Christian Game Reviews

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Amish-folket bruker ikke datamaskiner, så jeg tviler sterkt.

kan være en snylte amish da... jeg kjenner en konspirasjonsteori begynner å ta form....

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja! En Amish-jøde-muslim i ledtog med Illuminati, Majestic 12 og scientologene!

Fra Postal 2 :D

Appropriateness:

The game I cannot say is the most appropriate. In the cult compound you will find baby Jesus holding a gun. In the multiplayer after a round you will see women in thongs dance sexually for the winning player. Swearing is also a issue here. You will simply not be able to get through to game with hearing some four letter words. The most predominant being the one which starts with a f. There is also religious prejudice in the game to some extent. Muslims are stereotyped into all being evil suicide bombers that wish to take over America and kill us all. Also as I have previously said you will find a baby Jesus in the cult compound holding a gun making our savior look more like a murderer as the picture says “Baby Jesus says: bullets are the seeds of victory”. In the catholic church on a stained glass window you will find our savior giving you the finger saying the words “spin on it”. Also the gore is somwhat high. You can take a shoven and whack someones head off or a shotgun and blow it off.

Graphics B-
Sound B
Story D
Game play B-
Multiplayer C
Appropriateness F-

Overall 48%

Y

Yeah

Gjest
Finnes mye syke overkristne folk ute i verden asså.
Får visse folk blir kristendommen nesten en sykdom, blir gal av det

Stakkars folk, tror at spill er enveis billett til helvetes ilden.

*ler*

Litt off topic dette da, men jeg var i sammen med ei kristen dame i 1år (ikke spør :D) og når familien fikk bomba om at hun ikke holdt seg til hun var gift, gitt seg vekk til en som røykte, drakk, bannet, piercet og gjorde alt annet vanlig stæsj normale folk gjør, vel familien freaket ut. Skikkelig drama med grining etc.

Nei, hold dere unna kristne fanatikere. Ikke alle folk er galne den veien, selv vokst opp i en kristen familie. Men tro/bønn og avhold fra normalt liv ble aldri påtvunget. Tror jeg var den som hadde det mest fritt når jeg var i den alderen der foreldene var overhodene. Nei, jeg ber for folk som vokser opp i slike familier. Tenk å bli nekta all den musikken, filmene, spillene og andre deilige "synder" som folk bedriver med :D

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kilik@08.06.2004, 17.38
Det som irriterer meg er at de regnes som en seriøs spillside av gamerankings.com og de trekker dermed ned snittet på gode spill som etter deres mening har "upassende" innhold...
53104​
Det er ikke helt korrekt Kilik. De er med på listene til gamerankings, men det er bare sidene som er skrevet i bold skrift som teller inn på average ratingen til spill ;)

CCGR er en meget underholdene side. Tenkte jeg skulle sende en mail å spørre om de kunne reviewe manhunt.

Nabbe

Har fin hatt.
Opprinnelig skrevet av Shigsy@10.11.2004, 00.08
Fra Postal 2 :D

Appropriateness:

The game I cannot say is the most appropriate. In the cult compound you will find baby Jesus holding a gun. In the multiplayer after a round you will see women in thongs dance sexually for the winning player. Swearing is also a issue here. You will simply not be able to get through to game with hearing some four letter words. The most predominant being the one which starts with a f. There is also religious prejudice in the game to some extent. Muslims are stereotyped into all being evil suicide bombers that wish to take over America and kill us all. Also as I have previously said you will find a baby Jesus in the cult compound holding a gun making our savior look more like a murderer as the picture says “Baby Jesus says: bullets are the seeds of victory”. In the catholic church on a stained glass window you will find our savior giving you the finger saying the words “spin on it”. Also the gore is somwhat high. You can take a shoven and whack someones head off or a shotgun and blow it off.

Graphics B-
Sound B
Story D
Game play B-
Multiplayer C
Appropriateness F-

Overall 48%
133154​
Skandaløst. Går ikke an å gi det spillet så god score.

Opprinnelig skrevet av Yeah@10.11.2004, 01.02
Finnes mye syke overkristne folk ute i verden asså.
Får visse folk blir kristendommen nesten en sykdom, blir gal av det
133169​
Masse man kan bli gal av, og jeg tror at en feiltolkning av kristendommen er riktigere å bruke.

Jeg er lei av folk som absolutt må fokusere på noe som de vet de bare kommer til å drite seg ut på. Hva skal de oppnå med slike anmeldelser? En hjernevasking av de som leser det?

Huff, må si jeg enig i de fleste kristene som har svart i dette emnet. Disse folka viser ikke hva det å være kristen egentlig dreier seg om.

Det blir litt feil å si spør du meg, iallefall slik jeg tolker Bibelen. Det å være kristen dreier seg ikke om noe annet enn å tro, hva en gjør utifra det har ikke en dritt å si om en er kristen eller ei, så lenge man tror.

Opprinnelig skrevet av Lurtz+10.11.2004, 01.15-->
<!--QuoteBegin-Kilik
@08.06.2004, 17.38
Det som irriterer meg er at de regnes som en seriøs spillside av gamerankings.com og de trekker dermed ned snittet på gode spill som etter deres mening har "upassende" innhold...
53104​
Det er ikke helt korrekt Kilik. De er med på listene til gamerankings, men det er bare sidene som er skrevet i bold skrift som teller inn på average ratingen til spill ;)

CCGR er en meget underholdene side. Tenkte jeg skulle sende en mail å spørre om de kunne reviewe manhunt.
133173​
[/b]
Det kan du faktisk velge selv. Enten med å ta med alle sidene eller bare "main sites".

Opprinnelig skrevet av Agahnim@10.11.2004, 21.25
Det blir litt feil å si spør du meg, iallefall slik jeg tolker Bibelen. Det å være kristen dreier seg ikke om noe annet enn å tro, hva en gjør utifra det har ikke en dritt å si om en er kristen eller ei, så lenge man tror.
133663​
De har i hvert fall fokusert på feil ting.
Det de oppnår ved å lage slike patetiske sider, er jo bare at folk får et helt annet syn på kristendommen en det kristendommen egentlig er.

Når kristendommen handler om nåden vi har fått av gud, så pirker disse folkene heller på det som er negativt i verden.
Det ser ut til at den synden de driver med (prøve disse spillene) ikke får en god respons, og gjør heller at ikke-kristene ser på kristendommen som en streng religion hvor alt av nytelser er fyfy, og at du brennen evig i helvete av å gjøre disse tingene.
De skremmer folk ifra kristendommen, noe som virker imot deres egentlige hensikt (tror jeg).

1 Cor
6:12 All things are lawful unto me, but all things are not expedient: all things are lawful for me, but I will not be brought under the power of any.

jeg er kristen, jeg har lov til å spille de skrekkspillene eller ser på skrekkfilmene, så lenge jeg ikke sette de tingene som min "Ultimate goal of life" lissom, for da bli det gærnt. alt det jeg gjør skal sette bak Gud. jeg har ikke lyst å utnytte det nåde og friheten som Gud ga meg til å gjøre noe dumt eller setter andre ting ovenfor Ham. det er min mening
God is number One for me :)