i Europa. Den romerske kirke knyttet symbolet til satanisme som et ledd i prosessen med å bekjempe disse religionene og omvende folk til kristendommen. En kan trygt si kirkens propaganda lykkes, de fleste mennesker nå til dags trekker fremdeles (den feilaktige) koblingen venusstjerne=satanisme.

Opprinnelig skrevet av Larsern@09.06.2004, 16.26
Pentagram/venusstjerne var ett av de viktigste symbolene i mange pre-romerske religioner i Europa. Den romerske kirke knyttet symbolet til satanisme som et ledd i prosessen med å bekjempe disse religionene og omvende folk til kristendommen. En kan trygt si kirkens propaganda lykkes, de fleste mennesker nå til dags trekker fremdeles (den feilaktige) koblingen venusstjerne=satanisme.
takk larsen meget lærerikt

pluss i boka og NG i KRL

Lodin

Der Waaaah

Her er forresten grunnen til at "rockere" bruker den to fingre opp og tommel ut greia. Danner et fint lite symbolsk pentagram.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Alladin!

De kan da ikke mene Disney's Alladin, for da begynner jeg å lure om de har gått fra vettet. Som jeg husker, så er det vel ikke så mye sexuelle handlinger i den filmen. >_<

Jovisst. Det er masse.. DU må tenke på en annen Aladdin...
Nei den sida er bare piss. De aner jo ikke hva de snakker om. Sikkert noen som har laga den på kødd eller noe...

Trangsyntheten og betingelsesløs tro lenge leve!

Dette er mennesker som lever i det forrige årtusen. Snakk om å blit lett støtet. Snakk om overtro... Bah, dette er så dumt at jeg ikke engang klarer å fornærme det på en anstendig og ordentlig måte.

Det er sikkert sånne amish kristene eller hva det heter. Jasmine i Aladdin viser jo både skuldre å mage ved FLERE anledninger, så jeg skjønner at de reagerer...