Combo Challenge

Jeg spiller ikke Steve akkurat, men en ting jeg tror skal være pent mulig er db+3,2. Hvis motstander backroller blir det en re-launch og man kan sannsynligvis få inn df+1+2 tror jeg. Er ikke sikker som sagt, men om det funker gir det i hvert fall litt mer skade enn bare db+2 :)
 

oma

Village Drunk
hmm... lurer på om denne med steve er garantert...

(clean hit) f+1+2, (løp bort) (hold inne 3) 3,1,1, (hold inne 3) 3,1,1, u/f+4 d/f+1,2,1~b 1,1,1,2 = 196 dmg... på hit analysis ser det garantert ut... =D hehe steve er da ikke så overpowerd vel?
 
det der kan umulig stemme Oma, men om det går så erdet imponerende
Ny Law kombo
launch først, f/d 2, 12, 221, f f 214. :D
 
En liten en med Law, men fansy:
launch, 1,(2),3, 4,3, DSS 3

Hvis noen ikke vet, så er det inni parentes whiff. Hvis man er syk nok er det kanskje mulig med DSS 3+4 også, men...

En liten note Gud..fd (f/d), bd (b/d) brukes om dash. Forward dash eller backwards dash. Ikke veldig stort akkurat, men det er likevel best om du bruker df eller db.. :)
 

EagleJin

Bear Necessity
oma: Jeg kan ikke si sikkert om hele regla er garantert etter f+1+2, men resten av comboen er garantert og totaltømmer livbaren :D :p :(. Alt du trenger er CH 3,1,1 før du er i gang. Populært kalt "Steve's infinite string".

Hawk: Den comboen begynner å dra på åra nå. Har den i en T4-vid :p
 

oma

Village Drunk
fant ut den var ikke garantert, tok på praktice mode, lot f+1+2 gå inn, stilte da inn fyren på gard all og tok Steve's infinite string etterpå, funket ikke, men Steve's infinite string er da ikke noe vanskelig å utføre... kanskje vanskelig å få CH men ikke vanskelig å utføre...
 
Hmm..jaja, det er fremdeles en av Laws kuleste comboer. Ta den med DSS+3+4 så vedder jeg på at du ikke har (sett) den i en T4 combovid :D
 
Har en combo med bryan:

X X Trekant, Fram+Firkant+Trekant, X X Trekant.

Skrått frem nede+X, Skrått frem opp+X, Skrått bak nede+Trekant,
Ned+X Trekant
 
X X Trekant, Fram+Firkant+Trekant, X X Trekant = 3, 3, 2, f+1+2, 3, 3, 2

Skrått frem nede+X, Skrått frem opp+X, Skrått bak nede+Trekant, Ned+X Trekant = d/f+3, u/f+3, d/b+2, d+3, 2

Lær deg Legend!
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av oma@19.09.2005, 00.11
jo ingen er skikkelig vandt med jack så alt går jo inn, ellers er det MASSABUSE (altså skikkelig massabuse) av launch, f+2,f+2,f+2,f+1+2,f+2, prøver å lære meg noen varierte men ingen tar like mye liv...

liten setupp med jack: b+1 (RC) WS+1, f+2,f+2,f+2,f+1+2,f+2
262408​
Ingen tar mer liv, sier du? Vel.. Du har rett i at den er sable kraftig til å være så orbanna enkel å utføre. Men Jack har et juggleskadepotensiale som overgår bl.a. Kuma :)P).

Jack-5:
d/f+2,1, FC 1,2
ff+2, hcf:d/f+1, d/f+3+4
ff+2, U/F,n,4, f+2, f+1+2,f+2
ff+2, U/F,n,4, d/b+1,1,(1),2
hcf,d/f+1, b,f+2, d/f+3+4
ws+1_d/f+2, f+2, d/f+4, d/f+3+4
d/b+2+3, d/f+3+4
ss+2, qcd,d/f+1 (siste teknikk er egen notasjon :p. "Sweep" slaget)

Et moment med Jack-5, som virkelig har skaden med seg, er veggcombos eller oki.
en generel "regel": d/b+1,1,1 gjør mye skade i vegg og FC d/b+1,1,1 gjør sinnsykt mye skade i vegg..

