Ja, Mongis. Det støtter systemlink.
Har nå sittet foran TVen en stund med vår lille alkis Conker. Må si at det var et meget underholdene spill, masse morro blod & bæsj humor.
Vi starter da med Conker som har våkna opp etter en solid fuktig kveld, og vi styrer Conker som er i bakrus. Såvidt han henger i hop, men morsomt å løpe rundt med en dritas Conker. Kontrollen er bra. Men kameraet er litt knotete, sensitiviteten kunne vært en anelse høyere. Det er da etter min smak, og jeg synes det er rart at dette ikke kan stilles på. Og når jeg prøver å slå så er det ikke så lett å slå en kjapp 3x kombinasjonslag med karen heller, aner ikke om dette er pga den analoge skulder triggeren eller ei. Men okay, det funka veldig greit uansett.
På Conkers ferd hjem til senga møter jeg masse sprø figurer underveis. Alt fra et behjelpelig fugleskremsel som også er alkis til veps som har blitt kasta ut av kona, bor på "gata" og tigger. Sannsynligvis få penger til stoff, slik så han ut

For ikke å snakke om en boss som tydelig er Arnold fan, morsomt shit.
Grafikken var veldig pen og hadde sin egen visuelle stil over seg, ikke banebrytende. Men allikevel virkelig gjennomført. Jeg har ikke spillt Conkers Bad Fur Day til N64 mer enn 10-15 min på emulator, så jeg har ikke sett grafikken til N64 på dette spillet. Men selvfølgelig er grafikken blitt mye forbedra. Alt kjører med en ganske fin flyt. Ikke i 50-60 frames per second som noen kanskje er vant til med Jak serien og Ratchet and Clank. Men fremdeles en stødig framerate, passer tempoet til spillet.
Sånn rent gameplay messig så er det et velfungerende plattform spill. Hopp, sprett, fly og slå prinsippet. Og selvfølgelig boss oppgjør som er veldig morsomme. Ingen spill revolusjon på gang, men igjen så er det gjennomført. Det er humoren, voice actingen og ingame video snuttene som binder det hele fint sammen. Har ikke kommet så langt enda, får heller gulpe ut noe mer informasjon om selve singleplayer delen etter hvert hvis jeg skulle føle for det
Ellers har man andre måter å spille det på. Xbox Live, Systemlink og Botmatch. Litt forvirrende at man ikke hadde et eget alternativ som het split screen eller noe sånt. Dette finner man under bot match alternativene. Online delen ser ut til å være lagspill der man kan velge mellom forskjellige klasser. Som Grunt, Demolisher, Long Ranger, Sneeker etc. Alle med forskjellige fordeler og ulemper. Sneeker har feks stealth teknologi, evnen til å leke død og bruke kniv. Men større våpen har han da ikke, altså man må være "ninja" for å drepe
Styringen i Deathmatch blir mer eller mindre som et fps spill, så der bør ikke folk slite så alt for mye. Har kun testa det på et level til nå. Banen minner om Omaha Beach angrepet. En del inspirasjon fra Return To Castle Wolfenstein der.
Det ene laget kommer inn med båt, det andre står oppe i tårnene med enorme stasjonære miniguns. Det er da objecitive basert type kamp.
Er ikke stort sett mer å si enda, må prøve det ut mer. Nå har dama lagt seg, på tide å linke litt. Se om det er noe fun. Men sånn alt i alt så synes jeg så langt at dette var et bra spill. Og kan lett anbefale det.