Combo Challenge

Er det noen her som har klart EWGF, 1, EWGF, 1, EWGF (DEWGF) med DJin på smalls?
Har bare klart det på Marduk so far, og kan ikke huske å ha sett det i en combovid heller.

Ellers en combo jeg prøver på hver gang jeg er på practice mode med Djin (ikke så fint ofte)som er litt vrien:
EWGF, EWGF, DEWGF, 1+4, DEWGF

EagleJin

Bear Necessity
Visste ikke at den skal være mulig... Tenk deg å avslutte NM med den :p
Får vi se UTHs volum 2 snart da? ;)

Heh, "litt vrien" :p
Har prøvd ganske mye på den siste der mot King og Feng, men ikke fått den inn. Skal visst være mulig på de to...

Noen med Heihachi:
ewgf, cd+4,4,1, ewgf
ch cd+4, ewgf, ewgf

En jeg regner som umulig:
Kaz - cd4:4, dewgf, dewgf, dewgf, dewfd
Så den i en vid...

ok
nå prøver jeg meg på denne nye måten å skrive combos
feedback er bra
d2 1, 2, 2, 123, 123,12, f/d f f/d 1

også
d2 1, 2, 2,f f 2 1 3

Beklager, men jeg er usikker på hva du mener med de comboene. d2, skal det være launcheren df+2? Regner med det. Og så, 1,2, 2, f,f+2,1,3. Er det slik den siste din er ment? Tror den var grei å skjønne, men den første forstod jeg ikke.

Anyways, bra du prøver med legend ;)

EagleJin

Bear Necessity
Hvem er comboene med? Law? I så fall blir det:
d/f+2, 1,2,2, 1,2,3, 1,2,3, 1,2 + noe jeg ikke forstår.

Anbefaler deg å ta en tur innom tekkenzaibatsu.com og se hvordan comboer skrives. Masser å lære av det :)

ok
det jeg mente med Law var som følger
d2 3, 2, 123, 123, 12, d/f f d/f3
bedre ?

Ok, da skjønner jeg den bedre :)
Men bare husk av hvis det er noe som skal trykkes samtidig er det, feks i din d2 der d+2 som er riktig. Men hva er d/f,f,d/f+3 ?

MadCow

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av Gud@14.08.2005, 01.35
ok
det jeg mente med Law var som følger
d2 3, 2, 123, 123, 12, d/f f d/f3
bedre ?
251135​
Aha, nå skjønte jeg den også tror jeg.
d/f f d/f3 må vel være wc d/f, d, d/f+3

Ah, da blir det lettere å se for seg, men det virker ikke som om det er garantert slik det ser ut i hodet mitt i hvert fall.

For å pirke litt så heter det ikke wc (while crouch) men fc (full crouch)
Altså FC df,d,df+3 ;)

Har en ny combo med Hwoarang som jeg prøver meg litt på:
b+3, u+3,1, 2,3, 3,3~f, 3,3~f, 4

Det skal visst være mulig med b+3, u+3, 3,3~f,1, 2,3, 3,3~f, 4 også. Må trene mer på denne/disse comboene før de sitter, men sitte skal de.

MadCow

Lokal moderator
Har du virkelig klart den comboen Gud?
Jeg kan få til d+2,3, 2, 1,2,3, 1,2,3
Men å få til 1,2 FC,d/f,d,d/f+3 etter det virker alt for vanskelig.

oma

Village Drunk
jeg ser på mangen kombofilmer at de tar 1, 1, 1, i luften, (1 går bortover 1 går bortover 1 går bortover) hvordan går det an? hva er det man trykker på for å gå bortover som i kombofilmene?

og hvordan backdasher man?

EagleJin

Bear Necessity
Du trykker f,f mellom hver jab. Backdash gjøres b,b.

MadCow: Det er ikke vanskelig.. Mer som umulig :p

hei, ny combo
stå feil vei(rygg mot motstander)
trykk ned runding, så bak trekant, så firkant, så trekant, trekant og firkant, så frem frem trekant firkant og x

viktigst av alt, hvordan gjør man chicken?
komboen forøvrig er naturlig nok med Law

EagleJin

Bear Necessity
altså.. d+4, b+2,1,2, 2,2,1, ff+2,1,3 ??

Hvilke strings er det du bruker? Jeg som ikke er Law-bruker aner så vidt hva du sikter til, men lærer du deg legend blir det lettere for alle å se hvilke strings og eventuelle avbrytninger du bruker.

Om du ønsker å lære basics bør du finne og laste ned neorussels tutorial. Den dekker det meste av basic T5, ink. chicken, spacing, div. måter å reise seg på+++.

Gud: Viktigere enn "viktigst av alt"-en din: LES BAKOVER I EMNET. Det står tidligere i dette emnet (selv om det er feil emne for å spørre om dette), og muligens andre emner og. Les og finn ut istedenfor å bare spørre på nytt om og om igjen.
En annen ting, det blir lettest, og raskest om du lærer deg Legend for å skrive comboer, er ikke så vanskelig. Men om ikke det, så kutt ut alle "så"-ene.

Med comboen..sikker på at det er b+2,1,2 og ikke b+1,2,1 inni der?
Slik jeg tror du kanskje mener (kan ta feil, men ser "riktigere ut" synes jeg): BT d+4, b+1,2,1, 1,2, f,f+2,1,3

Jeg har begynt med litt step-cancel combos nå med Hwoarang (eller hva det kan kalles...)
Begynner enkelt med:
CH RFF 4, ssl 2, f,f,f+3,1, df+3+4
CH RFF 4, ssl 2, f,f,f+3, 3,3~f, 4
CH RFF 4, ssl 2, f,f,f+3,1, f,f+4

Har prøvd meg med CH ss+4, 3,4,2, f,f,f+3,1, f,f+4 og, men treffer ikke med siste move't. Prøvd/Fått til noen?
Hvis ikke, så har du en jobb foran deg Wallace (om ikke jeg klarer det først da) :p

Hei eg spele med Steve!

Det var mange fine komboer her, men det eg no lurer på er
kossn du gir mest mulig skade til motspilleren mens han ligger på
bakken.

Vanligvis pleier eg då å bruke d/b +2, men når eg har brukt det
lenge nok så lærer jo motstanderen det knepet. Og dei andre låge
knepene gir så lite skade.