Conker: Live & Reloaded

D

Deleted member 91

Gjest
IGN sa dog at "beepingen" skapet noe av stemningen. IGN suger.

Det eneste jeg bekymrer meg for med Conker er hvordan man ser ut til å løpe fortere sidelengs enn man løper rett fram. Det kan bli alt for homo og flaksbasert, og litt lag kan ødelegge det fullstendig. *håpe*

Opprinnelig skrevet av Nicholas@13.06.2005, 00.04
Så ... spillet er perfekt, og får 9/10. Right.
232452​
Conker fikk ikke en perfekt score trolig fordi, selv om det ikke har noen blendende svakheter, at single player'en generellt sett bare er en remake av et forrige generasjons spill. Remake'er med bedre grafikk fortjener ikke perfekte karakterer uansett hvor gode de er etter min mening.

D

Deleted member 91

Gjest
Alvorlig? Mener du virkelig det? Jeg kan forstå hele "FIFA 2001, 2002, 2003, 2004, 2005"-prinsippet, men hvis anmelderen virkelig syns spillet er alt han håpet på og egentlig syns det er perfekt, så skal karakteren holdes tilbake fordi det er en remake? Jeg syns også det var ganske godt gjort å la være å nevne det under "Cons", slik at det virker enda mer profesjonelt gjort. Jeg sier meg enig med Wrikke-Klovn, tenker jeg.

Nicholas, spillet kommer sikkert nok til å sanke inn bøttevis med bra anmeldelser snart. Jeg har personlig litt problemer med å forstå hvorfor en remake skal få toppkarakterer ja. Spesielt viss det ikke har noe nyskapende å komme med overhodet. Men på en annen side har jo Conker: LAR en forhåpentligvis meget bra multiplayer/live del, så kanskje det hadde fortjent bedre? OXM sin anmeldelse nevnte ikke så mye om det.

Edit: Ja, selvsagt er jeg er enig i at anmelderen burde forklart hvorfor det fikk 9/10 og ikke 10/10. Men OXM er jo OXM...

D

Deleted member 91

Gjest
Mongis, jeg prøver ikke å få spillet til å virke bedre enn det det er. Jeg impliserer bare at om anmelderen ikke greide å peke ut noe negativt med spillet, hvorfor ikke gi det toppkarakter da? Det er da visserlig manglende evner innenfor journalistikk om han ikke greier å peke ut hva han syns drar spillet "helt ned" til en 9/10, syns du ikke? For selv om anmeldelser ersubjektive, så må det gå ann å utdype litt om hvorfor ditt og datt drar spillet ned.

Altså, tankegang, Mongis: "Jeg syns dette spillet lykkes fullstendig i det det prøver å oppnå, og jeg finner ingen alvorlige mangler. Personlig syns jeg det er et glimrende, tilnærmet perfekt spill. Men så har jeg spilt spillet på Nintendo 64 før, da. Da blir det plutselig dårligere."

Om noe, forsterker det bare ytterligere at OXM er litt ubrukelige.

Så spillet lå ute på nettet nå gitt. Jaja....tror jeg kjøper dette jeg. Det ser faktisk ut som det kan mulig være værdt penga.

Hva tror dere? Er spillet noe bra? Jeg har foresten ikke spilt Conker før...

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@15.06.2005, 00.54
Så spillet lå ute på nettet nå gitt. Jaja....tror jeg kjøper dette jeg. Det ser faktisk ut som det kan mulig være værdt penga.

Hva tror dere? Er spillet noe bra? Jeg har foresten ikke spilt Conker før...
233200​
Jeg tror spillet blir kanonbra. Kommer nok til å skrive førsteinntrykk om det imorgen, sannsynligvis litt sent da. Tross alt, kommer til å bli hooka garantert :D Gledet meg lenge til denne releasen, håper inderlig ikke at det skuffer. Er ganske spent på online delen også.

Ja, Mongis. Det støtter systemlink.

Har nå sittet foran TVen en stund med vår lille alkis Conker. Må si at det var et meget underholdene spill, masse morro blod & bæsj humor.