Ellers kan man også avslutte en juggle med ff+2 eller b+1 for oppfølgingsmuligheter. Jo da, ws+1, f+2, f+2, f+2, f+1+2,f+2 gjør mye skade, men du kan gjøre mer om du bryter av comboen, eller bare bytter ut finisher. Bytter du ut finisher med b+1 kan du følge opp med qcd,d/f+1. Om motstander bare ligger på bakken kan du bruke d/b+2 eller ff+3.
 

oma

Village Drunk
greier ikke hfc:d/f :( heller ikke "1,2,3,4,5=199 dmg" pluss: f,f+2 er ganske usikkert viss den wiffer eller treffer på blokk, men skal notere meg dette her..

liten notis som er grei, på CH så conneckter 1,2 og 1,1, dette visste du sikkert fra før, men er greit å si selvom :p
 

EagleJin

Bear Necessity
Jo da, nyttig info det der, men 1 er 12- frames og 2 er 10 frames. Derfor synes jeg CH 2,1 gjør bedre nytte for seg som string breaker/counter attack enn 1,1_2. Men om en først bruker CH 1,1 kan man følge opp med d/b+1 også, eller d/b+1,1,(1),2 (eller d/f+3+4) om motstander backroller.
 

oma

Village Drunk
sitter og har det gøy med juggles nå, ikke så effektivt men moro,

en litt vanskelig(?) moro en: ss,1 ss,2 :p hele 38dmg
 
YAY!!!! Endelig fått til super-combo med Hwoarang:
jfsr, 3+4, 3~4~f,2, f,f,f+3,1, f,f,d/f+3+4 -- 82 damage
Ganske sikker på at man trenger f,f,f+3,1. Har ikke fått til uten, ser ut til å bomme med 1 da. Også trenger man en rask dash etterpå for å rekke fram i tide med d/f+3+4, derfor satt jeg det som f,f,d/f+3+4..

En annen jeg har prøvd litt på, men ikke fått resultater enda. Noen som kan bekrefte/avkrefte om mulig? (har bare prøvd mot smalls)
sr, b,b+4, 4,4,4, 3 (yay :p)


EDIT: Skrev inn rett skade. 81 og 82 er stor forskjell det :D
 
Men JINsama....selv om jeg ikke skrev på "Legend" språket deres...
Så må du inrømme at det er litt fet combo....litt ihvertfall
 
for første gang i mitt liv har jeg klart 3x ewgf med deviljin og Kaz...HALELUJAH! :svette:
:ler: HAHAHAHA! føle veldig stolt nå...hohoho
 
Gratulerer Cinos!
Men siden du har klart det nå, kan du gå over på: ewgf, ewgf, 1, dewgf, dewgf :p
 

EagleJin

Bear Necessity
Grattis, Cinos :D

Hawk: Hvorfor ikke dra på litt til?

Kaz vs Craig:
ewgf, dewgf, dash d/f+3, dewgf, dewgf
ewgf, ewgf, dewgf, 1, dewgf
ewgf, bb, dewgf, 1, 1, 1, 1, dewgf
ewgf, ssr, 1,2, 1,2, 1,2, dewgf
ewgf, ewgf, dewgf, dewgf, dewgf

For ekstra skade før launcher - legg til ws+2, 1,2.

:D :p

Devil Jin:
ewgf, dewgf, 1, b+1,d/f+2_3
ewgf, b,f+2,1,d+2, ff, b+1,d/f+2_3
 

MadCow

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av EagleJin@05.10.2005, 13.29
ewgf, bb, ewgf, 1, 1, 1, 1, dewgf
266267​
Hva skal du med bb her? bb = back back?