Ok.. Det var bare et spørsmål om tid når et slikt emne skulle dukke opp. Combos i fightespill spiller en vitig rolle når det gjelder å få maks skade ut av hver situasjon. "Make them fly, make them die" (litt brutalt, men dog...)
Hva ville Tekken vært uten juggles? Street Fighters supercombos uten aircombomuligheter? VF uten floaters? Hva med Guilty Gear og KoF uten dette? Høres kjedelig ut i mine ører. Combos krever presisjon og taktikk. Men combos kan ikke bli kjipe etter hvert, og derfor trenger vi nye innspill til villere combos som krever sykere og sykere timing.
Jeg mener combos er essensielt i f.eks. Tekken. Lær dem, studer dem, bruk dem, vinn med dem! Er stort sett combos jeg satser på for å vinne en kamp. En av mine svakheter i fightespill, ja, men om du er i lufta skal minimum en fjerdedel av livbaren din forsvinne, noe som vil si at det ikke skal mer til enn 3 juggles for å vinne
Poenget med emnet: Diskuter og foreslå combos! Stilfulle, kraftige og ellers bare effektive småtterier i div situasjoner. Vil ikke se noe som "sånne triks som man tar på folka i lufta er feigt" eller lignende. Spør gjerne om combos, hvor og når skal hvilke "launchere" brukes?
Jeg starter med å skrive opp noen av mine juggles som jeg bruker mest (noe hawk kan bekrefte...):
Tekken 4:
Heihachi:
ewgf, 1, tgf_otgf_stgf
ewgf, 1, 1, tgf_otgf_stgf
tgf:d:u:d/f+1
tgf:d:u+3,4
ewgf, cd+4,4, qcf+2
cd+4 (CH), ewgf, ewgf
FDFT, 3, ws+4, dewgf
ewgf, 1, 1, 1, 1,1,2
ewgf, 1,1, 1,1,2
Jin Kazama:
jfls, ewhf, ewhf (sjelden jeg klarer den, men den er niiiiiiiiiiiiiiice!!)
jfls, ewhf, 1, d+1 (det går faktisk...)
jfls, whf, 1, ewhf
jfls, b+3, 1, dewhf
1,2,3, ewhf
FDFT, 3, ws+4, ewfh (FDFT = Face Down, Feet Towards)
f+4 (CH), ssr, cd,iws+4(?), 1, ewhf
1,3,2,1, jfls, whf, 1, f+4 (bak motstander)
Kazuya:
ws+2, ewgf, d/f+2_ws+2, 3,1, d/f+1,f+2
ws+2, ewgf, 1, tgf,3
ws+2, 1, b+3,1,4,1, tgf,3 (HEAVY!!!)
ewgf, 1, 1, 1, 1,1,2
ewgf, 1, 1, 1, d/f+1,f+2
ewgf, ewgf, 1, ewgf (sjelden)
ewgf, dewgf, d+4_d/f+4,4 (nære vegg)
tgf, 1, tgf (nære vegg, men uten wall stun)
Steve Fox:
f+3_4,2, 1, 1+2,1,1,1,2
F+3,2 (CH), d/f+1,2, d/f+1+2
(d/f+1),2, 2,1+2, f,f+2
f+3_4,1. 1, d+1, ws+1,2
Virtua Fighter 4:EVO:
Akira:
d/f,d/f+p, 1, mc, mdblplm
d/f,d/f+p, 1, mc, d,1, dblplm
b,f+p, 1, mdblplm
K+G(1 frame release G), 1, b,f+p, mdblplm
(jeg liker dblplm...)
Goh:
b+p+k, p, p, mc
b+p+k, b,f+p, p, mc
bah.. Jeg fyrer av shoulder ram bare motstander er i lufta
Lau:
d/f+p+k, p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,k
d,d/f+p,p,p+k+g, p,p,p+k
...
Hva ville Tekken vært uten juggles? Street Fighters supercombos uten aircombomuligheter? VF uten floaters? Hva med Guilty Gear og KoF uten dette? Høres kjedelig ut i mine ører. Combos krever presisjon og taktikk. Men combos kan ikke bli kjipe etter hvert, og derfor trenger vi nye innspill til villere combos som krever sykere og sykere timing.
Jeg mener combos er essensielt i f.eks. Tekken. Lær dem, studer dem, bruk dem, vinn med dem! Er stort sett combos jeg satser på for å vinne en kamp. En av mine svakheter i fightespill, ja, men om du er i lufta skal minimum en fjerdedel av livbaren din forsvinne, noe som vil si at det ikke skal mer til enn 3 juggles for å vinne

Poenget med emnet: Diskuter og foreslå combos! Stilfulle, kraftige og ellers bare effektive småtterier i div situasjoner. Vil ikke se noe som "sånne triks som man tar på folka i lufta er feigt" eller lignende. Spør gjerne om combos, hvor og når skal hvilke "launchere" brukes?
Jeg starter med å skrive opp noen av mine juggles som jeg bruker mest (noe hawk kan bekrefte...):
Tekken 4:
Heihachi:
ewgf, 1, tgf_otgf_stgf
ewgf, 1, 1, tgf_otgf_stgf
tgf:d:u:d/f+1
tgf:d:u+3,4
ewgf, cd+4,4, qcf+2
cd+4 (CH), ewgf, ewgf
FDFT, 3, ws+4, dewgf
ewgf, 1, 1, 1, 1,1,2
ewgf, 1,1, 1,1,2
Jin Kazama:
jfls, ewhf, ewhf (sjelden jeg klarer den, men den er niiiiiiiiiiiiiiice!!)
jfls, ewhf, 1, d+1 (det går faktisk...)
jfls, whf, 1, ewhf
jfls, b+3, 1, dewhf
1,2,3, ewhf
FDFT, 3, ws+4, ewfh (FDFT = Face Down, Feet Towards)
f+4 (CH), ssr, cd,iws+4(?), 1, ewhf
1,3,2,1, jfls, whf, 1, f+4 (bak motstander)
Kazuya:
ws+2, ewgf, d/f+2_ws+2, 3,1, d/f+1,f+2
ws+2, ewgf, 1, tgf,3
ws+2, 1, b+3,1,4,1, tgf,3 (HEAVY!!!)
ewgf, 1, 1, 1, 1,1,2
ewgf, 1, 1, 1, d/f+1,f+2
ewgf, ewgf, 1, ewgf (sjelden)
ewgf, dewgf, d+4_d/f+4,4 (nære vegg)
tgf, 1, tgf (nære vegg, men uten wall stun)
Steve Fox:
f+3_4,2, 1, 1+2,1,1,1,2
F+3,2 (CH), d/f+1,2, d/f+1+2
(d/f+1),2, 2,1+2, f,f+2
f+3_4,1. 1, d+1, ws+1,2
Virtua Fighter 4:EVO:
Akira:
d/f,d/f+p, 1, mc, mdblplm
d/f,d/f+p, 1, mc, d,1, dblplm
b,f+p, 1, mdblplm
K+G(1 frame release G), 1, b,f+p, mdblplm
(jeg liker dblplm...)
Goh:
b+p+k, p, p, mc
b+p+k, b,f+p, p, mc
bah.. Jeg fyrer av shoulder ram bare motstander er i lufta

Lau:
d/f+p+k, p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,p,k
d,d/f+p,p,p+k+g, p,p,p+k
...