Vi starter da med Conker som har våkna opp etter en solid fuktig kveld, og vi styrer Conker som er i bakrus. Såvidt han henger i hop, men morsomt å løpe rundt med en dritas Conker. Kontrollen er bra. Men kameraet er litt knotete, sensitiviteten kunne vært en anelse høyere. Det er da etter min smak, og jeg synes det er rart at dette ikke kan stilles på. Og når jeg prøver å slå så er det ikke så lett å slå en kjapp 3x kombinasjonslag med karen heller, aner ikke om dette er pga den analoge skulder triggeren eller ei. Men okay, det funka veldig greit uansett.

På Conkers ferd hjem til senga møter jeg masse sprø figurer underveis. Alt fra et behjelpelig fugleskremsel som også er alkis til veps som har blitt kasta ut av kona, bor på "gata" og tigger. Sannsynligvis få penger til stoff, slik så han ut :D For ikke å snakke om en boss som tydelig er Arnold fan, morsomt shit.

Grafikken var veldig pen og hadde sin egen visuelle stil over seg, ikke banebrytende. Men allikevel virkelig gjennomført. Jeg har ikke spillt Conkers Bad Fur Day til N64 mer enn 10-15 min på emulator, så jeg har ikke sett grafikken til N64 på dette spillet. Men selvfølgelig er grafikken blitt mye forbedra. Alt kjører med en ganske fin flyt. Ikke i 50-60 frames per second som noen kanskje er vant til med Jak serien og Ratchet and Clank. Men fremdeles en stødig framerate, passer tempoet til spillet.

Sånn rent gameplay messig så er det et velfungerende plattform spill. Hopp, sprett, fly og slå prinsippet. Og selvfølgelig boss oppgjør som er veldig morsomme. Ingen spill revolusjon på gang, men igjen så er det gjennomført. Det er humoren, voice actingen og ingame video snuttene som binder det hele fint sammen. Har ikke kommet så langt enda, får heller gulpe ut noe mer informasjon om selve singleplayer delen etter hvert hvis jeg skulle føle for det :p

Ellers har man andre måter å spille det på. Xbox Live, Systemlink og Botmatch. Litt forvirrende at man ikke hadde et eget alternativ som het split screen eller noe sånt. Dette finner man under bot match alternativene. Online delen ser ut til å være lagspill der man kan velge mellom forskjellige klasser. Som Grunt, Demolisher, Long Ranger, Sneeker etc. Alle med forskjellige fordeler og ulemper. Sneeker har feks stealth teknologi, evnen til å leke død og bruke kniv. Men større våpen har han da ikke, altså man må være "ninja" for å drepe :)

Styringen i Deathmatch blir mer eller mindre som et fps spill, så der bør ikke folk slite så alt for mye. Har kun testa det på et level til nå. Banen minner om Omaha Beach angrepet. En del inspirasjon fra Return To Castle Wolfenstein der.
Det ene laget kommer inn med båt, det andre står oppe i tårnene med enorme stasjonære miniguns. Det er da objecitive basert type kamp.

Er ikke stort sett mer å si enda, må prøve det ut mer. Nå har dama lagt seg, på tide å linke litt. Se om det er noe fun. Men sånn alt i alt så synes jeg så langt at dette var et bra spill. Og kan lett anbefale det.

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+16.06.2005, 01.04-->
Ja, Mongis. Det støtter systemlink.
233503​
[/b]
Takk, men fant det forresten ut selv. Da blir det nok litt Xlink/XBC etterhvert. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@16.06.2005, 01.04
Grafikken var veldig pen og hadde sin egen visuelle stil over seg,
ikke banebrytende. Men allikevel virkelig gjennomført.
233503​
Har spilt demoen, og vil påstå at at det er den beste grafikken hittil på Xbox. I hvert fall helt i toppsiktet.

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@16.06.2005, 01.04
Jeg har ikke spillt Conkers Bad Fur Day til N64 mer enn 10-15 min på emulator,
så jeg har ikke sett grafikken til N64 på dette spillet.
Men selvfølgelig er grafikken blitt mye forbedra.
233503​
Jepp, sjekk denne videoen for en head-to-head sammenligning. Virkelig stor forskjell.

