Civilization IV

#21
Vell nå ser det endelig ut som jeg fikk det til å funke.. lasta ned noe sån xml parser eller noe sånt..

JIPPI!! :konge:
 
#22
Vell nå ser det endelig ut som jeg fikk det til å funke.. lasta ned noe sån xml parser eller noe sånt..

JIPPI!! :konge:
[/b]

Du kunne ikke forklare litt næremere vell?

Får den møkka renderer feilen uansett hva jeg gjør..
 
#23
SKal ta meg en tur på Spiderman nå og det er fullt mulig jeg kjøper det. Men jeg er midt inne i en Kingdom Hearts syklus nå, og det spørs om ikke Civilization IV kræsjer med dette. Poster om jeg kjøpte det eller ikke senere ;P
 
#24
Hmmm, jeg har også problemer med å få det til å virke.

a) Laptopen min kjører det helt fint, men menyen dukker bare ikke opp :confused:. Jeg kan trykke på den og sånn, men kan ikke se den. Skal sjekke den saken det er linktet til over her...

b) Den stasjonære maskinen min kjører det relativt dårlig, henger seg hver gang "wonder"-filmene starter, og får minneproblemer ved andre anledninger. Dessuten tar det evigheter å begynne på ny tur. Antar at dette bare er fordi den suger da, men det er ganske frustrerende fordetom.

Er forresten en 1,8Ghz 256MB Ram Nvidia-gammel-.ting.

:(

Jo... Er det noen som har noen tips, slik at man ikke blir gruset av barbarene (som på mystisk vis klarer å lage spearmen). Jeg spiller på Noble. :sukk:
 
#25
Jeg SKAL ha collectors edition. SKAL. Enkelt og greit. Kjøper ikke spillet før jeg finner den.
 
#26
spillet rocker... Firaxis har forbedret en del ting som gjorde Civ3 litt langtekkelig og repetivt. Naa er det mer action....

Men som som nevnt, stygge minnelekkasjer. Mitt Civ4 crasher regelmessig naar man naermer seg industrial age og etter.

Kjoeres paa en 2.4 GHz 512RAM maskin med RADEON 9700 PRO

Agradula: Default vanskelighetsgrad hvor AI'en har samme regler og ressurser som spilleren er Noble...
Aa spille paa noe lavere enn det er aa lure seg selv...

for de som blir vaate i buksene av CIV4 kan man ogsaa vurdere Galactic Civilization 2 (og 1) www.galciv2.com

BTW: Hvis man vil spille som Barbarians, med Sid Meier som faction leader:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=137948


Uansett, beklager mine aa'er og ae'r og oe'r osv. Har flyttet til skotland for aa studere spillprogrammering. Saa har ikke tilgang paa norsk tastatur (samtidig som internett uansett)...
 
#27
Heihei, er det noen civ-spillere her med skills? Selv er jeg ikke særlig brukbar. Har bare klart å runde det på Noble, space race. Terra-map og standard hastighet...

Noen som har noen tips for å knuse AI'et? :) (Sånn rent bortsett fra at de gjør veldig teite ting innimellom...)
 
#28
Meesh: det var jo litt rart om spillet crasher når du kommer til Industriall age, det ser jo ut som du har recommended req?

Operating System:
Windows® 2000/XP
Processor:
1.8 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent

Memory:
512 MB RAM

Hard Disk Space:
1.7 GB Free

CD-ROM Drive :
4X Speed

Video:
128 MB Video Card w/ DirectX 8 support (pixel & vertex shaders)

Sound:
DirectX 9.0c-compatible sound card

DirectX®:
DirectX® version 9.0c (included) or higher

Uannsett, jeg tenkte kanskje på å kjøpe dette spillet...
jeg liker taktiske spill, men ikke for avanserte. er dette det rette spillet for meg?
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#29
meesh: jeg har spilt på noble nå. har over 50%av verden og over 30byer.

jeg har ikke opplevd at det har kræsjet en gang.

jeg elsker spillet.. snufs
 
#31
Jeg fikk spillet idag og er førnøyd hitill, fant bare noen få bugs som irriterte meg litt. Jeg har hørt at det skal være en map editor i civ4, finnes den ikke eller er det bare jeg som ikke greier å finne fram til en dritt? jeg har lett igjennom hele startmenyen iallefall... ^_^
 
#33
Jeg har funnet collectors edition på spiderman. Veit ikke om jeg skal kjøpe det i morgen, eller om jeg skal fortsette med Battlefront 2/jedi Academy online tingen min:p
 
#34
det jeg mener med at det kraesjer er at det hopper ut til windows etter en viss stund. (Ca. industrial age).
Etter det restarter jeg maskinen (med mye banning), starter spillet opp paa nytt og spiller til neste kraesj. En syklus som repeteres helt til spillet er over, etter ca. 10-15 restarts. Spiller da paa standard map size.
Jeg regner med at dette skyldes anale minnelekkasjer fra team Firaxis' side, og haaper og regner med at en patch er underveis.

hehe, foerste gang jeg klarte spillet , kraesjet det saa jeg maatte restarte maskinen for aa loade autosave for aa komme inn paa highscore listen :mad: litt surt ja.... bannet mye - antiklimaks

agradula:
legg deg i hardtrening, saa tar vi et grundig LAN naar jeg kommer hjem til jul. Sender ord til broder'n

noen linker til folket:

http://civiv.com - official site
http://civfanatics.com/ - forum for alle civ spill
http://apolyton.net/
 
#36
Damn, dette spillet spiser tid som om det skulle vært... tja... noe lettspiselig ihvertfall! har klokka inn 10 timer allerede og det ser ikke ut til å avta! Aetat here I come!
 
#37
Shadar: ord!

er hjemme fra 17. des til 7. jan

burde rekke i hvertfall et game innen da =).

Fylla krever jo selvfoelgelig ogsaa sitt. Skitten jobb - men noen maa gjoere det