Colin McRae: DIRT

#1


En demo av et etterlengtet rallyspill er nå tilgjengelig på PC og Xbox Live MarketPlace.

Kort informasjon:
* Name: Colin McRae: DiRT demo
* Price: Free
* Availability: Not available in Mexico or Asia
* Dash Details: High speed, adrendaline fuelled, off-road racing.
* Size: Xbox 360 = 768.79 MB, PC=830 MB

3 baner:
It has a Super Stage Crossover against Colin McRae himself, a buggy race with 9 opponents and a hill climb.

PC-demoen kan lastes ned på Gamer.no

Tenkte at tråden kunne brukes til førsteintrykk av spillet også, men da passer kanskje ikke tråden inn på nyhetsdelen av forumet? En mod får flytte tråden om ønskelig.
 
#2
Gud jeg vil få testa dette! Laster ned nå, men er nok ikke hjemme før sent i kveld. :(

Ingen som har fått testet dette enda? Kom igjen! Host opp noen førsteinntrykk! :argh:
 
#4
Bra spill, i hvertfall etter demo og dømme. Kontrollen er ikke typisk Colin McRae men mer i nærheten av Rallisport Challenge 2 - om det er positivt eller negativt er opp til øynene som ser. Veldig veldig fin grafikk også.
 
#5
Noen som i det hele tatt har fått til å laste ned demoen på 360? Det meste jeg har kommet til siden mitt forrige innlegg er 20%, og siden det har det ikke rikket seg. :hæ:

Redigert: ser nå at det er andre som sliter også. I tillegg hører jeg at spillet ikke klarer å holde 30 FPS stabilt i tillegg til tearingproblemer, så jeg gleder meg plutselig ikke like mye lengre. Jeg skal det en sjangse, men så langt blir det nok Forza 2 pengene mine går til.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
31% fullført etter cirka tre timers nedlasting. Tjohoi.
 

Kilik

Lokal moderator
#7
Spent på det her. Har aldri hatt sansen for nisjespill når det gjelder racing, men rally er et hederlig unntak.
 
#8
Lastet ned på X360 ganske tidlig, før alle andre kom hjem fra jobb og skole. Ungikk rush-trafikken på den måten. Tok meg 10 minutter.

Spillet var forøvrig langt mer spennende enn Forza 2, for min del. Skal jeg velge mellom de vil nok pengene gå til Colin McRae.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Trodde dere jeg var ferdig med å bitche om Starforce? Da tok dere feil for Dirt-demoen inneholder Frontline 4.0. Samme svineriet som før, bare med nytt navn. Glad jeg fant ut det før jeg la inn demoen. <_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Vel, det gjør ikke 360-demoen, så jeg tok en runde med den før i dag.

Nå er ikke jeg noen stor bilspillfantast, men det var artig. Litt mer spennende å kjøre ei kjerre som tåler å bli slengt litt rundt uten å seile rett inn i nærmeste hindring så fort det blir litt sleng, i motsetning til visse andre bilspill på 360-en (Project Forza Racing 2 og Gotham Motorsport 3, for eksempel - den eneste forskjellen jeg fant mellom de to spillene var at det ene tegner opp bremselinjer på banen mens det andre ikke gjør det), men det er liksom noe som mangler. Det som mangler er for eksempel poeng for fete komboer og slikt. Dere veit, sånt arkade-ræl som folk som meg liker. Skulle jeg kjøpt et bilspill til så ville det nok blitt DRiT, men sånn er det nok ikke.
 
#11
Bare jeg som ikke likte selve kjørefølelsen noe særlig? Føltes ut som jeg kjørte luftputebåt. :p Vet det skal være arkadeaktig, men likevel. Grafisk sett skuffet det litt, spesielt den "gjørmen" på buggy-banen var latterlig. Der gjør Motorstorm en bedre jobb.

For all del, spillet var morsomt. Men jeg er skeptisk til om det er verdt 500 kr.
 
#12
Som Mongis sier, luftputebåt. Colin McRae har vel alltid vært det, og dirt er intet unntak. Kjørefølelsen er fortsatt veldig lik forgjengerne, nr. 2 i serien er fortsatt det beste Colin McRae spillet IMO. Grafikkmessig var det helt ok for min del, men selve kjøre-følelsen er som alltid like skuffende som sine forgjengere desverre. For min del kunne de byttet navn fra Dirt til Crap, dette kommer jeg ikke til å kjøpe ihvertfall. Mine penger går til Forza2, og Dirt har ikke vært et alternativ for meg å kjøpe engang da NFS-serien ser ut til å ha bedre fysikk i sine spill og det sier jo litt... :sprø:
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Ser ut til å ha bedre fysikk? Er du fysiker? Rallysjåfør? Har du engang lappen? Tror du trenger å stikke jævlig langt ut på landet før graden av realisme i et videospill blir relevant for kvaliteten i spillet. GT4 skulle jo være så himla realistisk, og det eneste det betydde var jo at bilene styrte som kjøleskap, mens realismen i Forza og PGR stort sett bare betyr at spillene ikke er det minste morsomme å spille.

Tester dette til høsten hvis jeg gidder å skaffe meg Live Gold. Jeg synes det ser annerledes nok ut til å være verdt oppmerksomheten.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
Husker jeg spilte et rally-spill på Xbox en gang. Jeg kræsjet i en vegg en gang, og så var det umulig å ta igjen motstanderne.

Jeg liker ikke realistiske bilspill. :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Hæh, kunne du kjøre igjen etter du kræsja i veggen, det er da ikke gøy!!
 
#16
Jeg har kjørt bil en god del år (det er endel morro å kjøre på landet i forhold til i by også), og en ting til når det gjelder colin mcrae: Å kjøre bil selv IRL så oppnår man ihvertfall en hvis grad av farts-følelse, den syntes jeg uteble på colin mcrae som det også uteble på forgjengerne. Realisme i bilspill er ikke alltid kjedlig, jeg synes det er knasende morro med bilsimulatorer. Når man ligger i 200km/t og man fortsatt ikke har fartsfølelse på en smal vei, og når man skal svinge og ta en sving i litt fart som virker logisk så bærer det utafor som å kjøre badekar nedover en skibakke. Da er det rett og slett noe feil med fysikken i spillet. Underholdende bilspill uten å være simulator er blant annet rallisport challenge 1 og 2 IMO, utrolig fin fartsfølelse i de spillene. Forza1 har jeg også spillt en god del timer, Forza2 har jeg testa demoen på og gleder meg allerede til å kjøpe med en gang jeg får råd til det. For min del så er første pri å bytte motor i min egen bil før jeg kjøper meg et bil-spill nå for tiden.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Jeg testa Forza 2-demoen, og den røyk rimelig kjapt ut igjen, kan man si. Fartsfølelse? Får du tid til å komme opp i noen særlig hastighet der før du må bremse ned og så benytte verdens trasigste svingradius til å lirke bilen din vagt i retning av neste sving, da er du god. Jeg visste at den knøttlille Fiestaen min var rå, men at den hadde råere svingradius enn løpsbiler til godt over millionen var jeg ikke klar over før jeg testa Forza 2. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Enig der, var mye bedre i toeren da handlingen gikk ut på at Colin måtte redde prinsesse Peach fra Dr. Eggman mens han sjonglerte tre hvalrosser og desarmerte en atombombe samtidig.