<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@16.06.2005, 01.04
Alt kjører med en ganske fin flyt.
Ikke i 50-60 frames per second som noen kanskje er vant til
med Jak serien og Ratchet and Clank.
233503​
Mener bestemt at jeg har lest at spillet kjører 60 fps. Bare jeg som husker feil? Tenker da på singleplayer, multiplayer aner jeg ikke.

Vel, Conker hadde veldig bra grafikk. Men hvor mye bedre enn Ratchet & Clank og Jak III var det egentlig ? Joda, det er noe bedre. Hadde bare trodd at utviklerene hadde klart å gjort enda mer kanskje siden xboxen har mer kraft å ta av i forhold til PS2en sin begrenset hardware.

Samme følte jeg var med Forza spillet også. Grafikken var ikke like pen som PS2'ens siste Gran Turismo. Hva er unnskyldningen for at et nyere spill på kraftigere hardware ser dårligere ut ?

Conker ser meget bra ut, ingen tvil om det. Kanskje det er bare alle nextgen bildene vi ser som ødelegger dømmekraften min ? :p

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN@16.06.2005, 23.55

Samme følte jeg var med Forza spillet også. Grafikken var ikke like pen som PS2'ens siste Gran Turismo. Hva er unnskyldningen for at et nyere spill på kraftigere hardware ser dårligere ut ?
233826​

HÆ!!? Forza er da mye mer øyedigg enn GT4!

Jeg har begge spillene, så jeg vet hva jeg snakker om..

Om nøyaktig 21m og 36sec har jeg Conker: LAR :svette: *glede seg*

Opprinnelig skrevet av XboxManiac+17.06.2005, 18.51-->
<!--QuoteBegin-WiKKiDCLOWN
@16.06.2005, 23.55

233826​

HÆ!!? Forza er da mye mer øyedigg enn GT4!

Jeg har begge spillene, så jeg vet hva jeg snakker om..

Om nøyaktig 21m og 36sec har jeg Conker: LAR :svette: *glede seg*
234041​
[/b]
Jeg har også begge spillene. Og det er ingen tvil om at GT4 ser bedre ut fra min side. Forza har muligens litt bedre gameplay etter min mening. Men grafisk sett skuffer det litt når man tenker på hardwaren.

Huff.. Gledet meg utrolig mye til dette spillet før, men med tiden gikk det opp for meg at jeg ikke har bruk for et spill jeg har fra før. Jeg elsker Conker's Bad Fur Day, men ser absolutt ingen grunn til å kjøpe Live and Reloaded ettersom jeg ikke spiller Live.

Opprinnelig skrevet av Cornugon@20.06.2005, 20.25
Huff.. Gledet meg utrolig mye til dette spillet før, men med tiden gikk det opp for meg at jeg ikke har bruk for et spill jeg har fra før. Jeg elsker Conker's Bad Fur Day, men ser absolutt ingen grunn til å kjøpe Live and Reloaded ettersom jeg ikke spiller Live.
234806​
Da er XBC og Xlink løsningen for deg. :tommelopp:

Edit 21.06.05:
Gamespot review 8.3

Ifølge en fyr jeg kjenner er det mye som er sensurert i Xbox-versjonen. Er dette sant?

Jeg simpelheten elsker The Great Mighty Poo og dens sang, trolig den beste bossen (alt på grunn av sangen.) i Conker. Men ifølge fyren jeg kjenner er deler av sangen sensuret.

Den starter sånn som det her på N64en: "I am the Great Mighty Poo, and I'm going to throw my shit at you.", men ifølge kilden min, har de sensurert "shit" til en prompelyd. :confused:;

... hvaforno?!

MEN det er sensurert. Hadde ikke regnet med at MS ville sensurere mer enn Nintendo.

«I am the great might poo, and I'm going to throw my <prompelyd> at you.»
Til og med ordet twat er sensurert. Generalen på War som ikke husker teksten på «I don't know what I've been told»? «<pip> that <pip>».